Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Firefox stottert in filmpjes

Pagina: 1
Acties:

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Beste mede-tweakers,

De laatste tijd merk ik dat als ik filmpjes op Tweakers (of Facebook of andere sites kijk) dat het beeld af en toe stottert. Zoals vandaag met het filmpje van Jurian en Paul op de E3 merkte ik dat het filmpje op verschillende plekken heel even stil stond en dan weer verder ging. het geluid liep wel door overigens.

Automatisch kijk je dan natuurlijk of hij wel genoeg buffert en dat is het probleem niet. Ik keek trouwens op 1080p op een 1080p scherm met voldoende buffer van het filmpje dus.
Uit frustratie heb ik het op Google Chrome geprobeerd, waar het wel zonder problemen ging. Nu is de vraag: is er iets in Firefox wat voor deze vertragingen kan zorgen? Aan add-ons ligt het denk ik niet, die zijn in beide browsers gelijk.

Ik hoop op tips, ik houd van werken met Firefox maar dit is wel storend :|

Speedtest resultaat van KPN Glasvezel 100/100Mbit/s
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4438668035.png

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Aan add-ons ligt het denk ik niet, die zijn in beide browsers gelijk.
En toch zou ik die verdenken. Schakel ze eens als test allemaal uit. En als het helpt: schakel daarna steeds de helft weer in om de boosdoener te vinden.

(Je videokaart / -drivers kunnen het hebben?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-11 21:53
Ik had het vandaag ook, maar ik zit dan ook op een laptop met een eerste generatie i3.

Wat is de hardware waarop jij de filmpjes draait?

• Tom.Gerritse
  • Niet online
Dit is mijn built:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4430 Boxed€ 191,50€ 191,50
1Asus B85M-E€ 72,16€ 72,16
1MSI N660 TF 2GD5/OC€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 48,50€ 48,50
1WD Green WD40EZRX, 4TB€ 145,-€ 145,-
1Thermaltake V3 BlacX Edition HDD€ 60,-€ 60,-
1Microsoft Windows 8 NL OEM 32/64 bit€ 104,67€ 104,67
1Sharkoon Internal USB3.0 adapter€ 6,01€ 6,01
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 38,-€ 38,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 52,95€ 52,95
1LG GH24NS90 Zwart€ 22,24€ 22,24
1Seasonic M12II 520W€ 64,90€ 64,90
1Samsung 840 series 120GB€ 149,95€ 149,95
1Raidsonic IB-863-B€ 28,-€ 28,-
1Arctic Cooling MX-4 Thermal Compound (4g)€ 5,81€ 5,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 989,69

Alle videokaart drivers zijn up-to-date (gecheckt met NVidea Geforce Experience.
Zal zo die addons eens proberen. Daaruit lijkt te komen dat het vooral Add-Block Plus is wat vertraging veroorzaakt. Die er dan maar uit gooien of zijn er andere mogelijkheden?

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Bekend probleem met Ad-Block. Wegdoen en uBlock voor in de plaats nemen.

[ Voor 0% gewijzigd door DeTeraarist op 17-06-2015 12:32 . Reden: Add-block? ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-11 21:53
DeTeraarist schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 11:51:
Bekend probleem met Add-Block. Wegdoen en uBlock voor in de plaats nemen.
Bedankt voor de hint! Ad-Block uit, Ghostery aan! :) Ik heb uBlock tot nu toe niet echt gesnapt, ik zag overal nog Facebook/Twitter knoppen. Dat ligt vast aan mij. :+

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Klopt,dat is een aparte feature van Ad-Block, waar uBlock nog niet aan doet. Ligt dus niet aan jou.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Tom.Gerritse
  • Niet online
Hm, apart. Ik ben nu volledig over op Chrome, vond het wel even best met Firefox. Had de laatste tijd ook veel problemen met de Firefox Sync optie, dat ie iedere keer aangaf dat de synchronisatie mislukt was.
Eens kijken of ik hier hetzelfde probleem ervaar.
Bedankt allen, moderator: er mag eventueel een slotje op.

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10 19:53
Ik kan met Firefox dat filmpje niet eens starten, en Adblock Plus staat altijd standaard uit op Tweakers. Wel zit OpenDNS er nog tussen...

• boolean
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-10 13:09
Het genoemde E3 filmpje hapert bij mij ook in Firefox. Firefox heeft zijn beste tijd als browser wel gehad. Chrome is tegenwoordig mijn standaard browser en Firefox gebruik ik uitsluitend om mijn eigen brouwsels (plug-in's) in te testen.
Ik maak overigens geen gebruik van AdBlock maar heb wel een alternatieve DNS (DynDNS met Internet Guide) waardoor reclames/spam/malware wordt geblokkeerd. Deze service kun je volledig zelf configureren en in je router of DNS server opnemen. Alle apparaten in je netwerk zijn dan automatisch beschermd.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
FWIW: ik gebruik tegenwoordig juist vooral geen Chrome; juist omdat dat 'de standaard is'. Slecht voor de veiligheid... En de aanpasbaarheid van Ff blijft ongeëvenaard... (En dan negeer ik nog even het gebrek aan privacy bij de combi van Chrome en Google waardoor de bescherming juist tegenvalt ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn standaardtip voor dit soort problemen is: Probeer het met een nieuw profiel (start firefox met -p en maak een nieuw profiel aan). Zelf heb ik overigens 4 profielen; 1 allerdaags browsen, 1 guests (die onthoud niets), 1 voor development met allerhande tools en 1 'clean' zonder enige aanpassingen.
Op die manier heb ik de performance vs features waar ik het nodig heb.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1