Re-build van (game) PC

Pagina: 1
Acties:

• xRobinVx
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-08 11:09
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? League Of legends, dingen voor school en hij moet natuurlijk een paar jaar meekomen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 400? We zaten nu op een bedrag van € 315

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik wil deze pc voor een vriend gaan bouwen, want zijn oude medion pc zijn moederbord heeft het begeven. Het betreft deze pc : http://www.aldi.medion.com/md8342/be_nl/?refPage=aldi
Ik heb hierbij de II 640 vervangen voor een Phenom 965 BE. Wat we dus kunnen meenemen naar het nieuwe systeem zijn:
Phenom 965 BE 3,4 GHZ (stock cooler)
Voeding is een fsp350-60emdn (350 watt van medion..)
4GB geheugen op 1333mhz (van Samsung)
Een ati radeon HD 5670
1 TB HDD
Dvd drive

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
We waren van plan de case te vervangen, want de case van medion is ruk. Ook willen we een SSD aanschaffen, omdat dit tegenwoordig wel een must is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik maakt niet uit, geluid ook niet direct.
Ga je overklokken?
Ik wil de Phenom wel rond de 4 GHZ gaan klokken.

Dit was ons lijstje tot nu toe:

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock 970 Extreme3 R2.0€ 73,50€ 73,50
1Sharkoon T28€ 59,95€ 59,95
1G.Skill RipjawsX 8GB PC3-12800 (F3-12800CL7D-8GBXM)€ 57,-€ 57,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 104,04€ 104,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 294,49

We hebben gekozen voor dit moederbord omdat er mee kan worden overgeclockt. De keuzen voor dit 1600mhz geheugen is, omdat we het oude geheugen eigenlijk de deur uit wouden gooien, want een keuze voor 1333mhz geheugen leek ons zonde? De kast vonden we mooi en waren aan het twijfelen tussen de n300 of deze case.
pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed)
En de SSD is nog een twijfelpunt, we kunnen ook voor de bx100 van crucial gaan welke 89 euro kost.
pricewatch: Crucial BX100 250GB

Nu willen we graag advies of we hier wel de goede kant opgaan en of dit een goede set is om goed League Of Legends mee te blijven spelen is.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:08

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wat voldoet er nu niet aan je PC om League of Legends te spelen?
Een SSD is een leuke toevoeging aan elk systeem, maar ik betwjifel eerlijk gezegd of het moederbord vervangen nut heeft. Overclocken is sowieso geen optie als je de stock koeler blijft gebruiken.

Als je betere gameprestaties wil, ga dan eerder voor een nieuwe voeding en een betere grafische kaart, en upgrade je geheugen + mobo later.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
League of legends is niet heel erg zwaar dus dat zou met een Phenom 2 nog wel moeten lukken.
Wel zou ik een ander moederbord aanraden, namelijk de : pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P

Dit moederbord heeft een erg goede stroomtoevoer waardoor een toekomstige upgrade naar een octacore een optie blijft. Ik weet niet 100% zeker hoe het met je gekozen asrock zit though, maar ik meen mij te herinneren dat die bordjes nog wel eens willen throttlen met hogere loads. (please correct me if i am wrong)

Ook weet ik niet zeker of je voeding van degelijke kwaliteit is. Ik zie wel dat die al oud is, misschien is het tijd om daar een nieuw model voor in de plaats te zetten.

Ook zou je ssd makkelijk een stuk goedkoper kunnen als je voor een crucial bx kiest: pricewatch: Crucial BX100 250GB

• xRobinVx
Misschien niet duidelijk geworden uit de post, maar zijn moederbord is dus overleden.

• xRobinVx
Ardjee schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:51:
League of legends is niet heel erg zwaar dus dat zou met een Phenom 2 nog wel moeten lukken.
Wel zou ik een ander moederbord aanraden, namelijk de : pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P

Dit moederbord heeft een erg goede stroomtoevoer waardoor een toekomstige upgrade naar een octacore een optie blijft. Ik weet niet 100% zeker hoe het met je gekozen asrock zit though, maar ik meen mij te herinneren dat die bordjes nog wel eens willen throttlen met hogere loads. (please correct me if i am wrong)

Ook weet ik niet zeker of je voeding van degelijke kwaliteit is. Ik zie wel dat die al oud is, misschien is het tijd om daar een nieuw model voor in de plaats te zetten.

Ook zou je ssd makkelijk een stuk goedkoper kunnen als je voor een crucial bx kiest: pricewatch: Crucial BX100 250GB
Bedankt voor je reactie. Als ik naar Reviews kijk van dat Mobo zie ik wel wat negatieve dingen over overclocken staan. Maar ik ben maar een kleine overclock van plan. Verder welke koeler raden jullie aan in combinatie met de 965?

Heb nu dit :

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-970A-UD3P€ 77,95€ 77,95
1Antec VP350P€ 37,95€ 37,95
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 315,80

Heb de voeding uit de desktop best buy guide gehaald. Kan eventueel ook voor de 450 Watt gaan. :
pricewatch: Seasonic S12G 450W

• Ardjee
Ik ben niet heel erg bekend met huidige cpu koelers (helaas) maar de scythe mugen 4 is een koeler die een prima prijs/prestatie verhouding heeft.

Weliswaar staan er negatieve dingen over het moeder qua overclocken, maar voor een lichte/medium overclock moet die zeker adequaat zijn. Bij de asrock moederbord zie je trouwens ook negatieve ervaringen qua overclocken. Als je puur qua specs gaat kijken dan heeft het gigabyte meer powerphases, iets wat voor overclocken erg fijn is.

Als je de optie wilt openhouden om later nog meer te upgraden in je maat zn pc dan zou ik zeker de 450 watter overwegen: Het gigabyte moederbord kan eventueel nog een octacore aan, iets wat met direct x 12 nog best een interessante cpu kan worden. Ook voor een eventuele gpu upgrade voor betere gameprestaties is een sterkere voeding handig.

Hoezo trouwens 8 gig ram? Waarom niet je oude ram nog hergebruiken? Of ga je dit erbij steken?

• xRobinVx
pricewatch: Scythe Mugen 4
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo

Zie het verschil niet zo tussen de koelers..

Er zit nu 1333mhz geheugen in en vonden het zonde om er weer 1333mhz geheugen bij te steken? En wist niet zeker of het geheugen zich wel goed aan ging passen aan de oudere latjes geheugen. (of is dit gewoon mogelijk)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Snelheid van geheugen heeft met een dedicated GPU 0 effect. Je huidige is meer dan prima.

Verder, als je wil gaan overklokken is de Scythe de betere, die heeft meer headroom. De Gelid is een prima koeler als je alles stock wil draaien, de Evo is meer een budget model en net weer wat minder dan de Gelid.

• Ardjee
xRobinVx schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 14:21:
pricewatch: Scythe Mugen 4
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo

Zie het verschil niet zo tussen de koelers..

Er zit nu 1333mhz geheugen in en vonden het zonde om er weer 1333mhz geheugen bij te steken? En wist niet zeker of het geheugen zich wel goed aan ging passen aan de oudere latjes geheugen. (of is dit gewoon mogelijk)
Als je concrete verschillen wilt dan moet je er benchmarks bij pakken zodat je kan zien welke het beste koelt, maar wat brooky vertelde is een mooie samenvatting :)

En er is een hele kleine kans dat je geheugen niet gaat werken met je moederbord, maar persoonlijk zou ik die gok wel durven nemen: werkt het niet dan kan je altijd bij de lokale pc boer ff snel wat geheugen kopen.

• xRobinVx
Dan gaan we voor de Mugen,
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-970A-UD3P€ 77,95€ 77,95
1Scythe Mugen 4€ 35,95€ 35,95
1Seasonic S12G 450W€ 67,95€ 67,95
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 381,75

Alleen de keus van het geheugen is nog vaag. Ik moet dus gewoon 1333mhz Geheugen nemen? Of kan ik dan gelijk 1600mhz nemen, want qua prijs maakt het niet uit. En als ik dan ooit ga upgraden heb ik alvast 1600 mhz geheugen.
Het bestaat nu uit 2x2 GB dus kan ik er net zo goed 2x4 in zetten, anders kan ik het niet meer upgraden want dan zitten al m'n slots vol.
pricewatch: G.Skill Ripjaws F3-10666CL9D-8GBRL
of
pricewatch: G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL

of een upgrade van 4 naar 8
pricewatch: G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-4GBXL
of
pricewatch: G.Skill RipjawsX F3-10666CL9D-4GBXL

We zouden ook de geheugen uitbreiding nog achterwege kunnen laten. En het gewoon proberen met de oude 2x2 GB latjes.

