Welk beeldscherm?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632041

Topicstarter
De veelal oude maar nogsteeds moeilijke discussie is welk beeldscherm moet er gekozen worden?
Enja jullie raden het vast al. Welk beeldscherm zal ik voor mijn game pc kiezen?
Over het algemeen ben ik opzoek naar 2 beeldschermen. 1tje waarop ik echt ga gamen en de ander voornamelijk voor bijzaken.

Nu heb ik het 1 en ander uitgezocht en kwam ik toch al snel uit op dit scherm:
http://tweakers.net/price...55hm-zwart/specificaties/
De prijs is goed de kwaliteit is ook goed maar wie weet bestaat er toch nog iets beters voor misschien iets meer of misschien zelfs wel iets minder.

Op het moment heb ik in mijn build deze monitor staan:
http://tweakers.net/price...0-bbcw)-zilver-zwart.html

Is dit nou een beter scherm of denken jullie(Misschien wel uit eigen ervaring) niet doen?

Om toch nog even tot de hamvraag terug te komen. Welk beeldscherm in de prijsklassen tot 300 euro is volgens jullie het best om mee te gamen?

Kleine wijziging: De pc moet nog gebouwd worden en kan afhankelijk van het scherm natuurlijk meer of minder bevatten dan wat nodig is. Ga er vanuit dat de pc rond de 1700 waard zal zijn dus het beeldscherm vast wel ondersteund gaat worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 632041 op 16-06-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfgang
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 31-03-2018
1080p TN-schermen zijn het tegenwoordig, naar mijn mening, niet meer waard, zelfs niet met 1ms. Het ligt er natuurlijk aan wat je in je PC hebt hangen, maar ik zou eerder op zoek gaan naar een IPS-scherm en het liefst 1440p.

Corsair 500R || Intel i5 4690K || MSI Z87-G45 Gaming || MSI GTX 970 Gaming 4G || 8GB Crucial Ballistix Tactical || Cooler Master V Series 850W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

280562

De laatste 2 jaar zijn er plotsklaps allerlei verbeteringen gekomen in monitor-technologie, speciaal voor gamers. 144Hz, G-Sync, FreeSync, Ultra-Low Motion-Blur, etc. Deze features maken de monitors duurder. En daarom worden ze vooral toegepast in duurdere monitoren. (Niemand stopt een ferrari-motor in een Fiat Panda). Waardoor die monitoren nog duurder worden. Dat wil zeggen: grotere monitoren (27" en meer), wide-screen monitoren (21:9) en monitoren met een hogere resolutie (2560x1440). Deze "echte" gaming-monitoren beginnen bij zo'n 500 euro.

Daarom is het moeilijk om te zeggen wat de beste gaming-monitor is voor 150-300 euro. Geen enkele monitor is perfect (zelfs niet als je 2k euro wilt betalen). Je moet altijd afwegingen maken. (Hogere resolutie of hogere refresh-rate ? Meer of minder diagonaal ? Meer of minder resolutie ? Wel of geen G-Sync/FreeSync ? Etc). Hoe lager je budget, hoe minder van die extras je kunt krijgen.

1080p is prima. Zeker als je een lagere budget voor je monitor hebt. En/of een lager budget voor je videokaart. Echte hardware-ethousiasts vinden natuurlijk alles kut, als het geen i7-5770K is en als het geen triple TitanX in SLI is en als het niet een 35" 4k monitor is. Maar dat is een minderheid. Die denken dat hun eigen overdreven eisen ook toepasbaar zijn op de gemiddelde gamer. Moet je niet te veel van aantrekken.

Maar ik heb geen goed advies voor een gaming-monitor van 150-300 euro. Sorry. Ik heb zelf ook vooral naar de duurdere monitoren gekeken. Misschien een andere tweaker.

