Toon posts:

900 euro game computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een GamePc met een budget van €900 exl. case?
Het liefst een i7 om het bewerken/renderen van video's gemakkelijker te maken. Maar ik wil me vooral richten op het gamen en wil er dus een GTX 970 in.

Ik heb een €900 budget excl. case.
Het mag er best iets boven zitten maar niet te veel.

Als merk voorkeur slecht, Nvidea met de GTX 970. En dit gecombineerd met een intel processor.
De rest van de build maak het niet uit.

Ik wil het gebruiken om op mijn kamer te gamen en zo nu en dan videobewerken en photoshoppen.
Het hoeft dus niet ontzettend stil te zijn, maar ik wil absoluut geen herrie.

Ik heb zelf al een kleine samenstelling gemaakt, maar heb er geen i7 in kunnen krijgen. Hierbij heb ik geen rekening gehouden met case en grote harde schijf.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1MSI H81M-E34€ 49,95€ 49,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 370,95€ 370,95
2Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 50,51€ 101,02
1Seasonic M12II Evo 520W€ 57,95€ 57,95
1Sandisk Solid State Drive 128GB€ 51,-€ 51,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 811,82

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Deze hoort natuurlijk in DAA thuis, derhalve een schopje die kant op.

• Szwoar
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-11 15:09

Szwoar

En door

Het eerste wat me opvalt is dat je 16GB ram gekozen hebt. Is dit echt nodig? En als dat zo is moet je een ander moederbord kiezen. Het gekozen bord biedt maar plaats voor 2 bankjes geheugen.

Verder denk ik niet dat je met een i7 en harde schijf nog binnen je budget blijft. Hier Zal je een lijstje van kunnen maken en vervolgens zoeken op besparingen.

De SSD is ook wat aan de kleine kant. Vooral als er een paar games geïnstalleerd staan is er samen met je Windows weinig ruimte meer over. Heb je trouwens rekening gehouden met het aanschaffen van een OS?

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

Verwijderd

Topicstarter
Szwoar schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:50:
Het eerste wat me opvalt is dat je 16GB ram gekozen hebt. Is dit echt nodig? En als dat zo is moet je een ander moederbord kiezen. Het gekozen bord biedt maar plaats voor 2 bankjes geheugen.

Verder denk ik niet dat je met een i7 en harde schijf nog binnen je budget blijft. Hier Zal je een lijstje van kunnen maken en vervolgens zoeken op besparingen.

De SSD is ook wat aan de kleine kant. Vooral als er een paar games geïnstalleerd staan is er samen met je Windows weinig ruimte meer over. Heb je trouwens rekening gehouden met het aanschaffen van een OS?
Bedankt voor je reactie, 16GB vind ik fijner voor multi-tasken. Ik koop deze in de samenstelling van 2x 8gb maar kon deze in de wenslijst niet vinden. Nu heb ik nog een paar vragen, is het moederbord goed genoeg (zonder overclocken)? En is de i5 genoeg voor gamen en licht videobewerken?

• Nip
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:02

Nip

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:01:
[...]

Bedankt voor je reactie, 16GB vind ik fijner voor multi-tasken. Ik koop deze in de samenstelling van 2x 8gb maar kon deze in de wenslijst niet vinden. Nu heb ik nog een paar vragen, is het moederbord goed genoeg (zonder overclocken)? En is de i5 genoeg voor gamen en licht videobewerken?
Moederbord is prima. Het is natuurlijk geen luxe maar dat snap je wel.

i5 is genoeg voor gamen en prima voor licht videobewerken! No worries.

Je kiest voor 16gb RAM maar niet voor een 250gb SSD en een 1 TB HDD. Heb je nog een HDD liggen ergens? 125gb SSD is namelijk echt binnen je eerste week vol. Dat is echt niet prettig en eigenlijk niet te doen op een desktop PC.

Ik raad je sterk aan pricewatch: Crucial BX100 250GB te combineren met pricewatch: Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB. Windows en je meest gespeelde games op de SSD zetten. En al het andere op je HDD.

16gb RAM setje: pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU

Voor deze set up is een 450w voeding al voldoende: pricewatch: Antec VPF Series 450W of pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular zijn aan te raden

Als je op zoekt bent naar een iets beter/ruimer moederbord zou ik één van deze twee aanraden: pricewatch: ASRock B85M Pro4 of iets luxere (en all-round goed moederbord): pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6

Verwijderd

Topicstarter
Nip schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:08:
[...]

Moederbord is prima. Het is natuurlijk geen luxe maar dat snap je wel.

i5 is genoeg voor gamen en prima voor licht videobewerken! No worries.

Je kiest voor 16gb RAM maar niet voor een 250gb SSD en een 1 TB HDD. Heb je nog een HDD liggen ergens? 125gb SSD is namelijk echt binnen je eerste week vol. Dat is echt niet prettig en eigenlijk niet te doen op een desktop PC.

Ik raad je sterk aan pricewatch: Crucial BX100 250GB te combineren met pricewatch: Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB. Windows en je meest gespeelde games op de SSD zetten. En al het andere op je HDD.

16gb RAM setje: pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU

Voor deze set up is een 450w voeding al voldoende: pricewatch: Antec VPF Series 450W of pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular zijn aan te raden

Als je op zoekt bent naar een iets beter/ruimer moederbord zou ik één van deze twee aanraden: pricewatch: ASRock B85M Pro4 of iets luxere (en all-round goed moederbord): pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6
Bedankt voor je reactie!
Ik heb inderdaad nog een 1TB harde schijf liggen dus dat is geen probleem. Het moederbord heb ik vervangen!
Pagina: 1