Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• bwienke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-10 19:49
Dag,

Dankzij de NAM krijgen we een subsidie voor zonnepanelen. Deze bedraagt 4000 euro.
Omdat we al lange tijd zonnepanelen willen is dit een mooi duwtje in de rug. We willen niet veel meer dan de 4000 euro uitgeven.

Het dak met dakraam waar de panelen op moeten komen met globale maten:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/irDV0/7805c32de1.png

We hebben nu bij 1 bedrijf een offerte aangevraagd en zijn van plan om nog bij andere bedrijven een offerte aan te vragen. Helaas kunnen ze ons alles wijs maken aangezien we er nagenoeg niks vanaf weten.

Dit is hetgeen wat het 1ste bedrijf te bieden heeft.

12x Lintech LS 200 premium 60 mono Full Black 270Wp
1x Omniksol 3.0K-TL 2 ( inclusief schaduw management)
15 jaar product garantie (omvormer 10 jaar)
30 jaar rendementsgarantie

inclusief de installatie van dit alles ca. 4400 euro exclusief btw. (btw kan teruggevraagd worden)

Bij kennissen en vrienden die al zonnepanelen op het dak hebben hoorden we dat de omvormer een groot verschil kan maken in de energie die opgewekt wordt. Is de omvormer die dit bedrijf levert van goede kwaliteit en stil?

Als jullie verder nog tips en dergelijke hebben lees ik dat graag. Dan kan ik ook met gerichte vragen naar de bedrijven toe gaan.

Alvast bedankt!
Bertus

[ Voor 8% gewijzigd door bwienke op 17-06-2015 02:09 . Reden: foutieve tekst | Edit 2: tekening toegevoegd ]

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Met een 1,85 per Watt piek ex btw is dat fors aan de prijs voor deze toch wel budget spullen. Dit was dan wel incl montage neem ik aan? Wat krijg je er allemaal voor? Meterkast vervanging of aanpassing? Kabel trekken of iets apparts?

Hier bijv heb je goede spullen voor hele andere prijzen. Komt er wel monteren bij nog.

http://www.twentezon.nl/s...frontier-powersets-170wp/

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• bwienke
Rol-Co schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:47:
Met een 1,85 per Watt piek ex btw is dat fors aan de prijs voor deze toch wel budget spullen. Dit was dan wel incl montage neem ik aan? Wat krijg je er allemaal voor? Meterkast vervanging of aanpassing? Kabel trekken of iets apparts?

Hier bijv heb je goede spullen voor hele andere prijzen. Komt er wel monteren bij nog.

http://www.twentezon.nl/s...frontier-powersets-170wp/
Ik heb de tekst aangepast. In de offerte staat dat één paneel 270Wp vermogen heeft. De 4400 euro is inderdaad inclusief montage.

Ik heb de tekst aangepast in de 1ste post.

• Gasschuif
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-11 09:01

Gasschuif

9,4 kWp, 3 L/LWPs, 8kW Mitsu

Wat is het vermogen van de Lintech LS 200 premium 60 mono Full Black.
Geen 200 WP als ik zo even snel kijk.

Geef ook wat meer info over dakhelling en oriëntatie. Is er schaduw te verwachten, geen pijpjes in de weg??, Wat is de dakmaat?

edit 270 Wp zie ik net

[ Voor 4% gewijzigd door Gasschuif op 16-06-2015 23:56 . Reden: Aangepaste post starter ]

Als je nergens aan begint zijn de gevolgen niet te overzien. PVoutput Officieel gasloos sinds 04-2016. 8kW VAA Zubadan (met 92L buffervat/hydraulische scheiding) voor de CV met 9 radiatoren.

• Rol-Co

Rol-Co

bwienke schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:53:
[...]

Ik heb de tekst aangepast. In de offerte staat dat één paneel 270Wp vermogen heeft. De 4400 euro is inderdaad inclusief montage.

Ik heb de tekst aangepast in de 1ste post.
Ah dat veranderd de zaak, paneeltjes zijn geen 200Wp wat het type doet vermoeden, nu 1,35 Wp ex.

Verwijderd

Off-topic, maar toch serieuze vraag.

Kan dit zomaar, 4000 euro subsidie trekken, zelf geen euro investeren en eigenlijk gratis energie krijgen op kosten van de belastingsbetaler?
In welk land woon je (BE of NL)?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:32
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 00:01:

Kan dit zomaar, 4000 euro subsidie trekken, zelf geen euro investeren en eigenlijk gratis energie krijgen op kosten van de belastingsbetaler?
Zoek eens op de regeling waarde vermeerdering in Groningen.

• Rol-Co

Rol-Co

Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 00:01:

NL gok ik en in de kop, de "subsidie" is een vervangend woord voor schadeloosstelling van de geleden schade door aardbevingen die veroorzaakt zijn door de gaswinning van de NAM. ( heb ik dat goed ts?)

Dus eigenlijk moet hij daar de scheuren in zijn huis mee repareren?

