Aankoopadvies Microfoon video conferentie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmir
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 15:33
Hi all,

Ik ben op zoek naar een microfoon voor video conferenties.

Ik zoek een?
Microfoon

Wat is je budget?
Rond de €50

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
In het bedrijf waar ik werk, werken we dagelijks met video conferenties om onder andere planningen door te nemen. Tijdens de conferenties ontstaat er wel een discussie, waardoor mensen door elkaar heen praten. We hebben hier verschillende online software voor gebruikt (skype, hangouts, appear.in), maar we blijven tegen hetzelfde probleem aan lopen. Als meerdere mensen aan het praten zijn/ het is onrustig zijn we aan deze kant van de lijn zeer slecht verstaanbaar.

We gebruiken een iMac met een externe webcam voor deze video conferenties. We verwachten dat dit probleem op te lossen is met een externe microfoon. Nu ben ik dus op zoek naar een microfoon die goed overweg kan met meerdere stemmen tegelijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Echte videoconferentie microfoons zijn zeer prijzig (boven >100). Ik vermoed alleen dat een simpelere microfoon ook volstaat. Het doel is dat we verstaanbaar zijn.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mocht er een andere oplossing zijn dan hoor ik die natuurlijk ook graag

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Farmir op 16-06-2015 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:29
ik kan je een condenser microfoon van Samson zeer aanbevelen. Deze leveren goede geluidskwaliteit voor een leuk prijskaartje.

Samson C01U Black (EUR 59,00)
http://www.thomann.de/nl/samson_c01u_black.htm

Met dit soort microfoons hoor je ongeveer hetzelfde als wat je normaal hoort met je oren. Als dus iedereen door elkaar gaat praten hoor je dat ook zo in de opname wat dus wellicht vervelend kan zijn. Als je dat niet wil kan je toch beter een dynamisch microfoon gebruiken die neemt voornamelijk alleen op wie erin spreekt en de rest er verder vanaf hoor je duidelijk minder hard.

Aan de andere kant is dit dus ook een voordeel. Want je kan dus de microfoon in het midden van de groep zetten en om de beurt gaan spreken zonder de microfoon te plaatsen. Moeten mensen dus wel netjes op hun beurt wachten :P

[ Voor 113% gewijzigd door Sir_Hendro op 16-06-2015 15:31 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!