• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:20

Agent47

I always close my contracts.

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik denk het wel.

Ik heb een pc thuis waar ik films op download. De pc is met netwerkkabel aangesloten. Na het downloaden komen mijn films in Downloads te staan. Hierna sleep ik ze naar video's. Vanaf hier wil ik streamen naar mijn tv. Het is geen Smart TV!

Ik heb iets gelezen van Chromecast. Maar hoe kan ik het beste streamen vanuit mijn video's map?

[ Voor 4% gewijzigd door Agent47 op 17-06-2015 14:43 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:35
Vanaf de PC kun je bijvoorbeeld streamen naar een Chromecast dmv de Videostream extensie voor Google Chrome. Andere optie is bijvoorbeeld Plex te installeren op de PC en films op deze manier af te spelen op de Chromecast

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Je hebt inderdaad verschillende opties. Je kunt ervoor kiezen om de pc aan te sluiten op de tv (het makkelijkste).
Maar dan is het natuurlijk geen streamen. Je kunt ook een chromecast (of andere media server) kopen en die aansluiten op je tv. Dan heb je meestal app's of extensies (of het wordt standaard ondersteunt) om daar Plex of Kodi op te zetten. Je moet dan de video map op je PC sharen, en dan kun je Kodi bijvoorbeeld automatisch films daaruit kunnen laten weergeven.

In mijn ogen het beste om te doen:
Koop een raspberri Pi, zet hier Kodi op, deel de video folder en zorg ervoor dat Kodi daar in zoekt naar films, dat werkt echt ideaal.
Zoek maar eens naar Kodi op google of youtube, het ziet er goed uit en werkt perfect, zeker i.c.m. een raspberri.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.