De laatste paar dagen ben ik bijna non-stop bezig geweest met het fixen van deze onverwachte BSOD waardoor ik mijn laptop niet meer kan gebruiken, maar zonder resultaat.
Handige info
Asus N56J
HDD: HGST HTS545050A7E680
Minder dan 1 jaar oud.
In goeie staat, geen virussen, goeie drivers, schoon qua software.
Voor de BSOD geen nieuwe software geïnstalleerd of andere aparte dingen gedaan.
Wat er gebeurd:
Direct na het opstarten (asus logo en laadbolletjes) krijg ik een BSOD met de foutcode:
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE
Nadat ik hem uitzet en opnieuw opstart (hij blijft eeuwig op 0%) krijg ik de tekst automatic recovery te zien waarna ik een menu zou moeten zien met veilige modus opstarten, msdos, refresh etc.
Dit gebeurd dus niet, hij blijft op zwart scherm en doet niks.
Ik zit vast in deze nachtmerrie loop van een BSOD of automatic recovery die niet werkt.
Wat ik heb geprobeerd:
-Windows DVD
Helaas alleen Windows 7 dvd waarbij de recovery tools dus niet op 8 werken,
-Windows 8 recovery USB
Zowel met de 'create recovery drive' optie in windows 8 als de mediacreationtool van microsoft werken niet. Nadat deze geladen worden krijg ik zwart scherm.
-Hiren's Boot CD (op USB)
Na nodige aanpassingen in de BIOS waardoor hij de USB zag kon ik Mini XP opstarten. Helaas bleek hier zich een bug voor te doen waardoor alleen de achtergrond en de muis geladen werden
Voor de rest geen icoontjes, explorer.exe of toetsen die het doen.
-EBCD
Hiermee ben ik in het systeem gekomen en wat tests uitgevoerd, staat hier wat nuttige informatie tussen voor jullie?

De fix?
Ik heb vele Google pagina's en fora afgezocht voor een antwoord maar deze heb ik niet gevonden.
Bijna alle redelijke guides die dit probleem zou moeten verhelpen komen neer op het uitvoeren van CHKDSK via MSDOS. Helaas is het onmogelijk gebleken om hier makkelijk bij te komen.
Ik heb letterlijk geen ideeën meer wat ik zou kunnen doen.
De Hiren Boot CD en de Windows recovery usb werken wél gewoon goed op mijn desktop maar bij mijn laptop werken ze dus niet, erg raar dit.
Mijn laptop heeft veel belangrijke bestanden en programma's dus formatteren of windows opnieuw installeren is geen optie!
Handige info
Asus N56J
HDD: HGST HTS545050A7E680
Minder dan 1 jaar oud.
In goeie staat, geen virussen, goeie drivers, schoon qua software.
Voor de BSOD geen nieuwe software geïnstalleerd of andere aparte dingen gedaan.
Wat er gebeurd:
Direct na het opstarten (asus logo en laadbolletjes) krijg ik een BSOD met de foutcode:
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE
Nadat ik hem uitzet en opnieuw opstart (hij blijft eeuwig op 0%) krijg ik de tekst automatic recovery te zien waarna ik een menu zou moeten zien met veilige modus opstarten, msdos, refresh etc.
Dit gebeurd dus niet, hij blijft op zwart scherm en doet niks.
Ik zit vast in deze nachtmerrie loop van een BSOD of automatic recovery die niet werkt.
Wat ik heb geprobeerd:
-Windows DVD
Helaas alleen Windows 7 dvd waarbij de recovery tools dus niet op 8 werken,
-Windows 8 recovery USB
Zowel met de 'create recovery drive' optie in windows 8 als de mediacreationtool van microsoft werken niet. Nadat deze geladen worden krijg ik zwart scherm.
-Hiren's Boot CD (op USB)
Na nodige aanpassingen in de BIOS waardoor hij de USB zag kon ik Mini XP opstarten. Helaas bleek hier zich een bug voor te doen waardoor alleen de achtergrond en de muis geladen werden

-EBCD
Hiermee ben ik in het systeem gekomen en wat tests uitgevoerd, staat hier wat nuttige informatie tussen voor jullie?

De fix?
Ik heb vele Google pagina's en fora afgezocht voor een antwoord maar deze heb ik niet gevonden.
Bijna alle redelijke guides die dit probleem zou moeten verhelpen komen neer op het uitvoeren van CHKDSK via MSDOS. Helaas is het onmogelijk gebleken om hier makkelijk bij te komen.
Ik heb letterlijk geen ideeën meer wat ik zou kunnen doen.
De Hiren Boot CD en de Windows recovery usb werken wél gewoon goed op mijn desktop maar bij mijn laptop werken ze dus niet, erg raar dit.
Mijn laptop heeft veel belangrijke bestanden en programma's dus formatteren of windows opnieuw installeren is geen optie!