Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw netwerk aanleggen

Pagina: 1
Acties:

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-11 02:28
Heren 8)

Ik ga over een paar dagen beginnen met kabels trekken door het huis. En graag wil ik dingen gaan voorbereiden en daarom zou ik graag van jullie tips & tricks willen leren 8)

Er gaan minimaal 3x CAT5e kabels door dit buisje naar de meterkast.

Op die foto zie je 1 grijze kabel door een buisje gaan als we naar boven gaan worden ze daar gesplitst alleen dat willen we niet meer.

We willen nu 3 kabels naar de meterkast trekken.
Alleen er is 1 lange kabel die van zolder naar beneden gaat. Die word volgens mij 40 meter _/-\o_

Graag heeft er iemand interesse in mijn plannen en kunnen we hier uit komen. 8)

Groetjes michaell958

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Wat is nu je specifieke vraag want je mag tot 100mtr...dus die 40 is niet een showstopper.

• michaell958
Het is inderdaad wat lastiger om dat aan iemand uit te leggen die je huis niet kent maar we komen er wel uit ;)

Mijn vraag is. Wat is het makkelijkste om mee te beginnen. Ik dacht om met eerst 1 kabel te beginnen van bovenaf naar de meterkast.

Of van de meterkast naar de kamer. alles in een keer.

Groetjes
Michael

[ Voor 21% gewijzigd door michaell958 op 16-06-2015 16:42 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-11 09:59

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als je 3 kabels gaat trekken: Alles of niets. na elkaar wordt niks: het loopt vast of je beschadigd de andere kabels.

Ik denk dat je wel eens je eigen zinnen terug moet lezen, want het is slecht leesbaar.

"Er gaan minimaal 3x CAT5e kabels door dit buisje naar de meterkast" <- kijk op de foto en ik zie geen 3 kabels. De zin geeft aan dat het de huidige situatie is.

En dat is met bijna al je zinnen zo. Op deze manier is het niet duidelijk wat je precies wilt bereiken.

De kabels die er nu zitten, mogen die weg?
Dan wil je 3 kabels naar boven hebben? 3 verschillende kamers? Hoe lopen de buizen?
Probeer het eens zo duidelijk mogelijk neer te zetten, idealiter met schematische tekening. En stel dan gerust je vragen.

• michaell958
Sorry het is slordig uitgelegd,

Rechts zie je 1 buisje met 1 grijze stugge kabel die mag eruit en vervangen worden door 3 CAT5e :)

Nou wil ik die vervangen. Ik heb hier al mijn antwoord :) " het loopt vast of je beschadigd de andere kabels. " als ik alles apart zou doen.

Dus dan moet alles in een keer omhoog.

Mijn grijze kabel gaat naar een centraal punt waar het word gesplit naar de kamers. ( boven word het gesplitst met een switch en een keystone effect

Hopelijk komen we er rustig aan uit :)

[ Voor 15% gewijzigd door michaell958 op 16-06-2015 17:37 ]

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het is nog steeds wat onduidelijk wat nu eigenlijk de huidige situatie is. Eén kabel naar boven en daar gesplitst zeg je. Je gebruikt daar de meervoudsvorm terwijl het maar één kabel is, maar ik vermoed dat ik wel de spreekwoordelijke goede verstaander ben die aan een enkel woord genoeg heeft. De vraag wordt in je latere bericht wat duidelijker, dan resteert nog hoe die splitsing van die ene kabel er in de huidige situatie tot stand komt. Een switch lees ik nu, waarom voldoet de niet, te traag? In dat geval gewoon vervangen door een snellere. Dat is een veel elegantere oplossing dan van beneden af drie nieuwe kabels.

[ Voor 30% gewijzigd door Techneut op 16-06-2015 18:03 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

1 kabek kun je niet splitten naar 3, dus leg uit hoe is het gesplit ?
En idd, een switch op die plek neerzetten en je bent er ook...

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-11 19:57
Uit geen enkele post valt op te maken welk probleem je nu wilt oplossen en wat exact de situatie nu is.

Zonder die informatie is het onmogelijk om mee te denken.

• michaell958
Ik heb mijn netwerk situatie nou even getekend.

http://i.gyazo.com/169db8f55f44454362b413fe94cb58ee.png

Ik zal hierna mijn nieuwe plannen even tekenen.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan want het is best lastig om mijn situatie nou helemaal te typen.

Ik wil een centraale kamer nou maken inplaats van dit :) ( dus alles van boven naar de meterkast. )

[ Voor 16% gewijzigd door michaell958 op 16-06-2015 18:16 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik zie hier alleen maar 1 kabel die op allerlei manier aan elkaar geputst is naar de zolder, meer kan ik er niet uit opmaken.

• michaell958
Klopt inderdaad killerAce :)

Dat gaan we anders maken. en op een goeie manier :)

Alleen leidingen liggen wel goed en zijn centraal naar de meterkast.

Dus alles gaat van boven uiteindelijk naar de meterkast.

Mijn plannen zijn eigenlijk al bekend.

Hebben jullie een idee wat ik voor matriaal kan gebruiken waardoor ik zonder moeite kan trekken met 3 kabels met een trekveer. ik heb al vaak gelezen dat je het trekveer kan insmeren met afwasmiddel ( voorbeeld )

Verwijderd

Ik dacht dat ik qua networking al aardig wat meegekregen had. Maar van "keystones" had ik alleen nog maar wat meegekregen m.b.t. projectors. (Keystone correction).

Geen afwasmiddel of boter gebruiken. Talkpoeder kun je eventueel wel doen. Maar gewoon op de normale manier lukt het niet?

• michaell958
Die kabel hebben we er laats nog goed zonder tegenslagen eruit kunnen krijgen en weer terug kunnen trekken als test en dat ging goed :)

Maar we hebben nou een lange kabel liggen van 200 meter.

Maar ik denk dat we het toch wel 1x apart moeten doen. I.v.m zolder.

Maar zolang we rustig aan doen en de puntjes van het trekveer beschermen moet er niks verkeerds gaan lijkt me.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nogmaals michaell958, zie mijn eerdere bericht, ik krijg de indruk dat je dit helemaal niet hebt opgemerkt. Waarom in vredesnaam drie nieuwe kabels in plaats van die ene. Is toch helemaal niet nodig? Als die switch die er nu zit niet voldoet, om welke reden dan ook, vervangen door een nieuwe lijkt me in jouw situatie de allerbeste oplossing.
Niks gedoe met moeizaam kabeltrekken! Het enige nadeel, voor zover je van een nadeel kunt spreken, is dat het een extra stroomverbruiker betekent. Maar dat verbruik is zo gering, dat het nauwelijks het opnoemen ervan waard is. Ingeval van verschillende verdiepingen is dit ook de meest gebruikelijke oplossing. Het enige waar je dan wel op dient te letten is dat hij de gewenste snelheid ondersteunt.

Edit:
Maar gezien onderstaand antwoord van TS is die oplossing niet gewenst, waarom niet is mijn zaak niet. Nieuwe kabels trekken moet mogelijk zijn, mits er niet te veel bochten in die buis zitten. Inderdaad niet proberen kabels er bij te trekken, naast de bestaande, grote kans dat dit mislukt. Gewoon met de bestaande kabel een trekveer in de buis leggen en vervolgens met flink wat talkpoeder met twee man, de een trekken, de ander leiden, de drie nieuwe tegelijk er doorheen trekken. Ten overvloede, niet proberen om dikkere kabel zoals cat6 te proberen. Is alleen maar moeilijker en helemaal niet nodig.

[ Voor 29% gewijzigd door Techneut op 16-06-2015 19:48 ]

• michaell958
Techneut schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:51:
Het is nog steeds wat onduidelijk wat nu eigenlijk de huidige situatie is. Eén kabel naar boven en daar gesplitst zeg je. Je gebruikt daar de meervoudsvorm terwijl het maar één kabel is, maar ik vermoed dat ik wel de spreekwoordelijke goede verstaander ben die aan een enkel woord genoeg heeft. De vraag wordt in je latere bericht wat duidelijker, dan resteert nog hoe die splitsing van die ene kabel er in de huidige situatie tot stand komt. Een switch lees ik nu, waarom voldoet de niet, te traag? In dat geval gewoon vervangen door een snellere. Dat is een veel elegantere oplossing dan van beneden af drie nieuwe kabels.
Ik heb jou bericht gelezen.

alleen ik heb hier niet zo veel aan aangezien ik mijn netwerk op een andere manier wil aanleggen. maar dat punt maakt nu niet zoveel uit..

Ik snap jou kant :)

Alleen daar is ook al over nagedacht. maar zo hebben we het liever niet.

Met vriendelijke groet,
Michael

• michaell958
We zijn er al uit :)

Bedankt allemaal.

[ Voor 133% gewijzigd door michaell958 op 17-06-2015 15:26 ]

Pagina: 1