Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
doel is voor mijn stiefzoon van 12 : school en game-pc / is echte gamer zoals ik dus degelijke videokaart is wel vereiste (zo kan ie er toch even mee verder)
Wat mag het systeem gaan kosten?
totale prijs ligt rond de 1000 - een windows licentie moet daar wel nog vanaf (60 eur voor studenten)
dus reken op een max 925 (want komen nog verzendkosten bij), minder (of meer voor zelfde geld) mag dus altijd
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
enkel tobo & muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[degelijke videokaart - niet al te dure monitor (misschien is huidige keuze té basic?)
rest qua idee: zie lijst onderaan
qua voeding: voorlopig 450w , voldoende voor deze setup ?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
qua cpu voorkeur voor intel, qua graka maakt het op zich iets minder uit maar heb in eerste instantie voor amd gekozen
Ga je overklokken?
neen - standaard speeds
dit is de huidige lijst:
opmerkingen dus meer dan welkom
doel is voor mijn stiefzoon van 12 : school en game-pc / is echte gamer zoals ik dus degelijke videokaart is wel vereiste (zo kan ie er toch even mee verder)
Wat mag het systeem gaan kosten?
totale prijs ligt rond de 1000 - een windows licentie moet daar wel nog vanaf (60 eur voor studenten)
dus reken op een max 925 (want komen nog verzendkosten bij), minder (of meer voor zelfde geld) mag dus altijd
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
enkel tobo & muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[degelijke videokaart - niet al te dure monitor (misschien is huidige keuze té basic?)
rest qua idee: zie lijst onderaan
qua voeding: voorlopig 450w , voldoende voor deze setup ?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
qua cpu voorkeur voor intel, qua graka maakt het op zich iets minder uit maar heb in eerste instantie voor amd gekozen
Ga je overklokken?
neen - standaard speeds
dit is de huidige lijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 181,50 | € 181,50 |
| 1 | ASRock B85 Pro4 | € 56,22 | € 56,22 |
| 1 | Club 3D Radeon R9 290 royalAce | € 313,- | € 313,- |
| 1 | Cooler Master Force 500 | € 33,50 | € 33,50 |
| 1 | BenQ VW2245Z Zwart | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Arctic Cooling Freezer 13 | € 24,59 | € 24,59 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 53,49 | € 53,49 |
| 1 | Cooler Master V450 Semi-Modular | € 70,60 | € 70,60 |