Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Owner
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-03 19:24
Ik ben op zoek naar een tablet voor gemiddeld gebruik, gamen is hier niet mee inbegrepen.
Nu kwam ik op AliExpress het merk IRULU tegen en op het eerste gezicht zijn het vrij degelijke tablets.

IRULU website 'link'

Nu ben ik benieuwd naar wat jullie mening hierover is, want op het gebied van Hardware voor een tablet ben ik nog niet up to date. De eisen die ik tot nu toe stel gaat al snel richting een game PC, dus voor een tablet kom ik alleen maar uit op een Microsoft Surface Pro 3, maar die vind ik nog te duur.

Wat is je budget?
Nog niet bepaald, eerst maar eens info opdoen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
PDF lezen, office gebruiken, browsen, mindmaps, schetsen maken, notities maken, etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit in de range van de 10" tablets te kijken, want een beetje scherm vind ik toch zeker wel een voordeel.
Dus ik kwam met IRULU uit op de: iRulu X1s 10.1" Android 4.4 KitKat Tablet PC Quad Core 1GB/8GB

Spec's:
CPU Processor: MTK 8127 Quad-Core 1.3GHz
Operating System: Android 4.4 KitKat
Screen: 10.1" 1024*600 TFT LCD
RAM/ROM: 8GB NAND ROM + 1GB DDR3 RAM
Wi-Fi: 802.11 b/g/n
HDMI: Support
GPS: Support
G-sensor: Support
AC/DC Power Adapter: Input AC100-240V~, 50/60Hz, Output DC5V 2A

Patterning System: SGX544MP2 OpenGL ES2.0 Open CL1.x,DX9_3
Battery: 3.7V,3950mAh, Li-polymer, enjoy longer running time
Dimension: 9.5*163.3*260.8mm
Weight: About 610g
Ebook Format: PDF/TXT/CHM/DOC/EXCEL/EPUB/RTF/FB2
Input/Output Ports: 3.5mm Earphone Jack*1, 5pin Micro USB 2.0 Jack*1, 2160P HDMI*1, Micro SD Card Slot*1, Power Jack*1

Welke vragen heb je hier nog over?
1) Heeft iemand ervaringen met het merk, zo ja, is het wat?
2) Wat houd deze hardware voor een tablet in, is dat een beetje realistisch? zo niet, waarop moet ik letten?
Ik vind zelf de CPU snelheid een beetje aan de lage kant, maar de gemiddele intel celeron CPU op laptops tegenwoordig zit hier ook aan (plus minus) zag ik.
3) Verdere tips waar je bij een android tablet op moet letten?

• maxh22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-10 20:17
Owner schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 00:00:
Ik ben op zoek naar een tablet voor gemiddeld gebruik, gamen is hier niet mee inbegrepen.
Nu kwam ik op AliExpress het merk IRULU tegen en op het eerste gezicht zijn het vrij degelijke tablets.

IRULU website 'link'

Nu ben ik benieuwd naar wat jullie mening hierover is, want op het gebied van Hardware voor een tablet ben ik nog niet up to date. De eisen die ik tot nu toe stel gaat al snel richting een game PC, dus voor een tablet kom ik alleen maar uit op een Microsoft Surface Pro 3, maar die vind ik nog te duur.

Wat is je budget?
Nog niet bepaald, eerst maar eens info opdoen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
PDF lezen, office gebruiken, browsen, mindmaps, schetsen maken, notities maken, etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit in de range van de 10" tablets te kijken, want een beetje scherm vind ik toch zeker wel een voordeel.
Dus ik kwam met IRULU uit op de: iRulu X1s 10.1" Android 4.4 KitKat Tablet PC Quad Core 1GB/8GB

Spec's:
CPU Processor: MTK 8127 Quad-Core 1.3GHz
Operating System: Android 4.4 KitKat
Screen: 10.1" 1024*600 TFT LCD
RAM/ROM: 8GB NAND ROM + 1GB DDR3 RAM
Wi-Fi: 802.11 b/g/n
HDMI: Support
GPS: Support
G-sensor: Support
AC/DC Power Adapter: Input AC100-240V~, 50/60Hz, Output DC5V 2A

Patterning System: SGX544MP2 OpenGL ES2.0 Open CL1.x,DX9_3
Battery: 3.7V,3950mAh, Li-polymer, enjoy longer running time
Dimension: 9.5*163.3*260.8mm
Weight: About 610g
Ebook Format: PDF/TXT/CHM/DOC/EXCEL/EPUB/RTF/FB2
Input/Output Ports: 3.5mm Earphone Jack*1, 5pin Micro USB 2.0 Jack*1, 2160P HDMI*1, Micro SD Card Slot*1, Power Jack*1

Welke vragen heb je hier nog over?
1) Heeft iemand ervaringen met het merk, zo ja, is het wat?
2) Wat houd deze hardware voor een tablet in, is dat een beetje realistisch? zo niet, waarop moet ik letten?
Ik vind zelf de CPU snelheid een beetje aan de lage kant, maar de gemiddele intel celeron CPU op laptops tegenwoordig zit hier ook aan (plus minus) zag ik.
3) Verdere tips waar je bij een android tablet op moet letten?
erg onbekend merk. Als ik jouw was zou ik hier geen tablet van kopen...

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Daarnaast zou ik niet meer gaan voor <2GB RAM en zo'n lage resolutie. Tenzij je hem gratis bij een pak melk krijgt. En accu capaciteit is ook vrij weinig.

[ Voor 39% gewijzigd door DukeBox op 20-06-2015 21:43 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Owner
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-03 19:24
Inmiddels mezelf aan het inlezen bij het "onbekende chineese windows tablet" forum en inderdaad, dat is de algemene strekking. Het heeft mij in iedergeval ervan overtuigd dat het een chineese windows variant word. Thanks voor de reacties.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Owner schreef op zondag 21 juni 2015 @ 22:59:
Inmiddels mezelf aan het inlezen bij het "onbekende chineese windows tablet"
Misschien is de tablet die bij de aldi deze week komt wat voor je ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 18:43
Ik heb zelf deze besteld: http://www.aliexpress.com...RAM-32GB/32371364582.html

Hij is wel een stukje duurder dan wat je nu hebt gevonden, maar ik denk zelf wel dat het dat verschil waard is.
Pagina: 1