batterypack van 5 V met step up naar 19v

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik heb een bluetooth speaker met gewone laad ingang die dan ook 19v 2A, en mijn batterypack is een mophie xl met 2x 5v 2A en ik was aan het denken om met een step up zo toch een usb kabeltje te maken waarmee ik die speaker toch nog kan opladen. Ik weet dat met de step up hij zeker wat minder Ampere kan leveren maar ik weet niet of dit uitmaakt. Kan iemand hier mij mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zoek op ebay, dealextreme etc naar een voltage booster. genoeg aanbod

http://www.ebay.com/itm/3...ain_0&hash=item487de88b9e

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

Welke bluetooth speaker? Hoe bedoel je opladen btw, als jouw speaker een batterij heeft kun je beter die opladen.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
Ik heb een harman kardon onyx studio en ik heb een step up toevallig nog thuis liggen die ik hiervoor wou gebruiken. En nee ik kan de batterij noet appart opladen of er uit halen of voa micro usb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Als ik in de specsheet kijk lees ik
Ingebouwde batterij: 3.7V, 2600mAh, Cilindrische
Lithium Ion oplaadbare batterij
j

Dan zou ik er een simpele Li-xx laadprtintje inbouwen.

[ Voor 4% gewijzigd door memphis op 16-06-2015 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
memphis schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:10:
Als ik in de specsheet kijk lees ik
Ingebouwde batterij: 3.7V, 2600mAh, Cilindrische
Lithium Ion oplaadbare batterij
j

Dan zou ik er een simpele Li-xx laadprtintje inbouwen.
Op de lader staat 19v 2a maar ik wil liefst niets openschroeven zodat in zeker nog garantie heb. Maar zou ik dis met een step up het gewoon kunnen manen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:19
Ik betwijfel of t heel gezond is voor je bluetooth speaker. Je poort kan 5V 2A leveren, met een 100% efficiente step-up converter zou hier nog maar 20V 0.5A van overblijven. Op zich geen ramp in theorie, maar in praktijk gok ik dat dit niet gaat werken want de step up laadt een condensator op aan zijn uitgang, door een hoge load te vragen (2A wordt er gevraagd, 0.5A wordt er geleverd) ontlaadt je deze condensator sneller dan dat ie oplaadt, gevolg: uiterst onstabiele voedingspanning waarmee ik t apparaat niet zou willen opladen.

Tevens zit er in je externe accu al een step up converter, namelijk van 3v7 naar 5v0. Ik denk niet dat je voeding spanning er heel veel stabieler van wordt als je 2 converters in cascade zet..

mocht je toch die 19V willen:
Ik denk dat je het beste met een externe lipo kan oplossen. Afhankelijk van de hoeveelheid cellen leveren ze 14.8V(4S),18.5V(5S) of 22.2V(6S). Deze spanning kun je als gewenst maken met een boost/buck converter (boost als accuspanning<spanningspeaker, buck andersom).

Anderzijds zie ik net als memphis dat de accu gewoon 2600mah 3.7 V is, kun je m niet gewoon met de micro-usb opladen, die zit er namelijk ook op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
Daar kan ik wel eens naar kijken maar lipos vind ik onhandig want ik heb er al twee gehad die in brand zijn gevlogen (van de 9) gelukkig geen enkele in mijn rugzak maar ik vind ze toch wat gevaarlijk.... Maar ik kan eens gaan kijkne, misschien eentje met een hardcase.

En nee de micro usb is alleen voor servicing.

[ Voor 8% gewijzigd door thibautb op 17-06-2015 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

LiPo in brand betekent vaak verkeerd geladen/gebruikt maar ook genoeg gezien dat er geen directe oorzaak te verklaren was. Kijk anders naar LiFePo Dat kan veel meer mishandeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:43

StapelPanda

PB0MV

Ik weet dat Philips vroeger een battery pack had met 19V uitgang, de SCE7640. 5 jaar terug via Rentepuntenwinkel van ING aangeschaft. Misschien is het slimmer naar een apparaat te zoeken wat dit kan, termen als "portable laptop charger" kunnen je misschien op weg helpen. Laptops zijn doorgaans rond de 19V (tot nu toe alleen voltages gezien van 18,5 tot 21V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis

memphis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb