Toon posts:

Hoe vervang je een CD die stuk is?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
op zaterdag jl 16 juni 2001 heb ik het spel "Emperor for Dune" bestaande uit 4 discs gekocht bij mijn winkel te Halle (België).
Zaterdag heb ik het spel geinstalleerd en gebruikt.
Op zondagavond komt er in de installatiedisc vanaf de mindenring waar hij in de
doos steekt een scheur waneer ik de cd eruit wil nemen. Ik kon nog altijd de andere discs gebruiken om het spel op te starten.
de winkel heeft een "koop en neem niet terug garantie"
hij wilt zelf niet de cd terugnemen en de beschadigde vervangen want "dan zit ik met de beschadigde disc"

Wat moet ik doen?

Verwijderd

kopietje maken van de "ontbrekende" disk. Ken je iemand die het spel ook heeft?

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 08:48

Theeboon

theebonen bestaan!

Idd de meest makkelijke oplossing lijkt me een kopie maken.

Misschien kun je de handleiding nog even doorsnuffelen voor evt. vermeldingen over 'kapot-stuur-terug-garantie' bij de fabrikant i.p.v. de winkelier.

"I sit in my room and imagine the future."

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:44

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Probeer de distributeur te pakken te krijgen, lever cd'tje in en je krijgt normaal gesproken een nieuwe.

• sharkzor
  • Laatst online: 06-02 16:31
in de handlijding stond geloof ik dat je hem voor 25,- kon omruilen (1 cd dan)

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 23:19 schreef weareborg het volgende:
Je koopt een cd die binnen een dag kapot is en dan moet je 25 betalen om 'm om te ruilen? Dat is belachelijk!

Always outnumbered, never outgunned!

Verwijderd

Zit er geen fabrieksgarantie op een spel.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-01 13:36

Kirpeknots

Wazzup!

Anders kan je hem misschien bij de bibliotheek huren en vervolgens kopieren.

Volgens mij is dit niet illegaal omdat je een origineel hebt.

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 23:19 schreef weareborg het volgende:
Dat lijkt me echt onzin en zonde van je geld

• Acolyte57
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op zondag 17 juni 2001 22:23 schreef DrDoom het volgende:
hij wilt zelf niet de cd terugnemen en de beschadigde vervangen want "dan zit ik met de beschadigde disc"
Je had gewoon tegen hem moeten zeggen dat je hem al zo vond in de doos en dat hij uiteraard niet speelbaar is. De meeste shops zullen hem dan wel vervangen (en zelf de defecte disc terugsturen naar de fabrikant/importeur).

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

het kopieren van een cd die je zelf origineel in bezit hebt is niet verboden. ik neem aan dat dit ook geldt voor kapotte cd's.. ik zou gewoon opbellen en voor een nieuwe vragen. als ze m dan niet terugnemen kun je altijd nog een kopietje maken van een andere cd....

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ja joh, je moet gewoon een nieuwe vragen !

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Verwijderd

Probeer eerst een nieuwe van de fabriek te krijgen om een cdtje hoeven ze toch niet meolijk te doen anders kun je altijd nog van iemand overbranden.

• sharkzor
  • Laatst online: 06-02 16:31
Op maandag 18 juni 2001 18:07 schreef ChicaneBT het volgende:
Probeer eerst een nieuwe van de fabriek te krijgen om een cdtje hoeven ze toch niet meolijk te doen anders kun je altijd nog van iemand overbranden.
emperor heeft een safedisc 2 beveiliging. die brand je niet zo makkelijk over.
met n crack werkt het natuurlijk wel, maar daar kocht je het spel niet voor.

net nog ffe in de handleiding gekeken, er staat echt dat als hij door gebruik beschadigt is (en dat is ie toch?) je hem met een eurocheque van 25,- kan terug sturen. dan krijg je n niewe.

hij was toch niet doa? dan moet je dokken.
volgens mij heb je n beetje gare cdrom speler. is al eens een topic over geweest. sommige cdrom spelers mollen wel eens cd's.

• Mister_X
  • Laatst online: 26-10-2025
ga der vanuit dat die 25,- verzendkosten zijn zowel heen en terug (RETOUR).

ik zou het doen als ik jou was!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 20:06 schreef weareborg het volgende:
[..]
hij was toch niet doa? dan moet je dokken.
volgens mij heb je n beetje gare cdrom speler. is al eens een topic over geweest. sommige cdrom spelers mollen wel eens cd's.
niet echt;ik heb hem beschadigd bij het uit het doosje halen

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:54

SmidsY

hallo!?.............

gewoon ff overfikken van iemand, maar als je perse het origineel wil hebben zit er waarschijnlijk niets anders op dan die 25,- te dokken, veel suc6 ermee

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:18

Lordy79

Vastberaden

Hmm. ik vind het een :r service als ze die CD niet omruilen. Ik heb wel eens een kapotte / grijsgedraaide CD van 2 jaar oud naar een winkel gebracht en kreeg meteen een nieuwe. Ik moet zeggen dat ik wel bekend ben daar, maar dan nog. Heb even gevraagd hoe het zat en het schijnt dat ze die gewoon op kunnen sturen naar de importeur / fabrikant en die stuurt een nieuwe terug.

