raspberry schakelen met relay of optocoupler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peluto
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 19:25
Hey,

Onze ventilatie unit heeft een 3 standen schakelaar. Ik zou deze graag via een raspberry aanspreken.
De 3 standen zijn te regelen via een drukknopje kort induwen naar boven of beneden. Als ik deze uiteen haal kan ik de standen ook schakelen als ik een draadje kort tegen de voetjes van de knop druk. Daarom zou ik dus hier graag op het voetje van de knopjes een draad solderen en deze laten schakelen via de raspberry.

Mijn eerste gedachte ging naar een relay die dan de schakeling zou maken. Nu was ik daar al wat voor aan het opzoeken en het lijkt me ook gewoon mogelijk te zijn met een optocoupler? Pin 1 en 2 een vrije gpio en ground en pin 3 en 4 aan de 2 kantjes van de voetjes? Klopt dit en moet ik ergens speciaal op letten? Is er een nadeel tov een relay?

Met vriendelijke groet,

Peluto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zet een voltmeter over de drukknoppen en je meet de voltage los en ingedrukt. Als het schakelt tussen een duidelijke 0v en een bepaalde spanning zou je inderdaad optocoupler kunnen pakken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peluto
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-09 19:25
Bedankt voor je reactie.
Als ik de voltage meet tussen de voetjes meet ik 1 volt. Als ik het indruk lijkt hij even naar 1,6 te gaan.