Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie en multimedia

Pagina: 1
Acties:

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop voornamelijk gebruiken voor mijn studie. Dit zal bestaan uit veel gebruik van Word en Excel, veel surfen op het internet en daarnaast TV series kijken.

Wat is je budget?
Rond de 750 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
In principe moet hij elke dag mee naar de universiteit. In de bus, van collegezaal naar collegezaal. Het is voor mij dus belangrijk dat hij niet te zwaar en te groot is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen merkvoorkeuren, maar ik krijg wel de indruk dat Lenovo, Asus en Acer de beste merken binnen mijn budget zijn.

Mijn voorkeuren voor de laptop:
13,3 inch, 15,6inch mag ook.
Graag een IPS scherm.
SSD
Eventueel verlicht toetsenbord.

Dit zijn de laptops die ik heb gevonden, de Acer heeft geen IPS scherm, maar scheelt wel in prijs. Is dit het waard?:
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire V3-371-5592€ 639,05€ 639,05
1Asus Zenbook UX305FA-FC051H€ 739,05€ 739,05
1Lenovo Yoga 2 13-59439874€ 799,-€ 799,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.177,10

Ik neig op dit moment het meest naar de Asus zenbook, omdat die er goed uitziet, IPS scherm heeft, een SSD, zeer licht en toch goede bouwkwaliteit. Ik vraag me alleen af of de processor en het RAM geheugen genoeg zijn voor multitasken en Full HD films? Ik twijfel wel heel erg tussen de Asus en de Lenovo...

[ Voor 10% gewijzigd door Assix op 16-06-2015 17:08 ]

• NielsvBest
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-03-2019
Het loont inderdaad om een IPS scherm te nemen, werkt fijner :)

De asus met Intel Core M processor + 4gb geheugen is in principe voldoende voor jou eisen, echter heeft de Lenovo laptop een snellere CPU, 8gb geheugen, meer SSD opslag én touch uiteraard. Ik zou voor de kleine meerprijs om die reden eerder voor de Lenovo gaan...

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
NielsvBest schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:36:
Het loont inderdaad om een IPS scherm te nemen, werkt fijner :)

De asus met Intel Core M processor + 4gb geheugen is in principe voldoende voor jou eisen, echter heeft de Lenovo laptop een snellere CPU, 8gb geheugen, meer SSD opslag én touch uiteraard. Ik zou voor de kleine meerprijs om die reden eerder voor de Lenovo gaan...
Ik dacht eerst dat ik touch een nadeel zou vinden, maar nu ik een aantal filmpjes heb bekeken toch maar voor de Lenovo touch gegaan. Bedankt voor je inzicht!