Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ealjebij
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19-10-2020
Hallo allen,

Op mijn linux mint machine wil ik graag een package (teamspeak-server in dit geval) uit de Ubuntu repository adden. Ik zit op Mint 17.1 dat zou gelijk aan Ubuntu 14 moeten zijn (Trusty).

:P Een Wget van de .Deb is een mogelijkheid, maar ik ben lui en wil dit met aptitude regelen. Vind ik teveel gedoe elke keer handmatig alles updaten. Doelloos de complete repository adden vind ik niet netjes.

Indien er andere manieren zijn lees ik dit graag!

D3 Profiel

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:16

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Mint is gebaseerd op Ubuntu en zou juist dezelfde software moeten bevatten. Net even gezocht, en idd, het is niet beschikbaar in de Mint repo's.

Echter, je zal toch de Ubuntu repo moeten toevoegen. Check dus in welke sectie 't te vinden is (main, universe, etc.), met de harde dependencies die niet in Mint beschikbaar zijn en doe dan via apt-pinning een lagere prioriteit geven aan packages uit de Ubuntu repo.
Je kan natuurlijk ook een script schrijven dat de packages lijst parset voor versienummer en dan download en installeert voor je. Hoef je alleen maar het script aan te roepen om 't bij te werken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ppa:
sudo add-apt-repository ppa:logan/arb
sudo apt-get update
sudo apt-get install teamspeak-client

source.lists:
Add this to your sources.list:
deb http://apt.ip-programs.com linux main games net

And use this for the key:
apt-key adv --keyserver www.ip-programs.com --recv-keys 1BCCE0BF

komt beide van teamspeak forums af :X

offtopic:
ik vraag me vaak af bij mint, waarom?

mij staat vaag bij dat na handmatige installatie van .deb de teamspeak ook geactualiseerd wordt in je source.list en dus voor toekomstige updates geschikt. (maar .... twijfel of dat bij teamspeak2 of 3 ook is)

[Voor 20% gewijzigd door himlims_ op 17-06-2015 13:11]

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• Ealjebij
Hero of Time schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:53:
Mint is gebaseerd op Ubuntu en zou juist dezelfde software moeten bevatten. Net even gezocht, en idd, het is niet beschikbaar in de Mint repo's.

Echter, je zal toch de Ubuntu repo moeten toevoegen. Check dus in welke sectie 't te vinden is (main, universe, etc.), met de harde dependencies die niet in Mint beschikbaar zijn en doe dan via apt-pinning een lagere prioriteit geven aan packages uit de Ubuntu repo.
Je kan natuurlijk ook een script schrijven dat de packages lijst parset voor versienummer en dan download en installeert voor je. Hoef je alleen maar het script aan te roepen om 't bij te werken.
Ik ga uitzoeken hoe ik dat apt-pinning moet doen, bedankt voor je snelle reactie. Scripts heb ik nooit gedaan, en kopieer plak werk vind ik weer zonde, ik wil weten wat ik doe.
himlims_ schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:10:
ppa:
sudo add-apt-repository ppa:logan/arb
sudo apt-get update
sudo apt-get install teamspeak-client

source.lists:
Add this to your sources.list:
deb http://apt.ip-programs.com linux main games net

And use this for the key:
apt-key adv --keyserver www.ip-programs.com --recv-keys 1BCCE0BF

komt beide van teamspeak forums af :X

offtopic:
ik vraag me vaak af bij mint, waarom?
Dank u, ging trouwens om de server :P

waarom Mint? Debian was meteen al een bak ellende na de installatie, geen xserver etc. Ubuntu was leuk, tot ze die vage desktop erop zette. Ik ben nog beginner en probeer alles zelf uit te zoeken. Met eigen ervaring op Mint uit gekomen. Wat raden jullie dan aan?

[Voor 35% gewijzigd door Ealjebij op 17-06-2015 13:29]

D3 Profiel

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Dan heb je Debian verkeerd geïnstalleerd, want standaard krijg je gewoon een GUI. Ubuntu heb je verschillende smaken. Als Unity je niet bevalt, pak dan Kubuntu, Xubuntu of Lubuntu. Zo moeilijk is het niet. En anders kan je 'm altijd nog zelf verbouwen door KDE, Xfce of LXDE te installeren, of Gnome als je dat wilt.

Je komt niet over als een absolute beginner, dus dat je zoveel moeite hebt met installeren van Debian en niet weet hoe je de standaard 'vage' desktop van Ubuntu kunt wijzigen komt bij mij meer over als een lui excuus om iets verder te kijken of wat proberen en maar direct iets anders dat 'direct werkt'.

Hoe dan ook, wat Himlims_ in principe zegt, is dat je nou niet echt moeite hebt gedaan om te zoeken naar een oplossing. Het feit dat je al geen moeite wilt doen om een script te schrijven getuigd dat al.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 26-01 14:47

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het hele repo toevoegen en pinning gebruiken is de nette manier om het op te lossen. Pinning kan wel verwarrend zijn maar als je even rustig de handleiding leest komt het wel goed, het principe is op zich simpel.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Ealjebij
Bedankt voor de pinning, ik had er nog nooit van gehoord.

@ Hero, Ik vind het jammer zo'n reactie te zien. Ik ben dus wel een beginner en heb geen ervaring met linux, dus als je een verse installatie doet en dan op zwart scherm uit komt met login bij Debian dan is het logisch dat je iets anders zoekt. Ik wist niet eens wat su / sudo was en meteen troubleshooten met xserver etc kwam ik niet uit.

D3 Profiel

• gekkie
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:22
Ealjebij schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 10:20:
Bedankt voor de pinning, ik had er nog nooit van gehoord.

@ Hero, Ik vind het jammer zo'n reactie te zien. Ik ben dus wel een beginner en heb geen ervaring met linux, dus als je een verse installatie doet en dan op zwart scherm uit komt met login bij Debian dan is het logisch dat je iets anders zoekt. Ik wist niet eens wat su / sudo was en meteen troubleshooten met xserver etc kwam ik niet uit.
Theoretisch zou je dan toch iets expliciet uitgevinkt moeten hebben tijdens de installatie.

Bij mijn weten hebben alle enigzins recente Debian versies allemaal standaard de task "Desktop environment" aangevinkt staan tijdens de installatie, geloof dat je standaard Gnome krijgt, maar tijdens de installatie kun je in hetzelfde scherm een andere aanvinken.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Ealjebij schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 10:20:
Zoals ik zei, je komt niet over als een beginner. Mijn verwachtingspatroon is daarop aangepast en dat kan uiteraard afwijken van de werkelijkheid.

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True