Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geluid interactieve tv via home cinema laten lopen

Pagina: 1
Acties:

• dop33
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22-01 13:31
Heb een hele onnozele vraag;

Sinds enkele weken een Philips 42pus7809 tv in bezit. Heb interactieve tv van telfort en een 5.1 HCS van LG.

Hiervoor had ik een plasma tv van Panasonic en het geluid van interactieve tv liep mooi over de HCS (icm optische kabel.

Nu na verbouwing heb ik het hele spulletje aangesloten op de philips tv maar krijg het niet helemaal lekker aan de praat. Bij het aanzetten van alle 3 de apparaten komt er beeld en geluid maar dat laatste valt binnen enkele seconden weg.

Ik moet dan een keer of 10 (soms 1x soms wel 20x) de HCS uitschakelen en opnieuw inschakelen en dan werkt het ineens wel.... 8)7 Kan er dus niet bij waarom dit gebeurd (ga of aan of blijf uit....maar niet dat wispelturige gedoe!!!! GRRRRR.....)

Weet dat het redelijk summiere informatie is, maar wellicht is hier een technisch onderlegd persoon die een simpel antwoord op mijn probleem heeft.

Alles is middels hdmi aangesloten, heb ik misschien de route van aansluiten verkeerd gedaan? Hoe moet die in dit geval zijn? hdmi telfort -> hcs en dan hdmi hcs -> tv? of hmdi telfort -> tv en hdmi tv -> hcs? Moet ik HDMI out ergens voor gebruiken?

Optische kabel maakt voor zover ik kan ontdekken geen verschil, dus deze heb ik losgehaald. Probleem heb ik zowel met als zonder de optische kabel. HDMI kabels zijn nieuw.

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Zonder het typenummer van je LG home cinemaset is het enigszins gissen hoe je deze het beste moet aansluiten. Post dat dus nog even.

Eerste gedachte qua aansluiten zou voor mij zijn het Telfort-kastje met een HDMI kabel aansluiten op een HDMI-IN van de home cinemaset. Vervolgens nog een HDMI kabel van de HDMI-OUT van de home cinemaset naar een HDMI-ARC aansluiting van de televisie.

Maar nogmaals, zonder typenummers blijft het gissen.

Verder kan het bij sommige combinaties van apparaten ook wel eens uitmaken in welke volgorde je deze inschakelt. de HDMI-handshakes willen wel eens mislopen. Misschien scheelt het al als je dit in een vaste volgorde doet. Eerst de tv, dan de home cinemaset en als laatste het Telfort-kastje bijvoorbeeld.

Het woord "me" ≠ "mijn". Wel het irritantste woord van het jaar.

• dop33
bedankt voor de reactie. Ik zal vanavond thuis even kijken voor de aanvullende info.

Bedacht me nu op het werk dat er hier op tweakers veel slimmeriken zitten dus vandaar de vraag :) Ik kom er straks op terug

• dop33
Betreft een LG HX561 home cinemaset en Philips 42pus7809 tv

• D vd V
  • Niet online

D vd V

Oké, deze kunnen op de manier worden aangesloten zoals ik al eerder schreef. Dat kun je dus controleren. En natuurlijk experimenteren met de volgorde van inschakelen.

• dop33
had gisteravond thuis even gekeken en zo is het ook aangesloten...hmdi telfort naar hcs en hdmi-out hcs naar tv.

Blijft een vreemde situatie. Ook Philips kon mij niet verder helpen, behalve dat ik alles van stroom moest halen en moest checken of de stekkers juist zijn aangesloten...

• D vd V
  • Niet online

D vd V

Volgorde van inschakelen kun je ook mee experimenten. In sommige gevallen, kan dit veel uitmaken.

• sandervanzijl
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 02-01 12:12
heb je het audio return channel van de televisie aangezet? (ARC)
probeer dat eens uit (of juist aan) te zetten.

• dop33
die stond aan (kreeg na inschakelen een melding in scherm van ARC activated zoiets) en daarna viel het geluid weg. Dacht dat het daar mee te maken had dus ARC uitgezet maar probleem blijft hetzelfde.

• Apollo89
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 11-08-2019
Aangezien zowel je tv-toestel als je home cinema set over de HDMI ARC-functie beschikken, hoef je je decoder niet via je home cinema set aan te sluiten. Gewoon beide toestellen rechtstreeks op de tv aansluiten. Wanneer je op je tv dan de HDMI-ingang van je decoder kiest zal het geluid van de decoder via ARC worden doorgestuurd naar de home cinema set. Het volume van je home cinema set kan dan normaal gezien ook worden geregeld met de afstandsbediening van je tv.

• dop33
dus even zo gezegd, hdmi decoder naar hdmi 1 van de tv en hdmi hcs naar hdmi 2 van de tv?

• dop33
en dan de in of uitgang van de home cinema set?

• sandervanzijl
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 02-01 12:12
de out to tv uitgang (het is immers een audio RETURN channel)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True