Product toch geleverd na annuleren (bol.com), wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 9.477 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:19

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Topicstarter
*plop* zei mijn 3TB harddisk. *degraded* zei mijn raid-array. Hmm... da's lastig op zondagmiddag.

Gelukkig is daar bol.com: vandaag voor 18:00 besteld, maandag in huis. Doe er maar gelijk 2 dan!

*klik* *klik* *ideal* *ktjing* mailtje: Er is 2 maal 3TB naar u onderweg. Check de status op www.

Alleen... na 2 uur zie ik die bestelstatus nog steeds op "in behandeling" staan. Bovendien staat er bij dat de verwachte levering plaats vindt op 16-6, dinsdag dus. Hola, dat is toch niet de afspraak? Dus ik klim in de telefoon.

Bol: "ja, raar, ik zie het ook, wilt u misschien een cadeaubon van 5 euro?"

TwOkkie: "Nee, want dan zijn jullie nog steeds 20 euro duurder dan Alternate en bij hun heb ik het ook op dinsdag. Ik wil MAANDAG het spul in huis hebben". (Fouten van postnl voorbehouden natuurlijk)

Bol: "nou, hier staat dinsdag, dus dat lukt niet. Wilt u een cadeaubon van 5 euro?"

Twokkie: "Nee, kan ik het nog annuleren?"

Bol: "Natuurlijk meneer, ik begrijp het. Ik zal de bestelling annuleren. Uw geld wordt alleen wel pas over drie dagen teruggestort"

Nah, balen, want nou moet ik weer op zoek en weer geld van mijn spaarrekening afhalen. Maar goed, de vervanger (Coolblue) was gauw gevonden. Ook zij leveren maandag en ook bij hun kan ik naar een afhaalpunt. Ze zijn alleen nog duurder dan bol.com, maar ja, haast he...

Coolblue: Update: *ingepakt* *verzonden* (volgende dag) *af te halen na 15:00*. Prima dus. Disks zitten inmiddels lekker in een btrfs-array-tje hun rondjes te draaien.

Bol (3 uur 's nachts): We hebben uw bestelling ingepakt en verzonden!

TwOkkie: He! Hola! Jullie hadden het spul niet liggen en ik heb de boel geannuleerd! Wat is dat nou?

Bol: Ja, dat annuleren kan natuurlijk fout gaan. Stuur maar terug, dan heeft u over 10 dagen uw geld terug.

:( :( :(

Dus Bol.com heeft geen idee wat ze op voorraad hebben, kan daardoor 2 uur na de bestelling nog niet aangeven of het leveren op tijd lukt en als je het dan annuleert, dan hebben ze aan 8 uur nog niet genoeg om de levering te voorkomen en het geld terug te boeken. Dat ze uberhaupt nog maandag leveren terwijl ze eerder aangeven dat juist niet te kunnen is al raar.

Daarom zit ik nu 10 dagen (minstens) zonder 265,98. Mag ik 2 keer op een neer naar het kiala afhaalpunt en ben ik een hoop tijd kwijt aan telefoontjes, uit- en inpakken en zoeken naar vervanging. En als compensatie... krijg ik een cadeaubonnetje van 5 euro.

Mijn vraag: moet ik hier genoegen mee nemen of (heel extreem het tegenovergestelde) mag ik mijn geld terug eisen zonder verder de ongevraagd opgestuurde disks te retourneren? Ik heb immers duidelijk aangegeven de bestelling te annuleren. De koop is daarmee ongedaan gemaakt (online aankoop). Dat ze er daarna voor kiezen het spul alsnog af te leveren is hun logistieke probleem, niet het mijne. Intussen kost het mij wel een hoop tijd en ergernis en loop ik het risico (zoekraken/ ander geblunder van bol,com) die 265 euro niet meer terug te zien.

PS: Om het pakket te kunnen retourneren, moest ik een formulier IN de doos stoppen, daarom moest ik het spul mee naar huis nemen en kon ik ook even kijken hoe de disks verpakt zaten. Niet best... een van de doosjes zag er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://okkie.nu/tmp/bolcom_hd_deuk.jpg
:

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je nou eens eerst probeert het zakelijk op te schijven ipv een rant? Dat helpt topics namelijk een stuk meer dan ranten.

