Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Autostekker met 15V

Pagina: 1
Acties:

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Hallo,

Ik ben van plan deze speaker te kopen om wat muziek te draaien in de auto en buiten. Nu blijkt het dat de speaker veel minder lage tonen produceert als hij op zijn accu werkt. Om volledig van de geluidskwaliteit te kunnen genieten wil ik hem graag aan de stroom hebben hangen. De speaker vraagt 15V ipv de 12V die hij normaal levert (volgens mij). Is het toch mogelijk om hem aan te sluiten om de autostekker?

Tevens vraagt het 2014 model 12,5V, maar levert ook minder vermogen aan geluid. Is dit wel mogelijk?
Alvast bedankt

[ Voor 16% gewijzigd door tweegroenethee op 24-03-2018 21:55 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:29

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Simpelste oplossing is waarschijnlijk om gewoon een standaard 12V -> 230V omvormer te kopen die voldoende vermogen aan kan en daar de normale netvoeding van die speaker inprikken. Tikkeltje zonde van de dubbele omvorming en kost wat extra ruimte, maar die 230V omvormer komt wellicht ook voor andere zaken nog wel van pas.

Anders moet je op zoek naar een auto-adapter voor die speaker, of op zijn minst een die dezelfde specificaties heeft.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• tweegroenethee
Orion84 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:35:
Simpelste oplossing is waarschijnlijk om gewoon een standaard 12V -> 230V omvormer te kopen die voldoende vermogen aan kan en daar de normale netvoeding van die speaker inprikken. Tikkeltje zonde van de dubbele omvorming en kost wat extra ruimte, maar die 230V omvormer komt wellicht ook voor andere zaken nog wel van pas.

Anders moet je op zoek naar een auto-adapter voor die speaker, of op zijn minst een die dezelfde specificaties heeft.
Daar had ik nog niet aan gedacht. Zijn er speciale dingen waar ik naar moet kijken bij het kopen van een omvormer? Hoeveel wattage kan er maximaal uit een auto komen met een omvormer?

Een auto-adapter is helaas niet te vinden voor die speaker.

[ Voor 4% gewijzigd door tweegroenethee op 17-06-2015 12:49 ]

• Jelmer505
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-12-2022
Koop gewoon een Teufel Boomster! beste draadloze speaker voor lage tonen!
Hij is nu zelf in de aanbieding!

Voor een omvormer kijk naar het rendement en of dat er een beveiliging in zit!

• tweegroenethee
Jelmer505 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:49:
Koop gewoon een Teufel Boomster! beste draadloze speaker voor lage tonen!
Hij is nu zelf in de aanbieding!

Voor een omvormer kijk naar het rendement en of dat er een beveiliging in zit!
Waar is hij in de aanbieding? €300,- vind ik too much voor een speaker.

• Jelmer505
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-12-2022
Hier zie je recht boven in een actie code staan die moet je in je winkelmandje toevoegen, dan word je speaker 254 euro!

Zelf heb ik deze speaker gisteren binnen gekregen bij deze mijn review er van:

Gisteren de Boomster binnen gekregen. Het eerste wat mij opviel was het mooie design. Ook de strakke bouw waardoor die premium aanvoelt. Maar heb natuurlijk niet een speaker gekocht om er naar te kijken en voelen, dus de muziek ging gelijk aan. :9

En WAUW wat een geluid :o ! De bas die uit deze mobiele speaker komt echt geweldig! ook mooie mids en highs, maar die bas was ik echt verbaasd van! Heel mooi en duidelijk geluid ook totaal geen ruis of feedback.

Verbinden met bluetooth is heel makkelijk, zeker als je NFC heb(handleiding niet hoeven gebruiken)! FM werkte ook goed(ga dit alleen nooit gebruiken). Het enige wat is mis is de status van de accu |:( . Kan nooit weten wanneer de Boomster nou leeg of helemaal vol is. Dit is dan ook het enige waar ik over kan klagen, voor de rest is het echt een hele goede speaker _/-\o_ !

Ging dezelfde avond nog beachvolleyballen, daar klonk die zeker ook heel goed! Heel het veld kon de speaker goed horen! Dus als je opzoek ben naar een speaker met een lekkere bas en je heb een redelijk groot budget dan is de Boomster zeker wat voor jouw!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:28

DropjesLover

Dit dus ->

Uit de dynamo (en draaiende motor) komt als het goed is 14,4 volt. Is dat niet voldoende?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• tweegroenethee
Dat klinkt mooi, ik ga ernaar kijken!
DropjesLover schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:06:
Uit de dynamo (en draaiende motor) komt als het goed is 14,4 volt. Is dat niet voldoende?
Ik ben niet bepaald een techneut wat betreft auto's. Moet ik hem dan direct op de dynamo aansluiten (lijkt me sterk) of hoe moet ik dit dan zien? Direct aansluiten op de accu heeft niet de voorkeur.

Verwijderd

De boordspanning is altijd hoger met draaiende motor of er moet een regelaar tussen zitten. Maar als je de spanning direct vanaf de accu haalt dan zal de spanning met draaiende motor rond de 14.5V zitten. Uitgeschakelde motor 12.8 en aflopend naarmate accu leger raakt.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
DC-DC converter er tussen...?

even zoeken en je hebt er zo 1 die een input van 5~38VDC slikt en een output in ongeveer de zelfde range heeft :')

404 Signature not found

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Zit er een stekker aan voor in de sigarettenaansluiting? Zo ja ben je toch klaar, dan zal het vast wel werken.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:01:
De boordspanning is altijd hoger met draaiende motor of er moet een regelaar tussen zitten. Maar als je de spanning direct vanaf de accu haalt dan zal de spanning met draaiende motor rond de 14.5V zitten. Uitgeschakelde motor 12.8 en aflopend naarmate accu leger raakt.
Dat

Gewoon aansluiten op de sigarettenaansteker dus die handel.

Ook wel aangesloten maar terwijl de motor van de auto waarschijnlijk niet loopt ziet hij waarschijnlijk nog wel de 'voeding' waardoor hij waarschijnlijk in een niet spaar modus staat. /gokje

[ Voor 17% gewijzigd door GoldenSample op 24-06-2015 22:31 ]

Pagina: 1