Hoi,
Ik ben op zoek naar een pc die geschikt is om lekker een spel op te spelen (GTA V, Skyrim, World of Tanks, enz.) en verder gebruik voor Photoshoppen, af en toe videobewerking, CAD software (SolidWorks) en gewone office tools.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een systeem wat voornamelijk geschikt is voor gamen, ook moet het geschikt zijn om CAD software te draaien (SolidWorks) en hierbij komt CPU rendering om de hoek kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1200.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1 TB sshd van WD (wdc wd10j13t) en een 500 GB hdd (Toshiba MK5065GSX) deze hebben een sata connector, dit moet de gewone data opslag worden, besturingssysteem en software op een ssd.
Verder heb ik als randapparatuur een scherm met HDMI, VGA en DVI-D, waarbij HDMI de voorkeur heeft. Ook heb ik een muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik een Nvidia GTX 970 en een Intel core i5 4690, een ssd (Samsung Evo), 8 GB RAM en de standaard rest (mobo, koeling, etc.)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor Intel en Nvidia, wil geen AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet al te veel geluid
Ga je overklokken?
Nee
Hier het lijstje wat ik zelf heb samengesteld:
Het moederbord kan zeer waarschijnlijk goedkoper omdat ik niet hoef over te klokken. Wat voor mobo is aan te bevelen?
Ik ben op zoek naar een pc die geschikt is om lekker een spel op te spelen (GTA V, Skyrim, World of Tanks, enz.) en verder gebruik voor Photoshoppen, af en toe videobewerking, CAD software (SolidWorks) en gewone office tools.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een systeem wat voornamelijk geschikt is voor gamen, ook moet het geschikt zijn om CAD software te draaien (SolidWorks) en hierbij komt CPU rendering om de hoek kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max €1200.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1 TB sshd van WD (wdc wd10j13t) en een 500 GB hdd (Toshiba MK5065GSX) deze hebben een sata connector, dit moet de gewone data opslag worden, besturingssysteem en software op een ssd.
Verder heb ik als randapparatuur een scherm met HDMI, VGA en DVI-D, waarbij HDMI de voorkeur heeft. Ook heb ik een muis en toetsenbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat ik een Nvidia GTX 970 en een Intel core i5 4690, een ssd (Samsung Evo), 8 GB RAM en de standaard rest (mobo, koeling, etc.)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur voor Intel en Nvidia, wil geen AMD
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet al te veel geluid
Ga je overklokken?
Nee
Hier het lijstje wat ik zelf heb samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 224,90 | € 224,90 |
| 1 | Asus Z97-P | € 95,- | € 95,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 370,95 | € 370,95 |
| 1 | Cooler Master N400 KKN1 | € 40,95 | € 40,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 38,- | € 38,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Corsair CX600M | € 72,50 | € 72,50 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 148,20 | € 148,20 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.043,45 | |
Het moederbord kan zeer waarschijnlijk goedkoper omdat ik niet hoef over te klokken. Wat voor mobo is aan te bevelen?