Als ik jou was, zou ik in Pricewatch alle 120Hz en 144Hz schermen opzoeken.
Dan op prijs sorteren, en een voor een kijken of het wat is.
Het ziet er naar uit dat er 8 monitoren met 120Hz/144Hz te koop zijn. Allemaal 24" en 1920x1080.
http://tweakers.net/categ...YOx4RHUy1n-ot54D6LCOvc2gc

[ Voor 15% gewijzigd door 280562 op 16-06-2015 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:18

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
280562 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 03:30:
De laatste 2 jaar zijn er plotsklaps allerlei verbeteringen gekomen in monitor-technologie, speciaal voor gamers. 144Hz, G-Sync, FreeSync, Ultra-Low Motion-Blur, etc. Deze features maken de monitors duurder. En daarom worden ze vooral toegepast in duurdere monitoren. (Niemand stopt een ferrari-motor in een Fiat Panda). Waardoor die monitoren nog duurder worden. Dat wil zeggen: grotere monitoren (27" en meer), wide-screen monitoren (21:9) en monitoren met een hogere resolutie (2560x1440). Deze "echte" gaming-monitoren beginnen bij zo'n 500 euro.

Daarom is het moeilijk om te zeggen wat de beste gaming-monitor is voor 150-300 euro. Geen enkele monitor is perfect (zelfs niet als je 2k euro wilt betalen). Je moet altijd afwegingen maken. (Hogere resolutie of hogere refresh-rate ? Meer of minder diagonaal ? Meer of minder resolutie ? Wel of geen G-Sync/FreeSync ? Etc). Hoe lager je budget, hoe minder van die extras je kunt krijgen.

1080p is prima. Zeker als je een lagere budget voor je monitor hebt. En/of een lager budget voor je videokaart. Echte hardware-ethousiasts vinden natuurlijk alles kut, als het geen i7-5770K is en als het geen triple TitanX in SLI is en als het niet een 35" 4k monitor is. Maar dat is een minderheid. Die denken dat hun eigen overdreven eisen ook toepasbaar zijn op de gemiddelde gamer. Moet je niet te veel van aantrekken.

Maar ik heb geen goed advies voor een gaming-monitor van 150-300 euro. Sorry. Ik heb zelf ook vooral naar de duurdere monitoren gekeken. Misschien een andere tweaker.

Als ik jou was, zou ik in Pricewatch alle 120Hz en 144Hz schermen opzoeken.
Dan op prijs sorteren, en een voor een kijken of het wat is.
Het ziet er naar uit dat er 8 monitoren met 120Hz/144Hz te koop zijn. Allemaal 24" en 1920x1080.
http://tweakers.net/categ...YOx4RHUy1n-ot54D6LCOvc2gc
ik denk dat de vraag met deze gehele post eigenlijk wel is opgelost. Tenzij iemand hier natuurlijk aanmerkingen op heeft. Goed verhaal lekker kort.

Je geeft aan dat schermen meer dan 500euro kosten. Welk scherm raad je dan aan voor gamers die tussen de 500-750 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

280562

Anoniem: 632041 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:02:
Je geeft aan dat schermen meer dan 500euro kosten. Welk scherm raad je dan aan voor gamers die tussen de 500-750 zit?
De twee "beste" gaming schermen op het moment zijn:

pricewatch: Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q Zwart
pricewatch: Acer XB270HU Zwart

Die zijn alle twee 27" en 1440p. Ze hebben beide G-Sync en ULMB. De Asus is een TN-scherm en de Acer is een IPS-scherm. Helaas schijnt het zo te zijn dat ze allebei vaak kleine (of grote) kuren hebben. Waardoor je soms je eerste scherm terug moet sturen en hopen dat het tweede scherm beter is. 700 en 800 euro.

