Medion Akoya aansluiten op tv of home cinema mbv hdmi kabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HD-readonly
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-12-2019
Ik wilde weten op welke manier een desktop model medion akoya p5364f aan te sluiten is op een tv of home cinema centre?

De medion desktop heeft een hdmi uitgang en ik kan kiezen; aansluiten op de tv of op home cinema centre.

Het probleem is dat ik niet weet of ik op de Medion desktop nog bepaalde instellingen voor de HDMI output kabel moet doen.

Hoe kan je dat zien op een Windows 8 pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-04 08:22

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Ik heb mijn laptop altijd aan de receiver aangesloten. Deze stuurt het beeld door naar de TV en gebruikt zelf het audiosignaal. Totaal geen instellingen voor nodig in Win7, lijkt me sterk dat dat wel nodig is in 8.

Als je je PC aansluit op je TV kan dat ook, maar dan moet je ook weer terug koppeling hebben van je TV naar de receiver voor geluid via je speakers. Deze verbinding moet dan bij voorkeur ook wel digitaal zijn. Maar deze setup is een omweg. In principe vormt je home cinema receiver het hart van alle input en gaat er maar 1 kabel van receiver naar TV.

Heb je al geprobeerd een en ander gewoon in te pluggen? Kan weinig fout gaan en zie je vanzelf of het werkt naar behoren :)

[ Voor 34% gewijzigd door Ducksy88 op 16-06-2015 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HD-readonly
Klopt het dat het om de grafische kaart gaat?

Er zit een Radeon grafische kaart in r7 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Ja, gebruik de uitgang van je grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HD-readonly
Ik heb hem nu ingeplugd in de tv. Ik heb een switch gekocht.

Op mijn TV heb ik twee hdmi ingangen 1 gewone en de ander hdmi/arc.

Input via de homecinemacentre blijkt niet te werken, de switch werkt dan niet.

Het signaal van de homecinemacentre werkt gewoon.

Ik krijg echter geen signaal van de grafische kaart.

Moet ik de hdmi poort activeren of aanzetten op de een of andere manier?

[ Voor 70% gewijzigd door HD-readonly op 16-06-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88

Ducksy88

Het is inmiddels drie dagen later dus wellicht heb je het al opgelost maar misschien moet je het zoeken in de aansturing van je grafische kaart uitgang. Als je een processor hebt met een ingebouwde grafische chip dan zijn er sommige applicaties die in de standaard setting bij voorkeur gebruik maken van die (zwakke) ingebouwde chip. Ik weet dat sommige games op laptops deze 'fout' wel eens maken; wellicht heeft jouw probleem een oorzaak in die richting. Krijg je wel beeld op je TV als je inplaats van de poort op grafische kaart de HDMI aansluiting op je moederbord gebruikt; werkt het dan wel?

Wat je uit moet sluiten is dat de poort op de kaart zelf kapot is; kan je een andere monitor wél werkend krijgen op de HDMI poort van je grafische kaart? (just to be sure)

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/k8mt9y3pp/Naamloos.png

Dit is hoe mijn apparatuur aan elkaar hangt. Dat betekend wel dat ik dus altijd mijn home cinema set aan heb staan als ik TV kijk, geluid is dus altijd via de speakers. Als ik inplaats van video via de PC weer TV wil kijken selecteer ik op de home cinema de TV input en voila.

Wat voor home cinema set heb je? Wellicht goed om te weten mbt je aansluit mogelijkheden. In principe is dit allemaal Plug & Play en zou het allemaal makkelijk moeten werken... En wat voor switch heb je gekocht? Waarvoor was dat nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HD-readonly
Sorry ik ben er door omstandigheden even niet aan toe gekomen.

Ik heb inmiddels gezien dat er naast de monitor kabel een HDMI kabel zit. Hier heb ik de kabel die naar de switch loopt gestoken.

Nu heb ik op mijn televisie een desktop beeld, maar echter een totaal andere dan die ik zelf heb op mijn pc monitor.

Op mijn televisie zie ik geen muis oid helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HD-readonly
Ik kon mijn televisie in PC modus zetten. Dit resulteerde in een beter vullend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:25

Quad

Doof

Je moet wel aangeven dat je enkel beeld op je tv wilt.. Speel eens met Windows toets + P.

Zoek eens op internet hoe je met overscan moet omgaan, als goed is in de AMD software kan je dat aangeven.

[ Voor 38% gewijzigd door Quad op 19-07-2015 12:45 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HD-readonly
OK. Dit is heel helder. Mijn monitor gaat uit van de PC en ik kan nu alles zien op mijn TV scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HD-readonly
Ik zie ook dat ik kan kiezen of ik 1 of meerdere schermen wil.

Echter het is niet wat ik bedoelde.

Ik heb wel een soundblaster maar geen speakers.

Ik had de switch gekocht omdat ik juist mijn homecinemacentre als vervanger van de soundblaster wilde gaan gebruiken.

Ik kan nu iets afspelen maar hoor geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:25

Quad

Doof

HDMI uitgang wel als geluidsbron gekozen?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HD-readonly
Ik heb op mijn tv verschillende mogelijkheden.

Ik heb HDMI en HDMI side. Als ik HDMI kies springt hij automatisch naar HDMI side.

Verder kan ik bij geluidsinstellingen onder Easy Link (weet niet wat dat is) nog kiezen uit HDMI audio uitgang, maar dat valt niet onder het menu geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HD-readonly
Ik heb het opgelost doordat ik op de PC geluid instellingen mijn TV als medium kon kiezen.

Echter dit is niet de situatie die ik wens.

Mijn doel is mijn homecinemacentre hiervoor te gebruiken.

Is het mogelijk het tv geluid naar dit hcc te sturen?
Pagina: 1