Verwijderd

Catch22 en Rol-Co, bedankt voor jullie antwoorden ;)
En wat voor een idioot idee, zoals Rol-Co al aangeeft met wat zonnepanelen moet je je scheuren repareren.
Typisch een idee voor politici om een probleem met de verkeerde middelen op te lossen :s

• bwienke
Rol-Co schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 00:04:
[...]

NL gok ik en in de kop, de "subsidie" is een vervangend woord voor schadeloosstelling van de geleden schade door aardbevingen die veroorzaakt zijn door de gaswinning van de NAM. ( heb ik dat goed ts?)

We wonen vlak boven Groningen en hebben redelijk wat aardbevingschade (meer dan 1000 euro) en hebben daardoor recht op 4000 euro waardevermeerdering. Dit is naast de vergoeding die we krijgen voor het herstellen van de schade.

[ Voor 6% gewijzigd door bwienke op 17-06-2015 00:11 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:32
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 00:08:
Catch22 en Rol-Co, bedankt voor jullie antwoorden ;)
En wat voor een idioot idee, zoals Rol-Co al aangeeft met wat zonnepanelen moet je je scheuren repareren.
Typisch een idee voor politici om een probleem met de verkeerde middelen op te lossen :s
De nam betaalt het. Maargoed, daar gaat dit topic miet over

• bwienke
Gasschuif schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:54:
Wat is het vermogen van de Lintech LS 200 premium 60 mono Full Black.
Geen 200 WP als ik zo even snel kijk.

Geef ook wat meer info over dakhelling en oriëntatie. Is er schaduw te verwachten, geen pijpjes in de weg??, Wat is de dakmaat?

edit 270 Wp zie ik net
Ik heb in de eerste post een tekening toegevoegd. Ik hoop dat jullie daar meer mee kunnen.

[ Voor 67% gewijzigd door bwienke op 17-06-2015 19:13 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Rol-Co schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 00:04:
[...]

offtopic:
Deze "subsidie" is juist niet bedoeld voor rechtstreeks geleden schade (scheuren etc) maar meer vanwege vervolgschade in de richting van dat huizen in Groningen simpelweg een waardevermindering hebben gekregen omdat het nu eenmaal huizen in "aardbevingsgebied" zijn, daar gaat een koper minder voor betalen als hetzelfde huis in "aardbevingsvrij" gebied.

In wezen wordt er gezegd (vanuit de NAM/overheid) : Zou je hetzelfde huis in dezelfde staat en dezelfde omgeving etc verkopen zonder aardbevingen dan zou je er 4000 meer voor krijgen dan met aardbevingen, dus je krijgt 4000 euro omdat dat een waardedaling is als gevolg van de aardbevingen.

Dat valt dus 100% buiten schadeherstel etc aan het huis

Verwijderd

Het opvragen van offertes met betrekking tot zonnepanelen en bijvoorbeeld een zonneboiler is inderdaad een heel gedoe. Zelf heb ik er ook absoluut geen verstand van en mijn buurman is gelukkig goed op de hoogte en heeft mij een eind op weg geholpen.

Er wordt veel onzin verkondigd in deze branche en tsja elke verkoop is er weer 1 he. Het lijkt op de begintijd van de kunststof kozijnen, heel veel goudzoekers wilden allemaal hun slag gaan slaan..
Onze buren hebben een plat dak gelegen op het noorden en daar hebben ze eerder zonnepanelen plat op het dak gelegd zonder enige hellinghoek; lijkt me dat je daar niet echt heel veel opbrengst uit gaat halen.

Wij hebben inmiddels met meerdere buren een adviseur via *knip*, spam over de vloer gehad en dat was een kundig iemand die ook geen onzin verkondigde. Als iets niet kon of nadelig uitwerkt op de opbrengst dan werd dit ook helder en eerlijk verteld.
Een buurman heeft het dak van zijn vrijstaande woning bijvoorbeeld te dicht op de woning naast hem staan waardoor er een enorme schaduwwerking op zijn dak ontstaat; er werd daar dan ook de helft van de eerder gewenste panelen voorgesteld. Dat soort vermeldingen geven mij vertrouwen.
Wij gaan niet over 1 nacht ijs, daar is het allemaal te kostbaar voor. Eindeloos filteren en dan is de juiste keuze zo gemaakt.

[ Voor 2% gewijzigd door ThinkPad op 13-07-2015 07:36 ]

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Voor 4000,00 ex btw moet je toch echt wel 3500Wp kunnen later neerleggen inclusief montage.
Gewoon een mail naar verschillende aanbieders sturen met budget en je exacte wensen.
Succes.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Die Omnik omvormer heb ik hier ook hangen en voldoed prima. Eventueel met wifi module uit te breiden voor koppeling met hun online portal. Een omvorner van bijvoorbeeld sma zit zeker mooier in elkaar waar de omnik wat meer basic is, maar voldoed verder prima. Is in ieder geval stil en qua efficiency prima. Er kunnen twee strengen op aan gesloten worden met elk hun eigen optimizer (mppt). Zo kan je dus panelen die soms schaduw hebben hun eigen streng geven zodat ze da andere panelen niet mee naar beneden trekken.
Pagina: 1