Verder kun je gewoon kijken naar alle schermen met G-Sync (voor nVidia-gebruikers).
Dat zijn er op dit moment maar 8. 350-800 Euro.
http://tweakers.net/categ...2MgHRZYk5SlZK5uZmhkq1tbUA

Of FreeSync, als je een AMD-kaart hebt.
Dat zijn er op het moment maar 6. 350-600 Euro.
http://tweakers.net/categ...zNwHRZYk5SlZKFuamJkq1tbUA

Het kan natuurlijk zijn dat je geen G-Sync of FreeSync wilt.
Ik zou dan, als gamer, toch gaan voor een 120Hz of 144Hz scherm.
Daar zijn er momenteel 29 van te koop.
http://tweakers.net/categ...RSsaWxpZKOkpmZmbGSrG1tbUA

Verder hangt het er vanaf wat je wilt.
Wil je een IPS-scherm, dan is de keuze beperkt. Eigenlijk alleen de Acer XB270HU. Asus komt binnenkort met een monitor met precies hetzelfde panel (= tft-scherm). Helaas geeft de XB270HU een gelige gloed (ips-glow + backlight bleeding) als je donkere spellen speelt, in een donkere kamer. Geen probleem voor velen, maar wel voor mij.

Er bestaat ook een technologie genaamd VA. Mooier kleuren dan TN-schermen. Maar met veel hoger contrast (veel donkerder zwart). Deze monitor heeft een VA-scherm:
pricewatch: Eizo Foris FG2421 Zwart
Fantastische monitor. Helaas geen G-Sync. En helaas maar 24".

Of je zoekt in Pricewatch naar alle 21:9 monitoren. (Hoewel ik zelf 21:9 helemaal niet veel liever heb dan 16:9). Dat zijn er 35.
http://tweakers.net/categ...XRZYk5SlbRSkaGVpZKsbW1tQA

Zelf heb ik mijn zinnen gezet op een nieuwe monitor van Acer. Die komt hopelijk in Augustus.
Deze is 144Hz en heeft G-Sync natuurlijk.
Maar het bijzondere is dat het een VA-scherm gebruikt. Ik speel veel donkere spellen (RPGs zoals The Witcher, etc). De XB270HU was niet voor mij.
De Acer Predator Z35.
35 Inch. Curved 21:9 monitor.
G-Sync en 144Hz.
VA-panel.
Nadeel: slechts een 2560x1080 resolutie. Dat vinden een hoop gamers niet goed genoeg meer. Maar ik kan daar prima mee leven. Een lagere resolutie zorgt voor hogere framerates. En dan kun je meer eyecandy aanzetten. Zoals grotere view-distance, betere shaduwen en HBAO+, meer foliage (gras, blaadjes, bomen), etc.
Geen idee wat de prijs zal zijn. Zou 800 euro kunnen zijn, maar ook gewoon 1200 euio. Afwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door 280562 op 16-06-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
280562 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 15:48:
[...]

pricewatch: Acer XB270HU Zwart

Die zijn alle twee 27" en 1440p. Ze hebben beide G-Sync en ULMB. De Asus is een TN-scherm en de Acer is een IPS-scherm. Helaas schijnt het zo te zijn dat ze allebei vaak kleine (of grote) kuren hebben. Waardoor je soms je eerste scherm terug moet sturen en hopen dat het tweede scherm beter is. 700 en 800 euro.

Verder kun je gewoon kijken naar alle schermen met G-Sync (voor nVidia-gebruikers).
Dat zijn er op dit moment maar 8. 350-800 Euro.
http://tweakers.net/categ...2MgHRZYk5SlZK5uZmhkq1tbUA

Of FreeSync, als je een AMD-kaart hebt.
Dat zijn er op het moment maar 6. 350-600 Euro.
http://tweakers.net/categ...zNwHRZYk5SlZKFuamJkq1tbUA

Het kan natuurlijk zijn dat je geen G-Sync of FreeSync wilt.
Ik zou dan, als gamer, toch gaan voor een 120Hz of 144Hz scherm.
Daar zijn er momenteel 29 van te koop.
http://tweakers.net/categ...RSsaWxpZKOkpmZmbGSrG1tbUA

Verder hangt het er vanaf wat je wilt.
Wil je een IPS-scherm, dan is de keuze beperkt. Eigenlijk alleen de Acer XB270HU. Asus komt binnenkort met een monitor met precies hetzelfde panel (= tft-scherm). Helaas geeft de XB270HU een gelige gloed (ips-glow + backlight bleeding) als je donkere spellen speelt, in een donkere kamer. Geen probleem voor velen, maar wel voor mij.

