Tenaamstelling ABN naar ABN rekening achterhalen?

Pagina: 1
Acties:
  • 10.910 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:20
Hoi Tweakers,

Ik weet niet of het hier mag, maar het volgende:
Klopt het dat wanneer je 0,01 euro overmaakt van een ABN rekening naar een ABN rekening je de naam van de rekeninghouder in beeld krijgt?

(Tijdje geleden opgelicht, daarover hoef ik geen advies :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Binnen eigen bank wel ja. naar vreemde bank niet. Helaas is het IBAN niet gekoppeld aan naam van de rekeninghouder om de betaling te geslaagd te voldoen. Je kunt gewoon test of jantje als naam invullen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bij ING was dat vroeger zeker weten wel zo, volgens mij is het bij andere banken nooit zo geweest.

Trouwens, het minimumbedrag is volgens mij 1 cent, niet 0,01 cent. 0,01 euro kan dan wel weer ;)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Oke, ik heb zelf Rabo, maar ik ken genoeg vrienden die wel bereid zijn om 1 eurocent over te maken naar de desbetreffende rekening van ABN. Maar dan moet het natuurlijk wel uitkomst bieden.
spone schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:51:
Trouwens, het minimumbedrag is volgens mij 1 cent, niet 0,01 cent. 0,01 euro kan dan wel weer ;)
Oeps, aangepast 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

martijnmartijn schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:54:
Oke, ik heb zelf Rabo, maar ik ken genoeg vrienden die wel bereid zijn om 1 eurocent over te maken naar de desbetreffende rekening van ABN. Maar dan moet het natuurlijk wel uitkomst bieden.

[...]

Oeps, aangepast 8)7
Ik heb vandaag nog een betaling gedaan van Abn naar Abn. persoon gaf als naam Jos Zwager en na betaling zag ik gelijk HJS Zwager e.o. terwijl ik Jos Zwager heb ingevuld.

Pas nog de test gedaan naar ING vanaf Abn met als naam Test en er is niks verandert. nu na 1 week staat er nog steeds betaling aan Test

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Dat is goed nieuws. Ga morgen is kijken of ik die gegevens kan achterhalen via een vriend. Bedankt Hackus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:27
Ik heb mijn bedrijfsrekening van de Rabo gekoppeld aan mijn boekhoudpakket. Bij alle overboekingen zie ik naast de naam van de afzender ook het adres, ook van overboekingen vanaf ING en ABN.
Dit is dus op de een of andere manier wel te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:19

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

nielsgaastra schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:57:
Ik heb mijn bedrijfsrekening van de Rabo gekoppeld aan mijn boekhoudpakket. Bij alle overboekingen zie ik naast de naam van de afzender ook het adres, ook van overboekingen vanaf ING en ABN.
En hij haalt het zeker weten niet uit je eigen adresboekje?
Misschien dat je bij de kvk via een api bekende gegevens op kan vragen, maar bedrijfsinformatie (die gevonden willen worden) is wat anders dan van particulieren.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:06
Vaak ontvangen zakelijke rekeningen i.d.d. de NAW gegevens, wel alleen bij inkomende betalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:27
Nomad schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:23:
[...]

Misschien dat je bij de kvk via een api bekende gegevens op kan vragen, maar bedrijfsinformatie (die gevonden willen worden) is wat anders dan van particulieren.
Nee, ook de adresgegevens van particulieren staan er bij.
Jimster schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:29:
[...]

Vaak ontvangen zakelijke rekeningen i.d.d. de NAW gegevens, wel alleen bij inkomende betalingen.
Maar het zou inderdaad goed kunnen dat dit alleen bij zakelijke rekeningen mogelijk is, dat zou de bank misschien kunnen bevestigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dan moet het adres wel recent zijn. Ik heb ooit mijn rekening geopend wonende te Arnhem, inmiddels al 2x verhuisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 19:53
Nomad schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:23:
[...]

Een bank stuurt met het CAMT.053(Nieuw SEPA Formaat) adres gegevens mee, daarom zijn veel goede doelen ook zo geïnteresseerd tegenwoordig in een éénmalige donatie, ze hebben dan gelijk je adres gegevens en kunnen je reclame toe sturen om je over te halen meer te doneren.
Hackus schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:00:
[...]

Dan moet het adres wel recent zijn. Ik heb ooit mijn rekening geopend wonende te Arnhem, inmiddels al 2x verhuisd
Jij hebt als het goed is je adres gegevens aangepast bij de bank (Anders ontvangt iemand anders je brieven van de bank ;) ) ook jou gegevens worden dus vrolijk meegestuurd op de bank afschriften.

@MartijnMartijn, kijk is of jij een CAMT.053 afschrift kan krijgen van je consumenten rekening (weet niet of jou bank dit toestaat, kan zijn dat het alleen bij zakelijke klanten kan) dan kan ik wel aangeven op welk stukje je moet zoeken in het XML bestand.

[ Voor 36% gewijzigd door Azerion op 16-06-2015 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hackus schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:00:
[...]

offtopic:
Het lijkt me verstandig om je adresgegevens bij de bank te updaten. Je wilt het weten als je brieven van ze krijgt.

(Al wordt dat anders bij bijv. een oplichter, natuurlijk.)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Azerion schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:12:
[...]

@MartijnMartijn, kijk is of jij een CAMT.053 afschrift kan krijgen van je consumenten rekening (weet niet of jou bank dit toestaat, kan zijn dat het alleen bij zakelijke klanten kan) dan kan ik wel aangeven op welk stukje je moet zoeken in het XML bestand.
Even gekeken, helaas alleen zakelijk te downloaden. Het enige wat ik particulier kan downloaden is een .CSV bestand, daar stond niet de juiste info in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joris24
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-01-2023
Graag wil ik inhaken op waar deze discussie is geëindigd. Ik wil namelijk de naam proberen te achterhalen uit een CAMT053 bestand.

Heb 0.01 euro overgemaakt naar een rekening waarvan ik de naam wil achterhalen. Na de formaatbeschrijving gelezen te hebben (https://www.rabobank.com/...ng-camt-.053-v1.5-rcc.pdf) gezocht op "<nm>". Helaas krijg ik dan alleen de naam te zien die ik heb moeten invullen om de 0.01 over te maken. Dat is "onbekend". Als je het veld leeg laat kan ik geen bedrag overboeken.

Iemand een idee hoe ik de naam waar de rekening op staat kan achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

joris24 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:28:
Graag wil ik inhaken op waar deze discussie is geëindigd. Ik wil namelijk de naam proberen te achterhalen uit een CAMT053 bestand.

Heb 0.01 euro overgemaakt naar een rekening waarvan ik de naam wil achterhalen. Na de formaatbeschrijving gelezen te hebben (https://www.rabobank.com/...ng-camt-.053-v1.5-rcc.pdf) gezocht op "<nm>". Helaas krijg ik dan alleen de naam te zien die ik heb moeten invullen om de 0.01 over te maken. Dat is "onbekend". Als je het veld leeg laat kan ik geen bedrag overboeken.

Iemand een idee hoe ik de naam waar de rekening op staat kan achterhalen?
Hier kan je beter een nieuw topic voor openen, een topickick van 5 jaar is niet echt nuttig :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.