Ik heb de topictitel wat informatiever gemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 16-06-2015 18:01 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miyazakiman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-08 14:53
Het is natuurlijk irritant, echter denk niet dat er veel meer van te maken is dan het al is.

Zou die HDD's terug sturen, je krijgt en trackingnummer van PostNL, dus erg druk hoe je je niet te maken.

Neem die 5 euro bon er mooi bij. En hou je ervaring in gedachte bij toekomstige bestellingen, dus misschien een keertje geen Bol.com

Zou het niet moeilijker maken dan het al is, je denkt toch niet dat bol.com je geld terug start als ze de HDDs niet terug ontvangen hebben. Dan wordt het gezien als koop.

In de toekomst zou ik ook gewoon zo'n pakketje aan de deur weigeren, net zo makkelijk en je hoeft zelf geen extra werk te verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:56
Volgende keer gewoon direct naar de winkel (op maandag). Dan heb je je spul direct in je handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Topicstarter
Ok, een rant is leuker, maar zakelijk:

t=0
Ik bestel een artikel. Het artikel is volgens de site direct leverbaar.

t=2
Het artikel blijkt toch niet direct leverbaar. Ik annuleer de bestelling telefonisch. Hierbij wordt mij geen voorbehoud medegeldeeld. Aangezien het artikel nog niet leverbaar is, verwacht niemand een probleem.

t=8
Het artikel wordt toch opgestuurd.

Wat is de status?

[ Voor 14% gewijzigd door TwOkkie op 16-06-2015 18:06 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:47
TwOkkie schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:50:
*plop* zei mijn 3TB harddisk. *degraded* zei mijn raid-array. Hmm... da's lastig op zondagmiddag.

Gelukkig is daar bol.com: vandaag voor 18:00 besteld, maandag in huis. Doe er maar gelijk 2 dan!

Alleen... na 2 uur zie ik die bestelstatus nog steeds op "in behandeling" staan. Bovendien staat er bij dat de verwachte levering plaats vindt op 16-6, dinsdag dus. Hola, dat is toch niet de afspraak? Dus ik klim in de telefoon.

Mijn vraag: moet ik hier genoegen mee nemen of (heel extreem het tegenovergestelde) mag ik mijn geld terug eisen zonder verder de ongevraagd opgestuurde disks te retourneren? Ik heb immers duidelijk aangegeven de bestelling te annuleren. De koop is daarmee ongedaan gemaakt (online aankoop). Dat ze er daarna voor kiezen het spul alsnog af te leveren is hun logistieke probleem, niet het mijne.
Waarom was je zo gehaast? Het was binnen twee uur niet verstuurd en daardoor ging je al klagen. Had je gewoon vertrouwd op de belofte van levering op maandag dan had je helemaal geen problemen.

Bij een groot bedrijf als Bol.com zit er een grote afstand tussen magazijn en de klantenservice. De klantenservice is gebonden aan hun systemen, dus als daar staat dat de bestelling in behandeling is dan is dat hun waarheid. Dat het magazijn de HDD's al verzonden/klaargemaakt heeft kunnen ze niet weten.

Een annulering kunnen ze dan ook best in het systeem zetten, maar als het pakje al klaar ligt is er niks meer aan te doen.

Oftewel, ik zou het gewoon terugsturen en de volgende keer wat geduldiger zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door O88088 op 16-06-2015 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kan gebeuren, kun je zeker geen schadevergoeding van 2x 250+ aan ontleden, ben je wel helemaal goed ?
Verdien je 250,- per uur ofzo ?

Niet zo hard bedoeld, maar dat je het even snapt hoe absurd je vraag is over geld terug en disks houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 12:19
Ze moeten je geld in ieder geval binnen 14 dagen terugbetalen (vanaf het moment dat je aangaf te willen annuleren). Ze mogen dus niet wachten tot ze de schijven binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

TwOkkie schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:50:
Mijn vraag: moet ik hier genoegen mee nemen of (heel extreem het tegenovergestelde) mag ik mijn geld terug eisen zonder verder de ongevraagd opgestuurde disks te retourneren?
Ja en nee absoluut niet.