Er bestaat ook een technologie genaamd VA. Mooier kleuren dan TN-schermen. Maar met veel hoger contrast (veel donkerder zwart). Deze monitor heeft een VA-scherm:

Of je zoekt in Pricewatch naar alle 21:9 monitoren. (Hoewel ik zelf 21:9 helemaal niet veel liever heb dan 16:9). Dat zijn er 35.
http://tweakers.net/categ...XRZYk5SlbRSkaGVpZKsbW1tQA

Zelf heb ik mijn zinnen gezet op een nieuwe monitor van Acer. Die komt hopelijk in Augustus.
Deze is 144Hz en heeft G-Sync natuurlijk.
Maar het bijzondere is dat het een VA-scherm gebruikt. Ik speel veel donkere spellen (RPGs zoals The Witcher, etc). De XB270HU was niet voor mij.
De Acer Predator Z35.
G-Sync en 144Hz.
VA-panel.
Nadeel: slechts een 2560x1080 resolutie. Dat vinden een hoop gamers niet goed genoeg meer. Maar ik kan daar prima mee leven. Een lagere resolutie zorgt voor hogere framerates. En dan kun je meer eyecandy aanzetten. Zoals grotere view-distance, betere shaduwen en HBAO+, meer foliage (gras, blaadjes, bomen), etc.
Geen idee wat de prijs zal zijn. Zou 800 euro kunnen zijn, maar ook gewoon 1200 euio. Afwachten.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zoals het er nu voor staat ga ik toch verder kijken voor de Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q Zwart. Ondanks de problemen lijkt dit inderdaad een top scherm te zijn. Kost wat maar dan heb je ook wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
280562 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 03:30:
Ik denk dat hij dan hier wel wat aan heeft:

Kid Jansen in "24 inch monitor"
Kid Jansen in "Nieuwe (gaming) monitor"
Kid Jansen in "Monitor nieuwe gamepc"
Kid Jansen in "Twee schermen 450-500 euro"
Kid Jansen in "GTX, R9 met geschikte monitor, 144Hz, 21:9"

Of in het kort: LG 24GM77
Dat valt vies tegen:

Zelf heb ik mijn zinnen gezet op een nieuwe monitor van Acer.
...
G-Sync en 144Hz.
VA-panel.
Nadeel: slechts een 2560x1080 resolutie.
Bekijk in dat geval dan ook even deze reactie van mij:

Kid Jansen in 'nieuws: BenQ komt met 35" curved 144Hz-monitor'

Trouwens opvallend dat Acer met zo'n scherm komt, aangezien ze daarmee dan ook BenQ beconcurreren. Wat bijzonder is aangezien BenQ is ontstaan als een afsplitsing van Acer:

Kid Jansen in 'nieuws: BenQ komt met 35" curved 144Hz-monitor'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-05 13:12
[...]

2x swift thuis staan zonder enige problemen, 1 van alternate en andere van coolblue.
Anoniem: 632041 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:36:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zoals het er nu voor staat ga ik toch verder kijken voor de Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q Zwart. Ondanks de problemen lijkt dit inderdaad een top scherm te zijn. Kost wat maar dan heb je ook wat
Heb er 2 van staan, kan niet anders zeggen als geweldige monitoren 8)

[ Voor 24% gewijzigd door rolandos582 op 17-06-2015 04:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

280562

Kid Jansen schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 04:24:
Over de FG2421: "Dat valt vies tegen:"
Misschien had ik moeten schrijven: "fantastisch gaming scherm".
Je zegt dat de calibratie moeilijk is, en dat het scherm te weinig kleur-conformiteit heeft. Alle hardware-keuzes zijn subjectief. Sommige vinden de ene eigenschap belangrijk, anderen de andere eigenschap. Aangezien er geen perfect monitor is, zul je altijd keuzes moeten maken.
En ik denk dat voor de meeste gamers de calibratie en uniformiteit minder belangrijk zullen zijn dan andere eigenschappen (zoals refresh-rate, anti-blur, g-sync, etc).

