Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoed
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-04-2024
Op dit moment heb ik een PC in de woonkamer staan die media-content streamt naar mijn Samsung ES8000 via Plex. Omdat de televisie daardoor gebruik kan maken van zijn interne tuner, wordt het geluidssignaal met een optische kabel via de televisie doorgestuurd als 5.1- signaal naar een Sonos Playbar (met twee Play: 1 surroundspeakers).
Naar wat ik begrijp kan de televisie niet via een externe HDMI-bron een 5.1-signaal naar de Playbar doorsturen, maar wordt het signaal dan PCM doorgestuurd.

Binnenkort ga ik verhuizen, en wil een hele andere setup:
De huidige PC gaat naar de zolder, waar ik mijn studeer- / werkruimte heb. In de woonkamer wil ik een nog te bouwen HTPC plaatsen.

Mijn idee is om deze HTPC op te gebruiken als:
X Opslagserver voor mediabestanden, de ES8000 zou deze bestanden dan afspelen.
X PC voor internet, Office en een beetje gaming.
X XBMC

Ik stel me voor dat ik het beeld met behulp van Chromecast stream naar de televisie, zodat er ook op de bank gesurft kan worden. Voor wanneer de televisie in gebruik is door mijn partner wil ik een monitor op de eetkamertafel, waar ik dan mijn gang kan gaan. Ik weet niet of ik de HTPC draadloos op de monitor kan aansluiten? Kan dat ook met de Chromecast, of zit er teveel vertraging in de overdracht om een spelletje te kunnen spelen?

De volgende HTPC wil ik zelf bouwen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-4160 Boxed€ 115,-€ 115,-
1Gigabyte GA-H81M-HD3€ 53,49€ 53,49
1Silverstone Milo ML04€ 74,95€ 74,95
1Crucial CT51264BA160BJ€ 23,95€ 23,95
1be quiet! System Power 7 300W€ 32,95€ 32,95
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 383,29

In de PC die naar zolder gaat zit een 3TB Seagate Barracuda (ST3000DM001), deze wil ik overplaatsen in de HTPC.

Ik vraag me af of ik hiermee het bovenstaande scenario kan realiseren, en of er nog andere mogelijkheden zijn die ik over het hoofd zie?

Is deze HTPC stil genoeg, en is de processor niet te krachtig of juist niet?

Graag jullie advies, en bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BestevaerNL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-10 22:31
Een heel oud topic, maar ik ben benieuwd hoe je huidige setup is.

En of je überhaupt nog een htpc hebt staan in je woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Laten we hier vooral niet aan beginnen. Het topic is 7 jaar oud en had geen enkele reactie. Daar op voortborduren heeft echt geen zin. Als je erg benieuwd bent naar de setup van de topic starter, kun je hem beter een DM sturen. Misschien wel hij dat met je delen.

Dit topic is gesloten.