goed imac windows alternatief

Pagina: 1
Acties:

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
ik heb afgelopen winter een imac 2014 aangeschaft

pricewatch: Apple iMac 21,5" (2014) Core i5-4260U @ 1,4GHz

maar ik kan er helaas maar niet aan wennen. ik ben supersnel met windows en tot nu toe zie ik het aanwennen van macintosh alleen maar als tijdverspilling

ik heb de imac alleen gekocht vanwege het uiterlijk, het is gewoon een pracht design en ik heb geen windows systeem gezien wat dat kan evenaren

toch wil ik graag terug, maar ik vind weinig reviews op tweakers en beoordelingen in de pricewatch over andere all-in-one systemen dan die van imac

vraag 1: welke all-in-ones evenaren het design van imac het beste?
vraag 2: ik overweeg ook mn mac te houden en daar alleen windows op te gaan draaien, of is dat raar cq onhandig?

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10 20:49
Wat is precies de reden dat je een AiO wil? is het niet gewoon een mogelijkheid om een pc te nemen die makkelijk te verbergen is? Met een AiO blijf je na een paar jaar met oude meuk achter die je moet eens kan upgraden. Ook zit er altijd mobiele hardware in, want standaard al minder is dan de desktop versies.

Over Windows op een Mac heb ik geen idee, wat alleen dat veel gamers die ik vroeger kende Bootcamp gebruikte om zo toch Windows games erop te spelen.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk dat in jouw geval het beste is om op je Imac Windows naast OS X te draaien. Wat je doet is de OS X partitie zo ver mogelijk te verkleinen en daarna op de partitie wat overblijft Windows te installeren:

https://support.apple.com/nl-nl/HT201468

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
Hoi Donny

Ik vind desktop meer comfortabel werken dan een laptop, alleen zo'n torentje en teveel meuk erbij vind ik niet mooi in mn kantoortje dus vandaar de keuze voor een stijlvolle AiO

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:59

Cyphax

Moderator LNX
Als ik je een alternatief mag voorstellen: een goeie NUC, die je vervolgens aan je monitor (aan de achterkant) vastmaakt (VESA-bevestiging).
Dan heb je alleen geen touchscreen waarschijnlijk, maar verder zit dan alles aan je monitor. Uit het zicht.

Is zoiets niet ook goed? Dan heb je iets meer vrijheid :)

Saved by the buoyancy of citrus

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

assass schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:41:
Hoi Donny

Ik vind desktop meer comfortabel werken dan een laptop, alleen zo'n torentje en teveel meuk erbij vind ik niet mooi in mn kantoortje dus vandaar de keuze voor een stijlvolle AiO
er zijn tegenwoordig kleine kastjes die je gewoon achter je monitor kan plakken, zoals productreview: Antec ISK 110 Vesa review door Foritain

hierin kan je gewoon desktopgrade hardware kwijt itt een NUC, waar je bijvoorbeeld een i3 erin kan gooien met een kleine (betere) processorkoeler om 't stil te houden.

de goedkoopste klap is natuurlijk om windows te installeren op de Mac, dat moet gewoon kunnen

[ Voor 20% gewijzigd door NLBUURMAN op 17-06-2015 11:52 ]

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-12 11:04
Waarom niet gewoon windows op je iMac installeren? ben je zo klaar.

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
ik zag de mogelijkheid om een eigen AiO te bouwen, maar denk dat ik dan helemaal ga inleveren op design. mijn bureau staat in het midden van mn ruimte dus loop er aan alle kanten langs, dan wil ik geen kastje aan mn monitor zien hangen

ik vind de optie om windows te installeren op mn mac voor nu misschien de meest ideale oplossing, dan houd ik het design van apple en combineer ik dat met het werken op een windows systeem

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dell heeft dat toch?

http://www.dell.com/nl/p/xps-27-2720-aio/pd?oc=cdx7210

Mooi QHD scherm van 27" met touchscreen functionaliteit.

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
ik ben blij, dank voor al jullie reacties. ik draai nu windows naast maverick op mn apple en dat is super!!! bootcamp assistant werkte ontzettend fijn

• assass

assass

Salon GoT'er

Topicstarter
ik vind die dell overigens niet zo mooi brilsmurfje.. groot lomp ding als je het mij vraagt, verhoudt zich niet tot de imac

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-12 15:35
Bootcamp gebruiken op de iMac. En daarin Windows installeren. Werkt prima en volgens mij kun je zelfs zonder osx werken... Mocht dat niet lukken, je partitie met osx zo klein als mogelijk maken en op overige partitie met bootcamp Windows draaien.

...

Pagina: 1