De enige kosten voor de winkelier is de waardedaling van een spel in de periode dat een kapotte CD opgestuurd wordt.
Maar ik neem aan dat maximaal 1 op de 1000 CD's die je verkoopt terugkomt, dus als je dat doorberekent naar de verkoopprijs, scheelt het een dubbeltje...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Skeleton353
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Kijk, als je de cd zelf stuk gemaakt hebt is het eigen schuld en kan de cd NIET omgeruild worden.
Je moet maar voorzichtiger zijn !
en dit heeft NIKS maar dan ook NIETS met de service van de winkelier te maken !

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Topicstarter
Skeletonman,
Wat moet ik dan doen als ik niet de volledige prijs van 2050 BEF wil betalen voor een nieuw spel? Dan hadden ze maar geen :r doosje moeten maken en een gewone kartonnen doos zoals vroeger of zoals Baldur's gate II wordt gepubliceerd.
daarbij heb je nog niet op mijn vraag geantwoord. Je bent offtopic.

• Skeleton353
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op dinsdag 19 juni 2001 10:50 schreef DrDoom het volgende:
Skeletonman,
Wat moet ik dan doen als ik niet de volledige prijs van 2050 BEF wil betalen voor een nieuw spel? Dan hadden ze maar geen :r doosje moeten maken en een gewone kartonnen doos zoals vroeger of zoals Baldur's gate II wordt gepubliceerd.
daarbij heb je nog niet op mijn vraag geantwoord. Je bent offtopic.
Kijk, je kan altijd eens vragen of ze het willen (proberen) te veranderen.
Die handelaar hangt ook af van zijn leverancier waarschijnlijk, dus vraag het eerst of ze iets kunnen doen.

En in het vervolg een klein beetje voorzichtig zijn he :)

waarschijnlijk komt dit allemaal wel in orde, maar zul je iets of wat geduld moeten hebben vrees ik :'(

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt ervoor gezorgd dus hopelijk komt het in orde.
bedankt voor alle tips van iedereen.

Het nieuws is positief: het kan vervangen worden. Dank u winkel, dank u leverancier

Verwijderd

Topicstarter
hehe dit mag effe op slot...zaak opgelost

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 09:15
Op zondag 17 juni 2001 22:37 schreef IceStorm het volgende:
Probeer de distributeur te pakken te krijgen, lever cd'tje in en je krijgt normaal gesproken een nieuwe.
Waarom zou je hem niet kopieren??? is niet illegaal, volgens mij is dat zelfs het hele idee dat achter branden zit je CD's backuppen, alleen moet je die dan gebruiken en niet het originele spel.. Dus dat is een beetje jammer van je :)

maar ja ik doe het zelf ook zo.

Greetingz,

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

als je een postadres in amerika hebt (en wie heeft dat nou niet? :+ ) kun je in veel gevallen binnen 90 dagen na aankoop een replacement disc krijgen maar daar zijn dan vaak bepaalde voorwaarden aan verbonden. misschien kun je proberen de disk om te ruilen bij de europeese of nederlandse distributeur? (ff briefje schrijven waarin je je probleem omschrijft, misschien dat ze je dan willen helpen. anders drijgen met rechtzaak omdat je wordt gediscrimineerd t.o.v. de amerikaanse klanten waarbij je ernstige emotionele schade hebt opgelopen omdat ze het spel zo verhyped hebben dat je het gewoon moest hebben >:) )

btw: ik wou hetzelfde doen maar toen mocht het niet gevraagd worden op dit forum?

<a href="http://ik heb hem dus nu voor de 2e keer aangeschaft" target="_blank">[topic=28156]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Verwijderd

Op maandag 18 juni 2001 20:06 schreef weareborg het volgende:

[..]

emperor heeft een safedisc 2 beveiliging. die brand je niet zo makkelijk over.
met n crack werkt het natuurlijk wel, maar daar kocht je het spel niet voor.
eeh met clonecd lukt dat prima, die doet echt alles 1 op 1, alle "rouwe" data gewoon... moet lukken :)
Zo kon ik the sims: house party ook kopieëren.
Pagina: 1