Vergelijkbare receiver voor de huidige Denon AVR 2801

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:40
Ik zoek een receiver
deze moet mijn huidige receiver (Denon AVR 2801) vervangen

Wat is je budget?
De bedoeling is om mijn huidige receiver te verkopen, zodat ik een andere tweedehands kan terug kopen. Qua budget zal hij dus in die range moeten liggen. Qua specs hoeft hij dus ook niet beter te zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Er moet een netwerkaansluiting opzitten en HDMI mogelijkheden. Verder dezelfde specs qua sterkte en uitgangen (optische aansluitingen)

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb al wel iets gezocht, alleen weet ik niet waar ik de kwaliteit van mijn huidige receiver in moet bepalen. Ben geen expert hierin. Kijk ik naar de wattages van de uitgangen van de speakers, of naar andere zaken? Wat bepaald echt de kwaliteit. Ik weet dat ik over mijn huidige prima tevreden ben, alleen mis ik vooral de HDMI en eventueel de netwerkaansluiting (voor muziek vanaf de nas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 15-10 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Wattage op zich zegt niet zoveel.
Maar je zou toch een budget moeten denken wat je kwijt wilt zijn. Je heb ook nog geen id (en wij ook niet) voor welk bedrag je je oude verkoopt.
Als je die voor 50,- verkoopt en je wilt geen geld bijleggen wordt het al lastig.

Kijk dus eerst wat voor bedrag je uiterlijk kwijt wilt zijn.
Elke euro die je dan meer terug krijgt voor je oude versterker is mooi meegenomen.

Je zou kunnen kijken naar iets van een Onkyo 636 of een Marantz 1504.
Deze zijn nieuw voor ongeveer 400, te krijgen. En 2e hands ook wel voor een leuk bedrag vermoed ik zo.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Oké, nou ja inderdaad weet ik niet wat ik voor die oude kan krijgen, zou ik eens moeten rondkijken, maar ik zat rond de 200-300 euro te denken wat ik voor die 'nieuwe' tweedehandse receiver zou betalen ja.
Maar inderdaad wil ik vooral mijn huidige inruilen, dus qua specs niet extra betalen. Ken echter alleen mijn eigen receiver waar ik tevreden mee ben qua specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die 2801 is qua kwaliteit denk ik vergelijkbaar met een huidige X2100W of X3100W cq een wat oudere AVR 23xx.
Hamvraag: waarom wil je een andere :? En hoeveel speakers moet ie aansturen?
Wat je je moet realiseren is dat netwerkmogelijkheden nog niet zo veel jaar gemeengoed zijn. En dat spul blijft goed, dus tweedehands is de markt er ook niet zo naar.
Sowieso, instapreceivers worden er ook steeds meer mee uitgerust, dus mensen kopen eerder een instapper met veel functies dan een zwaardere met veel functies.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Tja ik heb er 5x B&W m-1 aanhangen, dus daar moet hij goede kwaliteit voor leveren.
En waarom ik een andere wilde? Omdat ik de HDMI aansluitingen mis, en graag een netwerkaansluiting wil om rechtstreeks (zonder tussenkomst van de tv) muziek vanaf de nas wil kunnen luisteren.

De genoemde Maratz is een goede optie, omdat airplay ook handig is vanwege onze iPads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Denk dat je nu een relatief zware versterker hebt voor die speakers. Hiermee moet het ook prima kunnen, en heb je alles wat je wilt: http://hificorner.nl/hifi...rs/denon/denon-avr-x1100w

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Tja, als ik niet naar de wattages moet kijken, waaraan kan ik dan zien of een versterker voldoende levert voor mijn situatie?
De door jou hierboven genoemde optie, waaraan zie ik dan de kwaliteit af?

Ik vraag dit omdat ik me vooral eerst op de tweedehands markt wil richten (goedkoper) en dan staat uiteraard niet elke receiver aangeboden. Dus waarop kan ik dan letten?

Die genoemde marantz 1504 of bijv 1604 blijven ook nog een optie voor me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Laatst online: 15-10 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

De marantzen zijn leuke dingen. Voornamelijk omdat ze wat kleiner zijn.
Enige jammere is dat ze geen HDCP 2.2 ondersteunen om straks een 4k BR-speler op aan te sluiten.

Als dat je niets interesseert zijn ze zeker het overwegen waard.
net als de Denon 1100 btw.
Dit zijn best leuke instap versterkers die al voorzien zijn van een aardige hoeveelheid aansluitingen en mogelijkheden. En dat voor een redelijke prijs.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1