Toon posts:

Waarom geen DMA ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Maxtor vl40 schijf van 30.7 gb en een Cyberdrive 50x cd-rom speler...

Als ik in WinME DMA aan wil vinken, zegt ie dat ie het niet ondersteund... maar staat toch aangevinkt...

Gisteren een Liteon 121010b erin gezet, en daar aangeklikt, en hijs stil...

Waarom doen die HDD en CD-Rom et dan niet gewoon...

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:35

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

die HDD moet werken... maar veel cdrom stations werken gewoon niet met DMA aan... dus cdrom DMA uitzetten...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Topicstarter
Et werkt wel, maar in Win98 stond et dacht ik standaard aan, als ik et aan wil zetten in WinME geeft ie een error en zegt dat ie die 2 stations niet ondersteunt...

Me writer daarin tegen wel

Verwijderd

Topicstarter
niemand een oplossing ?

Verwijderd

In win98 staat ie standaard uit. Zoals in elke windows versie.
Probeer het eens met alleen je hd er aan.

Verwijderd

Hmm, interessant. Ik heb naar aanleiding hiervan ook maar eens DMA aangezet in Win ME en ik heb precies zo'n Maxtor HD (30,7 GB 7200 rpm).

Bij mij geeft ie ook een foutmelding maar die negeer ik dan. Even opnieuw opstarten en het werkt gewoon.

Gevolg: Mijn SiSoft Sandra benchmark is 3 keer zo hoog geworden en een spel als Quake laadt duidelijk sneller! :)

Dus gewoon forceren en dat ding op DMA zetten, werkt blijkbaar prima. Ik zal het ook eens met mijn brander enzo gaan proberen. Ding is vrij nieuw. Lijkt mij toch dat ie wel UDMA ondersteunt.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ie aangevinkt staat dan isset gewoon goed :)

staat ie namelijk bij mij ook, alleen heb ik et nooit in benchmarks programma's vergeleken..

Verwijderd

Je moet je VIA IDE drivers in miniport modus installeren (natuurlijk eerst de andere want dat zijn de drivers ervoor) dan krijg je het VIA DMA-tool .

Verwijderd

Topicstarter
? zitten die in de 4in1 drivers, of moet ik die apart downloaden ?

Verwijderd

Als je DMA aanvinkt bij een HD of CDROM, dan geeft Windows automatisch een waarschuwing dat het misschien ongewenste effecten oplevert (ik heb al een keer gehad dat de computer niet meer wilde starten totdat ik UDMA in de BIOS uit had gezet). Op de meeste computers werkt het gewoon prima en in bijna alle gevallen haalt Windows gewoon het vinkje weg als het niet goed werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan werkt et dus gewoon :)

Verwijderd

zitten in de 4-in-1 , onder het mapke IDE

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

hmmm bij mij heeft winme het auto op DMA gezet, ik denk dat windows eerst zelf kijkt of het op DMA kan

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Pagina: 1