Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1pEr86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-08 14:32
Ik ben op zoek naar een nieuwe Android smartphone van rond de 300€. Ik heb momenteel nog een werkende smartphone dus ik kan ook even wachten, maar wil toch wel een nieuw toestel. Ik ben van plan om er een screenprotector op te doen, maar wil verder geen hoesje dat heel de telefoon vermomt (vind ik zonde).

Update: na net iets te veel horrorverhalen over de One+ One te lezen heb ik ook beslist om "gewoon" voor een telefoon te gaan die hier in de winkel verkrijgbaar is.

Ik zoek een?
Android Smartphone

Wat is je budget?
Ongeveer 300€ (bovengrens 350€ als daar een goede reden voor is)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
"Standaard gebruik" zoals bellen, sms'en, mailen, social media, foto's nemen, muziek luisteren, sport tracker, af en toe een spelletje, ... Niets dat echt uit de band springt zeg maar.

Ik heb momenteel een Windows Phone en ik wil zeker een Android toestel: apps zijn meestal niet beschikbaar voor Windows Phone en als ze wel beschikbaar zijn lopen ze (soms zwaar) achter op android en iOS. Ik heb al een iPad maar vind iOS te gesloten.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: OnePlus One 64GB Zwart
+ veel smartphone voor weinig geld
+ accuduur
+ "standaard" ondersteuning voor cyanogenmod en miui
- ziet er wel heel groot uit, maar misschien went dat wel
- ik lees veel over problemen met het scherm (yellow banding), lijm, touch problemen en slechte garantie-afhandeling en ondersteuning

https://tweakers.net/product/429527/huawei-p8-lite/
+ nieuwe model
- lage(re) schermresolutie
- nog maar weinig reviews van te vinden
- geen "standaard" ondersteuning voor cyanogenmod en miui (enkel een onofficiële port)

pricewatch: Huawei Ascend P7 Zwart
+ vlaggenschip van vorig jaar
+ goede schermresolutie
+ mooie telefoon, maar...
- ... glas beschadigt blijkbaar snel waardoor een hoesje nodig is
- processor was vorig jaar al "oud"
- geen "standaard" ondersteuning voor cyanogenmod en miui (enkel een onofficiële port)

[ Voor 4% gewijzigd door v1pEr86 op 16-06-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:31
De OPO is voor dit geld een prima keuze, al is de garantieafhandeling (indien nodig) natuurlijk altijd nog maar de vraag. Hier is echter wel een topic over waarin je meer kunt lezen hierover.
Dit toestel is wel wat groot, maar op zich went dit wel. Is het misschien een idee om dit toestel bij een kennis te bekijken, zodat je dit zelf kunt zien? De yellow banding heb ik zelf nooit last van gehad en is geloof ik ook verholpen in nieuwere toestellen.

De Huawei toestellen zou ik enkel halen als je de garantie bij OPO niet vertrouwt of als je de OPO toch veel te groot vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:06
Ik heb een P7, €280 zou ik er niet voor betalen (eerder rond de €200)

Het glas is bij mij vrijwel niet beschadigd, ik leg hem altijd gewoon op tafels e.d. zonder hoesje, maar alleen met goed zoeken zie ik enkele verdwaalde krasjes.

En je merkt inderdaad dat het geen hele snelle telefoon is, alles gaat wel soepel, maar dingen laden niet echt indrukwekkend snel. Als je niet gek bent op zware games speelt is dat verder geen probleem want er zit wel gewoon 2GB ram in.

Alternatieven die je nog niet genoemd hebt:
- Xperia Z1/Z1 compact
- LG G3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1pEr86
phpn3rd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:21:
De OPO is voor dit geld een prima keuze, al is de garantieafhandeling (indien nodig) natuurlijk altijd nog maar de vraag. Hier is echter wel een topic over waarin je meer kunt lezen hierover.
Dit toestel is wel wat groot, maar op zich went dit wel. Is het misschien een idee om dit toestel bij een kennis te bekijken, zodat je dit zelf kunt zien? De yellow banding heb ik zelf nooit last van gehad en is geloof ik ook verholpen in nieuwere toestellen.

