• Brecht_Janssen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:25
Beste Tweakers,

Ik heb hier een oude desktop computer case liggen die ik graag nieuw leven wilde inblazen met allerlei oude computeronderdelen. Dit is allemaal geen probleem, echter deze kist heeft een klein LCD schermpje vooraan waar ik allerlei informatie op zou kunnen aflezen. Het probleem is dat ik geen idee heb hoe ik dit schermpje van stroom kan voorzien omwille van een (oude?) aansluiting die mijn huidige voeding niet heeft. De oude voeding die eerst in deze kist zat heeft hem wel. Kan iemand mij de naam geven van deze aansluiting zodat ik eventueel een adapterstukje kan zoeken hiervoor?

http://i57.tinypic.com/34ya6a8.jpg
http://i60.tinypic.com/nnnqmv.jpg
http://i62.tinypic.com/2agw9y.jpg

Alvast heel erg bedankt!

mvg, Brecht

• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:34
Gewoon een 3pin molex verloop naar huidige psu stekker?
Of is dat te simpel?

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

ToyotaMR2 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:01:
Gewoon een 3pin molex verloop naar huidige psu stekker?
Of is dat te simpel?
Oh, heb jij er een gevonden? Ben benieuwd. Hoeveel voltage ga je de derde draad geven dan?

Ik vraag me af waar de paarse draad voor is, was dat lcd scherm actief ook als de pc uitstond? Bij je moederbord stekker is de paarse draad de + 5VSB, staat zelfs spanning op als de pc uit is. Mja, dan zou je met de paarse en de zwarte ook al klaar zijn. :S
Maar heb je nog meer info over dat scherm?

[Voor 5% gewijzigd door MB113 op 16-06-2015 20:13]

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

• Brecht_Janssen
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:25
MB113 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 20:12:
[...]

Oh, heb jij er een gevonden? Ben benieuwd. Hoeveel voltage ga je de derde draad geven dan?

Ik vraag me af waar de paarse draad voor is, was dat lcd scherm actief ook als de pc uitstond? Bij je moederbord stekker is de paarse draad de + 5VSB, staat zelfs spanning op als de pc uit is. Mja, dan zou je met de paarse en de zwarte ook al klaar zijn. :S
Maar heb je nog meer info over dat scherm?
Ik weet helaas niet van welk merk mijn case is, ze zal ondertussen al zeker 10 jaar oud zijn en het scherm zat er standaard bij, het is in de case verwerkt. Ik kan me ook niet meer voor de geest halen of het scherm altijd aan stond, maar dat zou best wel eens kunnen! Zie hier enkele foto's waar ik mee te maken heb:

Ik ga zo meteen ook eens kijken of er meer informatie staat op de oorspronkelijke voeding, aangezien ik vermoed dat die bij deze kist hoorde. Bedankt voor de snelle reactie!

EDIT: Via de voeding ben ik erachter gekomen dat dit geheel van een merk "iDream" geweest is, maar het lijkt erop dat dit niet meer bestaat. Alle google links leiden naar dode websites dus hier word ik helaas niet veel wijzer uit :/

Overigens zijn de 3 kabeltjes naar deze aansluiting op de voeding veel dunner dan de andere kabeltjes, ik weet niet of dit van belang is.

[Voor 13% gewijzigd door Brecht_Janssen op 16-06-2015 20:32]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:52

heuveltje

KoelkastFilosoof

Als je de oude voeding openschroeft, kun je dan zien waar de kabels mee samenkome ?
De kabels van een atx hebben een standaard kleur, dus dan kun je zien welke voltages nodig zijn.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 272528
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Brecht,

Moet je die voeding nog hebben?
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee