Hoofdredacteur bij GamerBase: games, handhelds en tech, zonder de hype. Gewoon up to date.
Welk mv commando gebruik je precies?
Lekker kort.
In dat geval lijkt SIP uitzetten de enige optie:
http://stackoverflow.com/...-files-in-os-x-el-capitan
http://stackoverflow.com/...-files-in-os-x-el-capitan
Lekker kort.
Ik draai inderdaad heel toevallig El Capitan.
Ook had ik al het vermoeden dat het met een nieuwe beveiliging te maken had. Daarom plaats ik het ook specifiek bij de categorie Mac e.d. i.p.v. Linux i.v.m de Unix laag.
Ik zal even kijken naar de link van Hoite, kijken of ik het daarmee op kan lossen.
// EDIT //
// EDIT 2 //
Ik heb de optie gevonden, maar het kan niet worden uitgezet, dan krijg je een foutmelding.
Dan maar een omweg zoeken.
// EDIT 3 //
Dit functioneert wel als oplossing, onderstaande commando in de terminal invoeren:
Dan opnieuw opstarten, als je dan onderstaande in de terminal invoert
Zou dit het resultaat moeten zijn en moet je weer normaal dingen als root kunnen aanpassen:
Ook had ik al het vermoeden dat het met een nieuwe beveiliging te maken had. Daarom plaats ik het ook specifiek bij de categorie Mac e.d. i.p.v. Linux i.v.m de Unix laag.
Ik zal even kijken naar de link van Hoite, kijken of ik het daarmee op kan lossen.
// EDIT //
Dat dus. Zal even kijken of dat werkt, tijdelijk uitschakelen.You can disable it by booting into the Recovery Partition and look under the Utilities menu.
// EDIT 2 //
Ik heb de optie gevonden, maar het kan niet worden uitgezet, dan krijg je een foutmelding.
Dan maar een omweg zoeken.
// EDIT 3 //
Dit functioneert wel als oplossing, onderstaande commando in de terminal invoeren:
code:
1
| sudo nvram boot-args="rootless 0" |
Dan opnieuw opstarten, als je dan onderstaande in de terminal invoert
code:
1
| nvram boot-args |
Zou dit het resultaat moeten zijn en moet je weer normaal dingen als root kunnen aanpassen:
code:
1
| boot-args rootless=0 |
[ Voor 58% gewijzigd door xoniq op 16-06-2015 11:29 ]
Hoofdredacteur bij GamerBase: games, handhelds en tech, zonder de hype. Gewoon up to date.