Snelle HD voor intensief gebruik

Pagina: 1
Acties:

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:46

the mod man

iets van beeldmaker

Topicstarter
Ik zoek een?
snelle harddisk voor intensief gebruik met lightroom en photoshop. Mijn eeuwig groeiende collectie aan zelf geschoten beelden bedraagt nu ongeveer 10 TB, nou kocht ik altijd gewoon random hardeschijven om de collectie uit te kunnen blijven breiden. Maar de laatste HD die ik kocht was/is merkbaar trager dan de voorganger(s)

Gezien ik telkens intensiever aan het werk ben en het telkens sneller moet om deadlines te halen zoek ik nu echt snelle schijven voor lightroom en photoshop die ook nog minimaal 2 TB aan capaciteit hebben. SSD's zijn mij daarvoor veel te duur helaas (wel als OS schijf)

Wat is je budget?
budget, een snelle consumentendisk is goed, het hoeft niet de duurste en aller aller snelste te zijn

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
I don't care.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Sata 600, windows 7 lijkt me duidelijk. Moederbord en cpu worden binnen een jaar vervagngen (i7 2600k)

I can't wait to shoot!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 21:17
Als je bereid bent wat meer te betalen voor performance, dan zou ik voor WD Black gaan. Een 2TB schijf uit deze serie kost bijvoorbeeld 129 euro. Zie http://tweakers.net/categ...kktSU4ILUZKgxBpY6hqbGsbUA.

Ik vraag me verder wel af in hoeverre het je productiviteit beinvloed ten opzichte van een goedkoper schijfje. Waarin merk je dit precies?

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:57

Esumontere

Floep, banaan.

Wat is de rest van je systeem? Welke schijven had je al? Welke was merkbaar trager? Hoe merkte je dat?

Je zegt dat je duidelijk bent, maar ik vind je OP bijzonder karig.