recorden van ip-cam naar ssd.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lien111
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-04-2021
Beste,

Regelmatig kom ik de algemeen als waarheid aangenomen verwittiging tegen dat hoewel ssd's wel betrouwbaarder zijn dan hdd, ze wel maar in staat zijn om een beperkter aantal data te schrijven op de ssd.

Ook lees ik dat normale desktop hdd niet gemaakt zijn om langdurig constant te werken zoals bijvoorbeeld bij het 24u op 24 opnemen van een ip-cam.

Voor dergelijke zaken bestaan WD purple (en red).

Nu mijn vraag:

Hoe sterk is het af te raden meerdere uren per dag data van een ip-cam te laten recorden op een ssd?
Het gaat om een 50gb per dag. De ssd wordt alleen hiervoor gebruikt en bevat geen os.

Is er een grote kans dat hij stuk gaat nog tijdens de garantie-periode en kan men de wettelijke garantie beperken bij dergelijk gebruik? (is dit aan te tonen door samsung of de verkoper?)

Anderzijds is het de bedoeling dit maar tijdelijk te doen totdat ik het voor elkaar krijg te recorden rechtstreeks naar mijn synology nas met surveillance station maar dat lijkt voorlopig niet te lukken.

Alvast bedankt voor het eventuele advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou me er niet te druk om maken. SSDs hebben een beperkte hoeveelheid schrijfacties, maar dat getal ligt zo hoog dat het wel even duurt voordat je daaraan zit, tegen die tijd dat de SSD afgeschreven is kun je voor een paar euro wel weer een nieuwe op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Mavamaarten

Omdat het kan!

Harde schijven die voor servers geoptimaliseerd zijn lijken mij een betere keus. Zeker in prijs/gb zijn die veel efficiënter. Ik zou dan ook gewoon voor een goedkope "gewone" harde schijf gaan. Een SSD is een beetje nutteloos gezien je de hoge snelheden absoluut niet nodig hebt.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lien111
dat het vrij nutteloos is ben ik het zeker mee eens maar bon dat was de enigste drive die volledig leeg was en er was een format nodig dus was dit de eenvoudigste oplossing zonder verschillende terrabyte's data te gaan verplaatsen.

Ik wou gewoon zeker zijn dat moest ik dit een paar weken doen dat mijn ssd dan niet volledig versleten is.
Een meer elegante oplossing wordt aan gewerkt maar ik moet mij dus niet onmiddellijk te veel zorgen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Je zou een RAM-drive kunnen aanmaken, en elke zoveel seconden een kopie maken. Dat scheelt in iedergeval schrijfactie. Al is het risico natuurlijk wel iets hoger als je stroom wegvalt :)

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dashcams recorden ook naar micro-sd kaartjes, en dat kan ook full-hd zijn.
Een SSD zou het ook een tijdje vol moeten kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anderzijds is het de bedoeling dit maar tijdelijk te doen totdat ik het voor elkaar krijg te recorden rechtstreeks naar mijn synology nas met surveillance station maar dat lijkt voorlopig niet te lukken.
Je heb het verkeerde topic aangemaakt :P

Waarom probeer je niet gelijk je probleem (met het forum) op te lossen ipv dat je een topic voor een secundair probleem post

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lien111
hehe fish al aan gedacht hoor maar er is zoveel info te vinden onder meer op de synology fora dat ik eerst mij ten gronde informeer voor ik het zoveelste "ik heb hulp nodig met ..." draadje open.

milkman: zou ik mijn eerste vragen stellen moest ik weten hoe je een ram-drive aanmaakt en gebruikt om op te recorden?? :)

Ik onthoud: voorlopig kan het, betere oplossing is wenselijk. thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Stel je hebt een 120 GB SSD. Stel deze kan 6000 keer beschreven worden voordat die op is.
Je kan dan dus ongeveer 120x6000= 720 TB schrijven.

Je doet 50 GB per dag. Je kan dan dus 14.400 dagen schrijven. Bijna 40 jaar dus.
Pagina: 1