Toon posts:

Inzage ISP in eigen router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Vroeger toen ik enkel nog min ISP modem had aangesloten thuis, kon mijn ISP altijd inzien in mijn logs, welke ip-adressen ik aan welke MAC adressen heb uitgedeeld etc.

Echter heb ik nu sinds enige tijd mijn eigen Router achter de modem van mijn ISP gehangen, nu vraag ik mij echter af, kan mijn ISP nu nogsteeds in de logs van mijn eigen router die achter de ISP modem hangt kijken in mijn logs, welke ip-adressen ik aan welke MAC adressen heb uitgededeeld etc. en/of ze eventueel alleen kunnen zien welke IP-adressen ik heb uitgedeeld aan welke MAC-adressen of kunnen ze niks meer in jou eigen router zien?

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:15

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:24:
Beste,

Vroeger toen ik enkel nog min ISP modem had aangesloten thuis, kon mijn ISP altijd inzien in mijn logs, welke ip-adressen ik aan welke MAC adressen heb uitgedeeld etc.
Als je de beveiliging van je modem correct had ingesteld, kon de ISP dat toen ook al niet zien.
Echter heb ik nu sinds enige tijd mijn eigen Router achter de modem van mijn ISP gehangen, nu vraag ik mij echter af, kan mijn ISP nu nogsteeds in de logs van mijn eigen router die achter de ISP modem hangt kijken in mijn logs, welke ip-adressen ik aan welke MAC adressen heb uitgededeeld etc. en/of ze eventueel alleen kunnen zien welke IP-adressen ik heb uitgedeeld aan welke MAC-adressen of kunnen ze niks meer in jou eigen router zien?

Bij voorbaat dank :)
Als je de beveiliging niet correct hebt ingesteld en de ISP-modem in bridged mode gebruikt, kan het nog steeds. Anders niet.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Freee!! schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:27:
[...]

Als je de beveiliging van je modem correct had ingesteld, kon de ISP dat toen ook al niet zien.

[...]

Als je de beveiliging niet correct hebt ingesteld en de ISP-modem in bridged mode gebruikt, kan het nog steeds. Anders niet.
Beste, mijn router staat niet op bridged mode dit omdat wij nog niet hebben aangegeven dat wij deze erachter hebben hangen, houdt dit dus in dat mijn ISP nu niet kan zien welke ip-adresen worden uitgedeeld aan welke MAC adressen + logs etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Lijkt me sowieso handig te vermelden welke ISP ;)
Zo heeft Ziggo aardig wat toegang tot de modem/router combi's en kunnen ze daar een stuk meer zaken instellen dan je zelf kan, kreeg al vaker opmerkingen in de Ziggo shop over het grote aantal apparaten op mijn netwerk bijvoorbeeld.
Maar ze kunnen niet van buitenaf zien wat jij in je netwerk doet, dus als jij een eigen router achter die van de ISP plaatst en je netwerk aan die router hangt kan iemand vanaf het internet of de ISP router er niet in kijken.
Overigens zijn MAC en IP adressen weinig interessant, zeker als het lokale IP adressen zijn heb je er niks aan, tegenwoordig beginnen steeds meer smartphones hun MAC regelmatig te veranderen dus ook dat is weinig nuttige informatie.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25

heuveltje

KoelkastFilosoof

Je ISP kon dat hoogstens zien door op je modem/router in te loggen en je logs te bekijken.
Dit kun je veranderen door simpelweg het wachtwoord van de modem te wijzigen.

In principe kunnen ze het ook door "deep packet inspection" maar dat is in de meeste gevallen niet toegestaan. Maar een grotere reden is dat ik vermoed ik dat het jouw ISP een worst zou zijn welke pc's jij aan je modem hangt :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
Ik heb inderdaad ziggo als ISP, maar het is natuurlijk altijd een fijne gedachte om zeker te zijn dat ziggo niet in jou router kan kijken etc. ookal hangt deze in een apart netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tevens was het ook meer de vraag dat ik op privacy gesteld ben, of inderdaad je ISP (ziggo) kan zien welke Mac adressen jij je IP-adressen aan verleend ookal steld t niks voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:12:
Beste,
Ik heb inderdaad ziggo als ISP, maar het is natuurlijk altijd een fijne gedachte om zeker te zijn dat ziggo niet in jou router kan kijken etc. ookal hangt deze in een apart netwerk :)
Ziggo kan alleen in hun eigen router kijken, dus als jij daar je eigen router achter zet kunnen zij daar niet bij (zolang zij zich aan de wet houden waar ik wel vanuit ga) of het ziggo modem/router nou bridged is of niet.
De apparaten die je aan de Ziggo router hangt zijn zichtbaar, dus Ziggo zou dan kunnen zien dat je er 1 apparaat aan hebt hangen, veel meer kunnen ze niet zien zonder illegale zaken te doen.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RGAT schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:15:
[...]

Ziggo kan alleen in hun eigen router kijken, dus als jij daar je eigen router achter zet kunnen zij daar niet bij (zolang zij zich aan de wet houden waar ik wel vanuit ga) of het ziggo modem/router nou bridged is of niet.
De apparaten die je aan de Ziggo router hangt zijn zichtbaar, dus Ziggo zou dan kunnen zien dat je er 1 apparaat aan hebt hangen, veel meer kunnen ze niet zien zonder illegale zaken te doen.
Oke bedankt voor de informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:03
Het is heel simpel, alles dat je direct aan het modem/router van je ISP hangt is zichtbaar. Eenieder die beweert dat je dat voorkomt door het wachtwoord te wijzigen, forget it. Al die dingen worden centraal gemanaged dmv. TR-069 (of de coax-equivalent).

Bovendien is het modem in de meeste gevallen eigendom van de ISP, niet geheel onlogisch dus. Of er in de voorwaarden iets terug te vinden is van het feit dat ze je DHCP-logs ook daadwerkelijk bekijken is een tweede...
Pagina: 1