Free Windows 10 upgrade...straks nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
Mijn huidige Windows 7 PC (MSDNAA Student licentie, volledig genuine, legaal, etc) gaf laatst, zoals bij veel anderen, aan dat er een 'gratis' upgrade naar Windows 10 mogelijk is wanneer deze uitkomt.

Rond deze tijd (eind juli) wil ik ook een compleet nieuwe PC gaan bouwen.

Voorheen was het makkelijk, de Windows 7 licentie is gebaseerd op één enkel serienummer dat ik invoer en dat werkt en activeert prima op een nieuwe PC (geloof tot een max van 3-4?)

Ik kan echter niet vinden hoe dit gaat werken met de 'gratis' Windows 10 upgrade. Gaat die gekoppeld worden aan mijn inmiddels oudere hardware? Gaat die gekoppeld worden aan mijn Microsoft account? (die ik nu nog niet gebruik in Win7)

MS heeft aangegeven dat er een ISO beschikbaar komt voor OEM installs, naast de gangbare online Windows Update, maar ik kan niet vinden hoe dat samenhangt met de licenties. Iemand die hier meer zicht op heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 19:00
Uit het topic over Windows 10:
TheVMaster schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:48:
[...]

Je moet Windows 10 voor 29 juli 2016 geinstalleerd hebben. Als je je huidige Windows 8.1 upgrade dan krijg je tot die datum gratis een upgrade naar Windows 10. Nadat je de eerste keer een upgrade hebt gedaan kun je (op diezelfde machine) gewoon een een clean install doen, je Windows 10 licentie wordt gekoppeld aan je hardware. Mocht je een nieuwe machine kopen en daar Windows 10 op willen draaien, maar is dit na 29 juli 2016...dan zul je dus gewoon een Windows 10 licentie moeten aanschaffen.

In principe krijg je dus gewoon een Windows 10 OEM licentie kado op je bestaande Windows 8.1 machine(s). Gabe Aul heeft dit overigens ook al via een tweet bevestigd een tijdje terug.