Grammatica boeken voor Nederlands en Engels

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-04 17:23
Ik ben benieuwd of iemand mij boeken kan aanraden Nederlandse en Engelse grammatica.

De afgelopen weken is mij opgevallen dat ik te veel of is dat teveel? taalfouten maak in het Nederlands en in het Engels. Dit is bijzonder vervelend bij het schrijven van officiele documenten zoals solicitatiebrieven, CV's en scripties.

Van een huisgenoot heb ik "Een boek vol taalfouten" geleend. Dit boek is bijzonder informatief alleen het ontbreekt aan oefeningen.

Ik ben zeer nieuwsgierig nieuwschierig? of mensen mij boeken kunnen aanraden voor het Nederlands en het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
misschien dat je beter romans kunt gaan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Hier staan er in ieder geval heel wat op een rijtje: https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/boeken-met-taaladvies

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:17

Koppensneller

winterrrrrr

zerokill schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:37:
Ik ben benieuwd of iemand mij boeken kan aanraden Nederlandse en Engelse grammatica.

De afgelopen weken is mij opgevallen dat ik te veel of is dat teveel? taalfouten maak in het Nederlands en in het Engels.
Hier past "te veel", want "teveel" is een zelfstandig naamwoord B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerokill
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-04 17:23
HyperTrophy schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:43:
misschien dat je beter romans kunt gaan lezen?
Goeie tip. Ik lees alleen al aardig wat literatuur in het Nederlands en Engels. Ik denk dat dit zeer nuttig is voor mijn vocabulair maar niet voor mijn grammatica. Beste hiervoor is in mijn ogen gewoon heel veel oefenen.

Ik ga eens kijken op de website van onzetaal of ik daar wat goede boeken kan vinden.

Is er iemand met ervaringen van Engelse grammatica boeken?

Dit topic is trouwens een open uitnodiging voor alle grammar nazis op tweakers ;)

[ Voor 10% gewijzigd door zerokill op 16-06-2015 14:53 ]