[ Voor 6% gewijzigd door xRobinVx op 17-06-2015 14:39 ]

• xRobinVx
Bedankt voor de reacties, we hebben de laatste setup gekozen zonder het ram. Die zetten we er later wel in!

• xRobinVx
Al de onderdelen waren zaterdag binnen en we hebben vandaag alles in elkaar gezet.
De computer start op, maar toen we de windows wouden installeren ging hij bij 32% vastlopen en daarna liep hij vast bij 11%. De HDD hebben we express nog niet aangesloten en de SSD zit op SATA 0 poort en de DVD drive op SATA 4. Wat kan het zijn? Cpu is in bios netjes 35 graden..

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Niet het antwoord op je probleem, maar je bent je ervan bewust dat je de licentie die op de kast zit niet kunt gebruiken? Deze zit namelijk gekoppeld aan het oude moederbord. Ik weet niet zeker of je Windows dan weer op een nieuw moederbord kunt activeren, maar legaal is het niet ;). Mocht je een andere licentie hebben gekocht dan kan je deze post als niet gepost beschouwen :P.

Kun je "vastlopen" iets beter definiëren? Kun je niks meer doen (freeze van het scherm), of komt de installatie gewoon niet meer verder?

• xRobinVx
Ik heb een nieuwe kast, de code is niet het probleem. Die word in dat stadium nog niet gevraagd:)
Wanneer ik windows CD erin heb dan start hij op en kan ik de taal kiezen. Daarna gaat hij of naar het installatie scherm en blijft hij hangen of hij start vanzelf op (na een korte tijd).

• xRobinVx
Ik denk dat het een probleem is met mijn geheugen. Heb ze in slot 1 en 3 zitten, maar in de bios zegt hij dat ze in 2 en 4 zitten..
Videokaart vervangen,daar ligt het niet aan.
Verschillende HDD"s vervangen. Daar ligt het niet aan...
Nu de Ram balkjes vervangen..

[ Voor 34% gewijzigd door xRobinVx op 24-06-2015 21:01 ]

• Koen179
  • Nu online
Daar kan het probleem inderdaad liggen, laat het weten als het opgelost is, of niet :X

• MJanzn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 11:31
Probeer de dvd eens goed schoon te maken.
Luister tijdens de installatie goed naar de dvd speler, als de dvd fouten heeft hoor je de speler steeds versnellen en vertragen.( usbstick werkt beter)

• xRobinVx
Gister niet aan de rambalkjes toegekomen, ik heb het ook met een HDD geprobeerd waar windows op stond, daaar kwam hij net niet tot het inlogscherm

• xRobinVx
Met ander ram werkt het nogsteeds niet.. Krijg beetje het idee dat het moederbord gewoon defect is ofzo..
En ik krijg geen BSOD maar hij loopt gewoon vast. Of start opnieuw op.
Andere processor ook geprobeerd, is het ook niet...

[ Voor 38% gewijzigd door xRobinVx op 25-06-2015 18:13 ]

• Koen179
  • Nu online
Misschien eens proberen om Windows met een andere cd te installeren? Je kan de .iso gewoon van de site van Microsoft halen, en dan op een eigen cd branden.

• xRobinVx
Moederbord opgestuurd en weer terug gekregen van Megekko, volgens hun zit het defect niet in het MOBO.. Al geprobeerd:

Videokaart, ram, HDD, Cpu..? De pc freezed na een tijdje gewoon, wanneer deze naar de windows installatie word geleid of wanneer er bijvoorbeeld staat press a key to..
Wanneer ik in het menu van het moederbord zelf zit loopt hij niet vast.

Verwijderd

Al een andere dvd geprobeerd? Of een andere dvd speler? Misschien fout gebrand, of misschien is de dvd speler gewoon deels defect en kan die niet meer goed lezen.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-11 16:45
Probeer het desnoods met een bootable USB te doen. Dan heb je geen last van fouten door het branden.

• xRobinVx
Heb zowel de 32 als 64 bit versie van W7 geprobeerd en deze werkte ook op mijn laptop waar ik een re-install heb gedaan.
Net windows geinstalleerd met 1 ram balkje, maar toen bij het home screen crashed hij weer..

[ Voor 28% gewijzigd door xRobinVx op 19-07-2015 21:12 ]

Pagina: 1