Bij zware belasting van mijn videokaart, crasht mijn systeem en zijn er altijd grijze (of licht gekleurde) verticale strepen te zien, zoals op deze afbeelding:

Systeemspecificaties:
Intel Core i7 3770
16,0GB Dual-Channel DDR3 Kingston
ASRock Z77 Pro3
Sapphire R9 280x Dual-X 3GB
256 GB SSD
1,5 TB HDD
Asus Xonar Essence STX
BeQuiet Pure Power L8 700W (nieuw aangeschaft voor gebruik met deze videokaart)
Windows 7 64-bit
Ik heb de videokaart overgekocht van iemand. Het probleem speelt vanaf het begin. De kaart heeft het nooit wél goed gedaan.
- Probleem treedt op na enkele minuten zware belasting.
- Probleem treedt niet op in ieder spel / benchmark:
- Geheugen >24 uur getest met memtest86. 10 passes, 0 errors.
- Verwijderen geluidskaart (Asus Xonar Essence STX)
- Drivercleaners
- Laatste 3 stable driver releases
- Underclock van 10% d.m.v. de Sapphire TRIXX-software + fan speed handmatig op 100%
- RMA

Systeemspecificaties:
Intel Core i7 3770
16,0GB Dual-Channel DDR3 Kingston
ASRock Z77 Pro3
Sapphire R9 280x Dual-X 3GB
256 GB SSD
1,5 TB HDD
Asus Xonar Essence STX
BeQuiet Pure Power L8 700W (nieuw aangeschaft voor gebruik met deze videokaart)
Windows 7 64-bit
Ik heb de videokaart overgekocht van iemand. Het probleem speelt vanaf het begin. De kaart heeft het nooit wél goed gedaan.
- Probleem treedt op na enkele minuten zware belasting.
- Probleem treedt niet op in ieder spel / benchmark:
- Furmark: geen crash (3 uur getest, GPU wordt maximaal 74 graden). Ook niet met gelijktijdige CPU stresstester.
- Heaven Benchmark: op hoogste settings crash gemiddeld na 5-10 minuten (GPU is dan 68 graden)
- 3DMark FireStorm: 1 op 3 keer dat deze benchmark gedraaid wordt crasht deze ergens halverwege
- Cities Skylines: geen crash
- Skyrim: crash na ± 15 minuten
- Geheugen >24 uur getest met memtest86. 10 passes, 0 errors.
- Verwijderen geluidskaart (Asus Xonar Essence STX)
- Drivercleaners
- Laatste 3 stable driver releases
- Underclock van 10% d.m.v. de Sapphire TRIXX-software + fan speed handmatig op 100%
- De kaart is nu volledig stabiel. 3 uur Heaven gedraaid zonder crash. GPU wordt maximaal 58 graden
- Na terugzetten op standaardinstellingen crasht de kaart weer binnen 5-10 minuten
- RMA
- Uit e-mail van Alternate: "De grafische kaart is in goede orde ontvangen en defect bevonden door onze technische dienst."
- Na 3 weken een NIEUWE (ander serienummer, gesealed, beschermplastic op plastic delen) kaart ontvangen
- Nieuwe kaart vertoont exact dezelfde problemen