Over de Z35: "Bekijk in dat geval dan ook even deze reactie van mij:"
Ik heb geen idee wat je daar je punt was.
Zoals ik al schreef, sommigen denken dat de dpi te laag is. Ik niet. Je moet keuzes maken, en als gamer heeft een lage dpi ook weer voordelen. Ik heb *zelf* liever een 1080p VA-scherm dan een 1440p IPS-scherm, als dat scherm is zoals de XB270HU (gele ips-gloed in de hoeken).
Trouwens opvallend dat Acer met zo'n scherm komt, aangezien ze daarmee dan ook BenQ beconcurreren. Wat bijzonder is aangezien BenQ is ontstaan als een afsplitsing van Acer:
Het paneel komt van AU Optronics. (Net als het paneel van de XB270HU, en vele andere panelen). AU Optronics is een joint-venture van BenQ en Acer. Dus beide zijn eigenaar van AU Optronics. En beide gebruiken ((schat ik) alleen maar) panels van AUO. Geen wonder dat BenQ en Acer soms monitoren met precies dezelfde panelen maken.
Voor zover ik weet zal de BenQ monitor geen G-Sync hebben. Groot verschil dus.
2x swift thuis staan zonder enige problemen
Anecdotal proof.
Er zijn vele voorbeelden van mensen die meerdere Swift ROGs thuis hebben gehad, die allemaal problemen hadden. En anderen (zoals jij) die geen problemen hebben. Dat wil niet zeggen dat er quality-control issues zijn (geweest) met de Swift ROG. Net zoals er met de XB270HU zijn. En de FG2421. En waarschijnlijk alle nieuwe schermen die speciaal op gamers zijn gefocused. Imho als je mensen een product adviseert, dan mag je ze op z'n minst opmerkzaam maken op de kans dat ze een problematsche monitor krijgen groter is dan normaal (bij goedkopere of non-gaming monitoren). 144Hz schermen en ULMB schermen zijn tenslotte bleeding-edge technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
280562 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 06:04:
Misschien had ik moeten schrijven: "fantastisch gaming scherm".
Ook dat is het niet
Je zegt dat de calibratie moeilijk is, en dat het scherm te weinig kleur-conformiteit heeft. Alle hardware-keuzes zijn subjectief. Sommige vinden de ene eigenschap belangrijk, anderen de andere eigenschap. Aangezien er geen perfect monitor is, zul je altijd keuzes moeten maken.
En ik denk dat voor de meeste gamers de calibratie en uniformiteit minder belangrijk zullen zijn dan andere eigenschappen (zoals refresh-rate, anti-blur, g-sync, etc).
Je vergeet hier de reactietijden te noemen, die ik bespreek in de tweede posts over de FG2421 waar ik naar link. De FG2421 heeft een aantal grijsovergangen die trager verlopen dan ik ooit op een modern scherm gezien heb, wat natuurlijk absurd is op een high-end gamingscherm.
Kid Jansen schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 22:18:
De onderstaande afbeelding is daar een goed voorbeeld van. Dat is een 0-50-0 overgang op de Eizo Foris FG2421, waarvan het 0-50 deel met de ±10% standaard al 44 ms in beslag neemt, de echte reactietijd is zelfs zo'n 95 ms.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3nXVS03nJA02cGUBczOQYLAv/full.png
0-50-0 overgang op Eizo Foris FG2421 (uit TFT Central review)
Vanaf het moment dat het scherm begint met de overgang van 0 naar 50 tot het moment dat de helderheid van 50 echt is bereikt en stabiel blijft ben je dus 95 ms verder! Op 120 Hz zijn dat 11,4 frames! Als de pixel die de waarde 50 wordt vervolgens dus niet 12 frames hetzelfde blijft zal die nooit de juiste waarde bereiken. Als de waarde maar één frame zo blijft kom je nog niet eens halverwege. Vooral in donkere games, met veel overgangen van een donkere grijswaarde naar een andere donkere grijswaarde, kan dit een probleem zijn.
Over de Z35
Ik heb geen idee wat je daar je punt was.
Erg lage pixeldichtheid en extreme curve vergeleken met eerdere gebogen schermen.
Het paneel komt van AU Optronics. (Net als het paneel van de XB270HU, en vele andere panelen). AU Optronics is een joint-venture van BenQ en Acer. Dus beide zijn eigenaar van AU Optronics. En beide gebruiken ((schat ik) alleen maar) panels van AUO. Geen wonder dat BenQ en Acer soms monitoren met precies dezelfde panelen maken.
Ga je nou aan mij uitleggen hoe het zit? Ik leg nota bene zelf uit hoe de vork in de steel zit in die tweede reactie waar ik naar link. Overigens is AUO voor zover ik weet geen joint venture van Acer en BenQ.