Zo eenvoudig is het echt. :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Buitenom het vreemde topic !

Bol.com betaald snel terug. heb kortgeleden iets op zondag ingeleverd bij de AH en donderdag stond het geld al bijgeschreven.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Topicstarter
Ronald8 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:08:
Waarom was je zo gehaast? Het was binnen twee uur niet verstuurd en daardoor ging je al klagen. Had je gewoon vertrouwd op de belofte van levering op maandag dan had je helemaal geen problemen.
Daar heb je gelijk in, maar maandagavond had ik tijd om de boel in te bouwen. Overdag langs een winkel was geen optie. Juist omdat de status zo vaag was (wel/niet leveren) dacht ik even navraag te doen bij de telefonisch verder goed bereikbare klantenservice. Deze zei mij dat levering maandag niet ging lukken. Als er een redelijke kans was geweest dat ik hem toch maandag zou krijgen, had ik de bestelling gewoon door laten gaan.
Bij een groot bedrijf als Bol.com zit er een grote afstand tussen magazijn en de klantenservice. De klantenservice is gebonden aan hun systemen, dus als daar staat dat de bestelling in behandeling is dan is dat hun waarheid. Dat het magazijn de HDD's al verzonden/klaargemaakt heeft kunnen ze niet weten.
Dat klinkt als een probleem bij hun logistiek. Misschien moeten ze dat oplossen.
Oftewel, ik zou het gewoon terugsturen en de volgende keer wat geduldiger zijn.
Sorry, maar van de dokter mag ik niet te lang naar degraded arrays kijken... :+
KillerAce_NL schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:09:
Kan gebeuren, kun je zeker geen schadevergoeding van 2x 250+ aan ontleden, ben je wel helemaal goed ?
Verdien je 250,- per uur ofzo ?
Haha, was het maar waar, dan had ik ze gewoon per helikopter laten invliegen. Nee, mijn stelling is dat iemand zomaar per ongeluk wat disks naar mij opstuurt. Die blijven natuurlijk hun eigendom, maar het is dan ook hun probleem om deze weer in handen te krijgen. Kom maar halen zeg ik dan.. ;-)

[ Voor 17% gewijzigd door TwOkkie op 16-06-2015 18:15 ]

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Gewoon terug sturen.. Bij Bol is de terugbetaling altijd snel geregeld.. En de schijven gewoon houden.. Hoe kom je erop????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Topicstarter
Chntl321 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:13:
Gewoon terug sturen.. Bij Bol is de terugbetaling altijd snel geregeld.. En de schijven gewoon houden.. Hoe kom je erop????
Hey.. zie hierboven. Het is een extreme stelling die ik even wou testen.

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wat een paniek, alsof de wereld vergaat als er een schrijfje uit het array klapt, daar heb je RAID voor, en als dat niet werkt nog altijd de backups... Uiteraard als het zo cruciaal is dat je geen 2 uur kan wachten is het 4 uur service contract wat je met de fabrikant uiteraard hebt lopen ook niet genoeg en heb je dus een tweede systeem hotspare draaien en daarnaast meer dan genoeg reserves...

Stuur de disks terug, ontvang je geld terug en niks aan de hand, volgende keer tot 10 tellen en rustig adem halen ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Topicstarter
@RGAT, je hebt gelijk hoor. Wat is nou het antwoord op mijn vraag?

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Misschien moet je ff kappen met trollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wees blij dat retourzending gratis is bij Bol.com... Besteld = besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TwOkkie schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:16:
Hey.. zie hierboven. Het is een extreme stelling die ik even wou testen.
Goed, je hebt je antwoord gekregen en ook gelijk gezien waarom een dergelijke topicopzet niet werkt. Mocht je meer vragen hebben en een meer serieuze insteek aankunnen, open dan een nieuw topic, maar dan dus wel met een andere opzet.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.