ESDI drive naar IDE... mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-04 10:57
Ik heb een oude IBM-laptop liggen (L40SX) en daar zit een 80MB-ESDI schijf in.
Deze schijf is alleen niet 100% meer.
D'r zitten wat rotte plekken op, maar dat is niet heel erg (markeren met een lege partitie), d'r is nog genoeg vrije ruimte.
Alleen maakt die schijf nogal wat herrie en ik wilde die bak met Linux installeren, zodat ik vanaf bijv de bank in de kamer m'n mail kan lezen (kabel-modem en servertje zijn d'r al)
De schijf kan wel in standby-mode, maar dan loopt de machine vast wanneer 'ie weer aan 't werk moet.

Nu staat er vrijwel overal waar je zoekt op ESDI, dat de aansturing (waarschijnlijk softwarematig) vrijwel gelijk is aan IDE en wordt vaak ook in een adem genoemd.
Hier staat omschreven wat de pin-out globaal is.

Mijn vraag is nu eigenlijk..... (lange intro)
Is het mogelijk met eventueel een kleine electrische schakeling, om een IDE-schijf aan een ESDI-controller te hangen?
en zo nee, graag argumentatie waarom niet (en heeft er iemand nog een ESDI-schijfje liggen, 2.5" :) )

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:15
edit]

verkeerd begrepen :(

Verwijderd

Voor ESDI heb je een andere controller nodig. Contollerkaarten waren full-size!!!!!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-04 10:57
nou dat full-size valt ook wel mee, want 't zit dus al op het mainboard van de laptop.
Ik hoopte alleen dat ik een convertertje inelkaar kon sleutelen voor een IDE-schijf.
en ben je niet in de war met MFM of RLL, wat betreft de controller-kaart, die gebruikten trouwens ook 2 kabels (1 voor besturing en 1 per drive voor de data)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)