Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik Heb net even gekeken hoeveel watt mijn nieuwe voeding moet zijn, volgens deze site ( http://extreme.outervision.com/PSUEngine ) kom ik uit op 312watt. Hoe betrouwbaar is deze site? Want ik vind het best laag. Er werd mij een 500watt voeding aangeraden. Zal dat dan genoeg zijn voor deze specs? Of moet ik voor een 550 gaan?

Specs zijn:

I7 4790K
MSI GeForce GTX 750TI
8GB Ram

Deze vraag zal vast verkeerd staan, excuus, ik zou zelf niet weten waar ik hem moet vragen, toch bedankt voor het lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:47
beetje afhankelijk van wat er verder inkomt maar 300 is in veel gevallen meer dan voldoende.. 750Ti was best zuinig ook toch?

Moet je wel een degelijke 300W voeding nemen of misschien 350 to be sure..

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:14

Umbrah

The Incredible MapMan

Voor zo'n beestje (ik weet niet wat je aan HDD's er neer zet) is een goeie 350-watter RUIM voldoende. 550Watt is hooguit als het een erg slechte PSU is leuk, maar dan zit je alsnog met een slechte PSU. Een 750Ti is niet zo spannend, snel, of dus: zuipend.

[ Voor 11% gewijzigd door Umbrah op 17-06-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-09 19:08
300w lijkt mij niet voldoende

Recommended PSU (W) 400 voor de videokaart...

Gewoon een goede wat zwaardere voeding nemen. Mocht je in de toekomst weer updaten hoef je misschien niet weer een nieuwe PSU te halen.

[ Voor 70% gewijzigd door spookz0r op 17-06-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je kan gewoon het verbruik van een GTX 750 Ti opzoeken en dat is voor een standaard GTX 750 Ti 60W. En aangezien een i7 4790K maar 88W doet en de rest van het systeem normaal gesproken nog geen eens 25W is een goede 300W idd meeeeeeeeer dan genoeg.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:47
google maar eens het stroomverbruik van 750ti (incl systeem). Dan zie je dat je zelden boven de 220W komt. Als je een 300W hebt zou je dus al een heel eind moeten komen.

edit: en iemand was me net voor ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Roxsman op 17-06-2015 15:33 ]

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, de GTX 750 Ti heeft een peak van 68watt! Heel zuinig :D

Dan heb ik nog 1 vraagje (hopelijk hoef ik hier niet een nieuw topic voor aan te maken)

Maakt het ook uit of 't een 80+ gold, silver of bronze certified voeding word? Ik hoorde dat je altijd voor een gold moet gaan..

Thanks voor alle reacties so far gasten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:14

Umbrah

The Incredible MapMan

Neuh, maakt niet zo veel uit, kijk meer naar de kwaliteit van de onderdelen (hoewel daar aparte verzameltopics voor zijn). Trouwens, waarom die GPU met zo'n CPU? Misschien overbodig maar wat probeer je met die PC te doen? Komt me een beetje over als een photoshop PC-tje.

Zoals Ronald beneden me al aangaf: dat heeft te maken met de efficiëntie. Als je wat meer wil weten over de concepten van voedingen, lees eens een review van The Mask (ook al gepost here. Hai!):

productreview: Antec Edge 550W review door -The_Mask-

Hij legt ook precies uit hoe ze werken, wat de componenten zijn, het effect, en vertaalt het naar een goed leesbaar plaatje wat je kan gebruiken om te weerleggen op andere voedingen, want de techniek: die is doorgaans hetzelfde.

[ Voor 50% gewijzigd door Umbrah op 17-06-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Dat heeft te maken met de efficientie, maar dat hoeft niet per se. Ik heb ook Bronze

[ Voor 13% gewijzigd door ByteMe_ op 17-06-2015 15:42 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke cool, thanks man! De PC word mainly gebruikt voor het produceren van muziek (vandaar de 4790k), maar zo af en toe wil ik wel een spelletje spelen zoals gta v en dat zal met deze kaart geen probleem moeten zijn (ik hoef hem niet persee op ultra te hebben oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
RonaldDesigns schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:41:
Dat heeft te maken met de efficientie, maar dat hoeft niet per se. Ik heb ook Bronze
Beetje laat, maar er klopt maar heel weinig van wat daar op die site staat.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1