Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Mijn RPI geeft geen geluid weer.
Niet via de HDMI naar de tv en niet naar de 3,5 mm audio out.

Wat kan ik het beste doen?

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
wat heb je al geprobeerd? Wat zegt google?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2025

ScSi

Belg.

Jammer dat ie geen geuid meer geeft, geeft ie wel nog geluid?

TL;DR --> wat heb je zelf al geprobeerd, is iets gewijzigd, hoe oud is het ding, ...?

Verwijderd

Topicstarter
Hei Guys.

Ik heb de RPI sinds gisteren, volledig klaargemaakt en geïnstalleerd.
Als ik MP4 video afspeellukt dat niet via een usb stick. Hij speelt 2-3 sec af en dan stopt het via VLC. Muziek dmw simpele mp3 speelt de PI ook niet af.

Als ik ook google kijk wordt ik gek van de info die ik niet begrijp.
ScSi, ik heb niks gewijzigd en ik heb gewoon beeld.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:46
Heb je het ook al geprobeerd met een andere distributie als OpenELEC? Je wilt toch niet zeggen dat je de RPi met VLC wil gaan gebruiken? :?

Verwijderd

Topicstarter
Maddog dat staat erop

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:46
Waarom heb je het dan over VLC?

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
Nogmaals, wat heb je zelf geprobeerd al! Wat zegt google! Wat meer eigen inzet is ook wel goed.

Wat heb je erop geinstalleerd? Wat draait erop? etc etc

@Mad-dog, ik neem aan dat hij aangeeft dat VLC er standaard opstaat en dat dus gebruikt wordt.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:43
Probeer eens met mplayer ? Daarnaast als ie 4 sec. wél geluid geeft was dat wel handig geweest om te melden in je SP.

[ Voor 63% gewijzigd door DukeBox op 17-06-2015 08:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ter verduideliking.
Ik heb de RPI gekregen met een volledige besturing gekregen omdat ik mijn eigen radiostream wil beluisteren. Ik ben wel bekend met software maar heb 0 verstand van LINUX.
Het is een goedbedoeld initiatief met blijkbaar verkeerde software. Denk daarbij aan VLC.

Ik heb de pi aangesloten maar ik kan geen fatsoenlijke stream van youtube bekijken en het geluid ontbreekt.
Computer totaal heeft in het verleden ook al aandacht aan dit verhaal besteed maar ik snap het niet.
@corset, Google zegt zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Nogmaals, dit is niet mijn ding.
@dukebox, lijkt mij eve niet relevant.

Hoe kan ik dat ding formateren, nieuwe software installeren en klaarmaken voor streaming.
Ik heb er een 16 GB sd kaartje in zitten. Zijn er standaard paketten te downloaden of moet ik alles bij elkaar zoeken?
Het enige dat ik met de pi wil is dat ik dmv een draadloze verbinding in tuin tuin naar een internetstream kan luisteren, meer niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2015 10:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een ander besturingssysteem geplaatst, Open ELEC. Maar hoe kan ik dmv een browser of webadres muziek afspelen?

• Krypt
  • Laatst online: 31-01 02:19
Met OpenElec zou je een stream naar je RPi kunnen sturen; maar denk dat het voor het doel van jou een beetje omslachtig is.

Je radiostream is een gewone stream (mp3)? En je hoeft geen film ondersteuning op je rPi? Dan zou ik eens naar Musicbox kijken.

Simpele client en wifi ondersteuning; config bestand aanpassen met de juiste Wifi SSID en key + je eigen stream aan de playlist toevoegen en autoplay voor de stream aanzetten.

Url: http://www.woutervanwijk.nl/pimusicbox/
Manual: http://www.woutervanwijk.nl/pimusicbox/MusicBox_Manual.pdf (wel voor oudere versie)
Stream toevoegen: edit /boot/config/streamuris.js
Autoplay: Volgende entries toevoegen aan je config.ini
code:
1
2
autoplay = <url naar stream>
autoplaywait = 45

Mogelijk moet je Autoplaywait nog wat ophogen; dit om er voor te zorgen dat ie pas gaat spelen nadat je netwerk helemaal goed gestart is, anders kapt ie er gewoon mee.

Verder kan je dat ding gewoon met een MPD client of via de webbrowser (ding start ook een webservertje) overnemen om andere streams te starten, te configureren, volume aan te passen etc..

[ Voor 44% gewijzigd door Krypt op 18-06-2015 11:44 ]

Pvouput live

• DukeBox
  • Laatst online: 23:43
Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:39:
or de bomen het bos niet meer zie. Nogmaals, dit is niet mijn ding.
@dukebox, lijkt mij eve niet relevant.
Lijkt me wel.. je wilt uitsluiten of het een software of hardware probleem is.
Pagina: 1