BenQ is een afsplitsing van Acer dat later volledig is overgenomen door Qisda. BenQ is nu gewoon het eigen merk van Qisda, net zoals AOC dat is van TPV Technology. AU Optronics is ontstaan uit het samengaan van Unipac met Acer Display. Overigens zat ik wel fout dat AUO onder Qisda hangt, dat is niet het geval. Wel hebben ze een gedeeltelijk gedeeld board of directors en zijn ze ook aandeelhouders van elkaar.
Voor zover ik weet zal de BenQ monitor geen G-Sync hebben. Groot verschil dus.
Dat is inderdaad nog wel een noemenswaardig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

280562

Over de FG2421: Soms moet je jezelf niet te veel verliezen in cijfertjes. Alle monitoren hebben min-punten. Uit het TFT-Central review, dat je zelf linkt:
Gaming is obviously the key focus of the FG2421 and we felt it did very well thanks to all these factors.
Ik blijf bij het standpunt dat de Swift ROG, XB270HU en de FG2421 momenteel het beste zijn wat er te krijgen is, als je echt de eigenschappen die belangrijk zijn voor gamers als uitgangs-punt neemt. Ze zijn alle 3 verschillend. (Al was het alleen maar vanwege TN, IPS en VA). En alle 3 deze monitoren hebben nadelen. Als je tweakers uitlegt wat hun keuzemogelijkheden zijn, dan mag je beide kanten van iedere monitor laten zien.

Ik zat mis met het feit dat AUO een joint-venture is. Ik had dat ergens gelezen (een paar maanden geleden). Inderdaad zijn zowel AUO en BenQ een afsplitsing van Acer. Maar dat verklaart nog steeds waarom zowel BenQ als Acer het eerste toegang hebben tot nieuwe technologie van AUO.

[ Voor 4% gewijzigd door 280562 op 17-06-2015 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
280562 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:08:
Over de FG2421: Soms moet je jezelf niet te veel verliezen in cijfertjes. Alle monitoren hebben min-punten.
Heb je wel een punt, maar de FG2421 is echt niet bijzonder meer. Enige interessante aan dat scherm is de combinatie van hoog contrast met hoge refreshrate, maar de 120 Hz op zichzelf is niet langer een uitzondering (sterker nog, er zijn nu ook zat 144 Hz schermen die toch weer 20% sneller zijn). Toen het scherm uitkwam was dat wel het geval, wat waarschijnlijk ook wel één van de redenen is dat het nog vrij goed wordt beoordeeld in reviews. Maar er zijn inmiddels veel betere beeldschermen te krijgen op dat formaat die ook specifiek zijn gericht op gamen, zoals de LG 24GM77 die ik eerder al noemde.

Overigens komt PRAD voor de FG2421 ook niet verder dan een voldoende. Betere reviewsites dan PRAD en TFT Central zijn er niet voor beeldschermen. Tom's Hardware en AnandTech komen nog wel redelijk in de buurt, maar dat is het dan ook wel. De rest is allemaal waardeloos.
Pagina: 1