Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

wel verbinding maar geen internet

Pagina: 1
Acties:

• vincentc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 13:22
Beste,

Mijn internet op mijn vaste pc doet het niet meer. Gisteravond had ik nog geen problemen met de pc.

Als ik firefox opstart en ik ga bv naar tweakers.net, dan gebeurt er niks. De pagina blijft blanco en er is ook geen laadicoon ofzo.

Als ik dit zelfde met internet explorer doe, krijg ik de melding "De zoekpagina kan niet worden geopend.".

Het netwerkicoontje rechtsonder geeft aan dat ik internetverbinding heb.
Dropbox krijgt ook geen verbinding Met internet.

Als ik ping naar tweakers.net is het resultaat verzonden is 4, ontvangen is 4, verloren is 0.

Heb ook al release, renew en flush dns gedaan.

Op mijn smart tv heb ik bedraad nergens last van en op mijn mobiel heb ik ook geen probleem.

Heb gistermiddag freemakevideo converter gedownload en geinstalleerd. Dit is een gratis programma en heb VLC geinstalleerd. Daarna deed alles het gewoon nog. Maar nu is de eerste keer na het opnieuw opstarten van de pc en nu werkt internet dus niet meer.
Heb deze twee er nu weer afgehaald maar helaas nog steeds geen internet.

Heb mijn routers en pc ook al een paar minuten uit gedaab en weer geprobeerd ook geen oplossing.

Heb geprobeerd te herstellen, maar kwan er net achter dat om de een of andere reden mijn pc geen herstelpunten maakt.

Op de pc staat windows 7. Ik heb internet via UPC (ziggo tegenwoordig). Ik heb de upc router beneden in de meterkast staan en een draad gaat daarvandaan naar zolder daar gaat deze in een TP link router en vandaar gaat er een netwerkkabel naar de pc. Op de netwerkaansluiting op de pc branden de lampjes oranje en knipperend geel.

Heb ook geprobeerd de pc direct op de router van UPC aan te sluiten dit had het zelfde resultaat.

Hoop dat dit voldoende info is.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-10 00:53
Waarschijnlijk heb je adware meegekregen door overal op accept te klikken tijdens de installatie. Je kan het beste naar je geinstalleerde software lijst gaan en alle toolbars/dingen die je niet kent verwijderen. adwcleaner laten scannen helpt ook goed.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aangezien je mobiel en op je smart tv wel internet hebt zou ik als 1e een virusscan doen.
VLC neem ik aan via originele site ?

freemakevideo converter kan iets bevatten scannen dus.

btw: alles wat je download zou ik eerst scannen voor het installeren. en nooit van Softpedia of iets dergelijks downloaden

[ Voor 25% gewijzigd door Hackus op 16-06-2015 17:00 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-11 20:33
Heb zelf pas geleden ook freemake video converter geinstalleerd en daarmee geen problemen gehad. Kan me wel herinneren dat tijdens install ik wat dingetjes uitgevinkt heb om zodoende geen extra spul "gratis" mee te krijgen. Geen idee wat daarbij zat, maar dat zou iets kunnen zijn wat je probleem veroorzaakt.

Geen herstel mogellijkheid via een herstelpunt dat bij je install gemaakt is?

• vincentc
Had alle zooi die meegeinstalleerd was ook gedeinstalleerd. Heb helaas geen adware cleaner erop staan dus die zou ik met een usb stick ofzo erop moeten zetten. Virusscanner is helaas ook verlopen. En herstel punt heb ik dus helaas niet. Deze stond vreemd genoeg uit.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

vincentc schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:51:
Had alle zooi die meegeinstalleerd was ook gedeinstalleerd. Heb helaas geen adware cleaner erop staan dus die zou ik met een usb stick ofzo erop moeten zetten. Virusscanner is helaas ook verlopen. En herstel punt heb ik dus helaas niet. Deze stond vreemd genoeg uit.
:'(

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• vincentc
Iemand nog tips anders wordt het vrees ik toch herinstal van windows. Zucht.

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-11 20:33
mocht je vrije ruimte hebben op je harde schijf, maak dan een extra partitie waarop je een verse windows zet. Dan een adware cleaner downloaden en daarmee proberen je oorspronkelijke install schoon te krijgen. Kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt in het opnieuw inrichten van je PC ;) Succes in ieder geval.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 07:40
Probeer eerst even CCleaner, hiermee boek ik vaak goede resultaten.

Een schone installatie is natuurlijk altijd goed maar het is de vraag of het altijd nodig is.
Pagina: 1