Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 15:27
Hoi,

Ik kwam gisteren via DpReview, dit Panasonic fototoestel tegen: Panasonic Lumix DMC-FT6.

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/38/panasonic-dmc-ts6.jpg

Een betaalbaar robuust foto en film toestel. En opvolger van de Lumix DMC-FT5. Waarvan ik ondertussen ook al heel goede reviews gelezen heb.
The Panasonic Lumix DMC-TS6 (FT6 in some regions) is an ultra-rugged tough camera with a 16MP CMOS sensor and 4.6x (28-128mm equivalent) lens. The camera is waterproof to 13m/43ft, shockproof to 2m/6.6ft, freezeproof to -10C/+14F, crushproof to 100 kgf/220 lbf, and dustproof. It can record Full HD video at 60p and can also shoot continuously at 10 fps. The TS6 also has built-in Wi-Fi with NFC as well as a GPS receiver.
Batterij en lader zijn inbegrepen. Een extra reserve batterij aankopen lijkt me aangewezen.
Alsook een 64GB SDXC Geheugenkaart (die komt met het pakket niet mee)

Deze Panasonic Lumix reeks schijnt zeer goed te zijn. Wie van jullie heeft er al ervaring mee ?

Of in geval jullie me een ander leuk fototoestelletje (of dito alternatief) willen aanraden. Doe gerust.
Het internet is veel te groot voor me, om alleen te doorzoeken ;)

Wat mijn voorkeuren betreft: Compactheid en Robuustheid staan hoog in het vaandel. Ik ben vader van een kleuter van drie jaar. En wens een toestel dit goed tegen een stootje kan, alsook gemakkelijk mee te nemen is (in wegsteek formaat en gewicht). Zo kan ik met dit fototoestel gemakkelijk naar een zwembad of pretpark. Om daar leuke vakantie kiekjes en filmpjes te nemen. De Panasonic Lumix DMC-FT6 lijkt me daar ideaal voor.

Het verschil met de DMC-FT5 (zijn voorganger), is betere "gezichtsherkenning" bij het nemen van portrait foto's. Voor het overige, is dit toestel nagenoeg hetzelfde.

In welke zin het even gemakkelijk filmen zal zijn, met zo een digitaal fototoestel (ipv een Camcorder) weet ik niet. Zal de praktijk wel uitwijzen zeker...

Groetjes,
Gent32m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:58
Je hebt al om ervaringen met dit toestel gevraagd: Gent32m in "[Aankoopadvies] Compactcamera"

Deze gaat dus op slot.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:58
Andere post is verwijderd en titel van dit topic is aangepast.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Is er iemand die weet of de Lumix DMC-FT6 voor aankoop reeds beschikbaar is in België of Nederland ?

Heb me al suf zitten zoeken en snap er niets van. Via Amazon is het product sinds jan 2015 in America te koop. Hier in Europa vind ik er nergens iets van terug. Ook niet op tweakers.

Vanaf 6 juli heb ik een fototoestel nodig. Desnoods koop ik me zijn oudere broertje (de Lumix DMC-FT5). Ofwel deze via Amazon in America, al voel ik daar, omwille van de garantie afhandeling, wel iets minder voor.

Ik lees ondertussen nog wat verder reviews. Maar denk dus dat het deze wordt (liefst de DMC-FT6, zoniet dan maar de DMC-FT5).

Tenzij jullie anders nog tips / bevindingen / opmerkingen over gelijkaardige toestellen hebben ?
Zo ja, ik hoor het graag.

[ Voor 16% gewijzigd door Gent32m op 16-06-2015 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gent32m
Ik heb het eens nagevraagd bij Panasonic. De Lumix DMC-FT6 wordt niet verdeeld in de Benelux.
Als ik dit toestel in eigen land wil kopen, zal het een Lumix DMC-FT5 worden.

Wel stom. Geen idee, hoe dit komt.