Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mening gevraagd over vloeregalisatie-klus

Pagina: 1
Acties:

• Geekzter
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-06-2015
Wij laten vloerverwarming aanleggen. De buizen zitten in de toplaag v/h beton relatief kort onder het oppervlak. Omdat er beperkte mogelijkheid was te egaliseren is er met een lijm/zand combinatie gevuld.

Nu is dit het resultaat:

https://www.flickr.com/gp/ericvanwijk/m2UwJs

Zoals je kunt zien zijn enkele lijdingen nog gewon zichtbaar. Nu is mijn vraag: wat zijn de consequentie's als ik dit zo laat? Moet ik het alsnog laten fixen of is dat niet per so noodzakelijk?

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 08:54

Tijntje

Hello?!

Geekzter schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:39:
Wij laten vloerverwarming aanleggen. De buizen zitten in de toplaag v/h beton relatief kort onder het oppervlak. Omdat er beperkte mogelijkheid was te egaliseren is er met een lijm/zand combinatie gevuld.

Nu is dit het resultaat:

Zoals je kunt zien zijn enkele lijdingen nog gewon zichtbaar. Nu is mijn vraag: wat zijn de consequentie's als ik dit zo laat? Moet ik het alsnog laten fixen of is dat niet per so noodzakelijk?
Dat hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf wat er overheen gaat?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Het ziet er uit als een beetje prutswerk, om die sleuven glad af te strijken hoef je geen HBO gedaan te hebben.

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 08:56
Ik heb alleen ervaring met nieuwbouw. De vloerverwarming was op het beton gelegd, en daaroverheen een laagje cement/beton.

Of ze willen het niet egaal maken ivm de hoogte. Zonder de vloerverwarming zouden de telgels lager liggen, door de verwarming zal alles iets van 1-2cm hoger gaan liggen. Dus het zou daarmee te maken kunnen hebben.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:48

OgWok

U.N.C.L.E.

Als ik mijn goeie geld in zo'n egalisatieklus zou hebben gestoken, dan zou ik niet blij zijn....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:02
Gewoon even alsnog dichtsmeren, lucht geleidt nogal slecht warmte.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:05

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Geekzter schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 08:39:

Nu is dit het resultaat:

Mijn eerste indruk is dat dit niet al te best is gedaan. Mijn vloerverwarming zit ook heel erg aan de oppervlakte door het gebruikte droogbouwsysteem. Hier is de hele vloer afgesmeerd met flexibele lijm die met aardig wat kracht ook in en rondom de leidingen in de sleuven is gedrukt.

Ik kon na afloop van het smeren het patroon nog wel zien maar alle sleuven waren helemaal dicht. Mijn vloer is na het afsmeren nauwelijks 1 of 2mm hoger geworden.

Ik zou persoonlijk dit zo niet accepteren.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-11 01:08
Wat is exact de reden waarom de vloer niet strak is gezet?
Hoogte?

Andere dorpels en schaafje vd deur doet wonderen!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Weet niet of je nog veel hoogte hebt, maar ik zou er een "echt" egaliseermiddel over heen gooien.
http://www.floortech.nl/shop/product.php?id_product=40

ZM of ZMF met vezel.
Voorstrijken met voorstrijkmiddel noodzakelijk en narollen met een prikroller.
(Met vezel is duur en ik weet niet of ik iets fout deed, maar met de prikroller rolde ik alle vezels weer bij elkaar :'( )

Spul werkt verder perfect, wel even informeren bij de leverancier of het kan in jouw geval.
Een (hele dunne) PVC vloer kan er zo opgelijmd worden, superstrak.

[ Voor 37% gewijzigd door AUijtdehaag op 17-06-2015 23:00 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Geekzter
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-06-2015
Thanks voor alle reacties.

Er gaat PVC overheen, daar komt een (voor PVC) speciale ondervloer onder. Vanwege gebrek aan ruimte is er niet 'echt' geëgaliseerd, maar epoxy met zand gebruikt. Dit heeft niets met binnendeuren te maken, maar met de tuindeur en -kozijnen.

De buizen zitten wel vast en kunnen niet omhoog gaan krullen. Nu is de vraag wat de consequentie is als ik het zo laat...

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:22
Geekzter schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:51:
Thanks voor alle reacties.

Er gaat PVC overheen, daar komt een (voor PVC) speciale ondervloer onder. Vanwege gebrek aan ruimte is er niet 'echt' geëgaliseerd, maar epoxy met zand gebruikt. Dit heeft niets met binnendeuren te maken, maar met de tuindeur en -kozijnen.

De buizen zitten wel vast en kunnen niet omhoog gaan krullen. Nu is de vraag wat de consequentie is als ik het zo laat...
PVC dient op een zeer vlakke ondergrond geplaatst worden, daarom wordt ook altijd geadviseerd de vloer te egaliseren, bij voorkeur door het bedrijf dat het PVC ook legt, dan weet je altijd wie je moet aanspreken mocht er iets mis gaan met de PVC vloer. Ik zou een PVC boer uitnodigen om te kijken of hij daar z'n ondervloer op kan en wil storten / smeren. Ik vind het wel zeer slordig werk en ik zou het bouwbedrijf daar zeker op aanspreken en zeker nog niet betalen. Laat ze maar aantonen dat het conform afspraak is, als je tenminste goede afspraken vooraf hebt gemaakt.

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:05

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Offtopic . Klik pvc is ook een optie. Die word zwevend gelegd. Ligt hier bij ons ook op de vloer.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:53

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zou een een beetje eurocol 999 of 990 mengen, en met een plastic action maatbeker de sleuven netjes volgieten.

Wise enough to play the fool

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

teacher schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 01:22:
Ik zou een een beetje eurocol 999 of 990 mengen, en met een plastic action maatbeker de sleuven netjes volgieten.
Er is weinig/geen info over de situatie bekend, maar ik zou op de oorspronkelijke (waarschijnlijk smeer) vloer gewoon een nieuwe vloer storten mét daarin de vloerverwarming.

Je hebt daarvoor maar een centimeter of zeven nodig en die "extra" centimeters kun je aan het plafond vaak wel winnen/halen door de kozijnen aan de bovenkant in te korten bij de "lichten".

Deuren blijven gewoon op de normale hoogte.... Totale hoogte van een ruimte neemt iets af :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• japser84
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-11 17:51
Ik zou er wel wat aan laten doen. Een aantal CV leidingen bij ons liggen net onder oppervlak en een daarvan is uit de vloer komen zetten met als gevolg een hobbel in de kamer. Super vervelend als je al een afwerkvloer hebt gelegd.
Pagina: 1