De Huawei toestellen zou ik enkel halen als je de garantie bij OPO niet vertrouwt of als je de OPO toch veel te groot vindt.
Maar ik lees ook veel over touchscreen problemen. Zijn dit hardware problemen die nu pas opduiken of zijn dat problemen die door softwareupdates (van oneplus of cyanogenmod) worden veroorzaakt?
sdk16420 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:26:
Ik heb een P7, €280 zou ik er niet voor betalen (eerder rond de €200)

Het glas is bij mij vrijwel niet beschadigd, ik leg hem altijd gewoon op tafels e.d. zonder hoesje, maar alleen met goed zoeken zie ik enkele verdwaalde krasjes.

En je merkt inderdaad dat het geen hele snelle telefoon is, alles gaat wel soepel, maar dingen laden niet echt indrukwekkend snel. Als je niet gek bent op zware games speelt is dat verder geen probleem want er zit wel gewoon 2GB ram in.
Dank voor je feedback. Als ik een nieuwe telefoon koop wil ik dat hij toch wel snel aan voelt. Uiteindelijk is 300€ toch niet niks
sdk16420 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:26:
Alternatieven die je nog niet genoemd hebt:
- Xperia Z1/Z1 compact
- LG G3
Klopt, maar die reviews stromen nu toch ook niet over van de positieve feedback. De Xperia Z1 is een topmodel van (eind) 2013 met (blijkbaar) ondergemiddelde accu en matige camera. De LG G3 lijkt dan weer aan de trage kant te zijn (maar geen idee hoe zich dit verhoudt tot de Huawei P7 en P8 lite). Of bekijk ik deze telefoons te negatief omdat ze toen kritischer werden beoordeeld als high-end telefoons?

[ Voor 42% gewijzigd door v1pEr86 op 16-06-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:31
v1pEr86 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:45:
[...]

Maar ik lees ook veel over touchscreen problemen. Zijn dit hardware problemen die nu pas opduiken of zijn dat problemen die door softwareupdates (van oneplus of cyanogenmod) worden veroorzaakt?
Zelf nooit problemen mee gehad, maar dit schijnt dus voor te komen als het warm is buiten (en de telefoon dus ook warm is). Ze claimen dit in een nightly gefixt te hebben (dus softwarematig). Verder geen ervaring mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:58

DarkSide

theres no place like ::1

Heb ook een OPO en ben daar over het algemeen zeer tevreden mee.
Het blijft een mooi toestel voor een mooi prijsje (ik had mijn oude telefoon verkocht voor 250,-) dus voor 6 tientjes een telefoon bemachtigen met deze specs is sowieso al fijn.

De Update van KitKat naar Lollipop vond ik bij mij niet zo fijn. Veel crashes.
Maar een factory reset en hij draait weer als een zonnetje.
Wel beetje last van de touchscreen issues de laatste tijd. Daarvoor nooit.

Maar het is verder gewoon wel een fijn toestel en kan hem ook wel aanraden.
Zeker als je budget wat minder is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-07 23:11
jiayu s3 misschien een optie?
In de sommige dingen misschien net een heel klein beetje minder goed dan de opo, maar daar staat wel tegenover dat die voor onder de €200 verkrijgbaar is en dat de review nogal lovend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1pEr86
Ik heb er eens goed over nagedacht en heb beslist om niet voor de OPO te gaan. Ik lees te veel over (hardware)problemen in combinatie met een bar slechte support om voor mezelf dit toestel te verantwoorden. Verder vind ik 15,3 cm ook echt wel te groot.

Ik ga dus voor een smartphone die gewoon bij ons in de winkel te krijgen is met 2 jaar garantie.

Edit: de pricewatch: Sony Xperia M4 Aqua Zwart lijkt ook een optie, al lijkt hij ook niet zo heel snel te zijn en heeft hij maar 8GB intern geheugen

[ Voor 28% gewijzigd door v1pEr86 op 16-06-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxh22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-08 21:35
misschien toch maar gaan voor een chinees modelletje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:16
Ik heb zelf de P7 besteld, met de 50euro cashback (tot 1 juli) best een goede deal lijkt me.
Pagina: 1