Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-06 12:29
Een paar maanden geleden heb ik een Philips 288p6ljeb gekocht (4k@60hz) scherm. Op het moment ben ik aan mijn 4e(!) displayport kabel bezig en voor zo ver ik kan zien wordt het binnenkort al de 5e kabel. Ik heb van alles geprobeerd op het gebied van kabels (duur of goedkoop). Aangezien ik op een redelijke afstand van m'n pc zit moet ik een kabel van 5m hebben, het elke 1 1/2 maand vervangen van deze kabel wordt toch echt een prijzige aangelegenheid...

Iemand die hier ervaring heeft met displayport kabels die om de havenklap kapot gaan en wat daar aan te doen. Kabels liggen netjes in een goot van de computer naar de monitor achter een bureau, niemand kan er dus bij en er kan niks mee gebeuren.

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-07 12:29

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

TunefulDJ_Mike schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:20:
Een paar maanden geleden heb ik een Philips 288p6ljeb gekocht (4k@60hz) scherm. Op het moment ben ik aan mijn 4e(!) displayport kabel bezig en voor zo ver ik kan zien wordt het binnenkort al de 5e kabel. Ik heb van alles geprobeerd op het gebied van kabels (duur of goedkoop). Aangezien ik op een redelijke afstand van m'n pc zit moet ik een kabel van 5m hebben, het elke 1 1/2 maand vervangen van deze kabel wordt toch echt een prijzige aangelegenheid...

Iemand die hier ervaring heeft met displayport kabels die om de havenklap kapot gaan en wat daar aan te doen. Kabels liggen netjes in een goot van de computer naar de monitor achter een bureau, niemand kan er dus bij en er kan niks mee gebeuren.
Wat versta je onder kapot? Fysiek kapot (bijv door een muis kapot gemaakt)?
Is alles goed geaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:19

Nox

Noxiuz

Welke kabels heb je gekocht? Al eens een ander merk geprobeerd en/of aanspraak gemaakt op je garantie?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:06:
[...]

Wat versta je onder kapot? Fysiek kapot (bijv door een muis kapot gemaakt)?
Is alles goed geaard?
Kapot in de vorm dat m'n scherm & computer wel detecteren dat er een kabel aangesloten zit maar dat er geen beeld over heen komt en voor zo ver ik kan zien is alles goed geaard.
NoxiuZ schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:24:
Welke kabels heb je gekocht? Al eens een ander merk geprobeerd en/of aanspraak gemaakt op je garantie?
Ik heb reeds 2 kabels geretourneerd welke beide defect waren bevonden, daar heb ik nieuwe voor gekregen deze gingen in een zelfde tijdsbestek opnieuw kapot. Ik heb merkloze en merk kabels geprobeerd, van goedkoop tot duur. Ik begin dus stevig te twijfelen of het aan m'n hardware ligt.

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-07 12:29

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Soms moet je met DP je scherm eerst aanzetten en dan pas je pc zodat het goed gedetecteerd wordt. Kan me niet voorstellen dat een kabel door normaal gebruik kapot gaat, doe ondertussen al 2 jaar met mijn kabel :p.

Maar heb je je pc en beeldscherm geaard aangesloten? Liggen er naast de DP kabel geen andere kabels die eventueel het signaal kunnen verstoren (zou eigenlijk niet uit mogen maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:01:
Soms moet je met DP je scherm eerst aanzetten en dan pas je pc zodat het goed gedetecteerd wordt. Kan me niet voorstellen dat een kabel door normaal gebruik kapot gaat, doe ondertussen al 2 jaar met mijn kabel :p.

Maar heb je je pc en beeldscherm geaard aangesloten? Liggen er naast de DP kabel geen andere kabels die eventueel het signaal kunnen verstoren (zou eigenlijk niet uit mogen maken).
Ik moet altijd mijn scherm uit houden totdat mijn pc volledig is opgestart en vervolgens mijn scherm aan zetten. Anders blijft mijn scherm hangen op 30hz.

Alles is geaard en er ligt maar een kabel langs, echter zijn beide kabels vrij stevig afgeschermd dus daar zou het niet aan mogen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
DisplayPort kabels mogen niet langer zijn dan 3 Meter. Dat je langere kan kopen wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk gaat werken ;-)

Volgens de spec moet alles van meer dan 3 meter glasvezel zijn en niet koper. Daar ligt je probleem ;)

Wat de technische reden is dat de standaard 3 meter hanteert ga ik niet voor je vertalen, maar het komt er op neer dat de bandbreedte en snelheid over langere lengtes dan 3 meter niet meer praktisch op koper te doen zijn, het is namelijk geen HDMI ofzo, maar gaat een stuk harder.

Oplossingen:

- Glasvezel DP kabel regelen (duur!)
- DVI gebruiken of HDMI (kan niet als je een te hoge resolutie/refresh rate wil)
- Actieve kabels gebruiken (wordt volgens mij niet officieel ondersteund)
Pagina: 1