Inaccessible boot device BSOD nachtmerrie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-06-2017
De laatste paar dagen ben ik bijna non-stop bezig geweest met het fixen van deze onverwachte BSOD waardoor ik mijn laptop niet meer kan gebruiken, maar zonder resultaat.

Handige info
Asus N56J
HDD: HGST HTS545050A7E680
Minder dan 1 jaar oud.
In goeie staat, geen virussen, goeie drivers, schoon qua software.
Voor de BSOD geen nieuwe software geïnstalleerd of andere aparte dingen gedaan.

Wat er gebeurd:
Direct na het opstarten (asus logo en laadbolletjes) krijg ik een BSOD met de foutcode:
INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

Nadat ik hem uitzet en opnieuw opstart (hij blijft eeuwig op 0%) krijg ik de tekst automatic recovery te zien waarna ik een menu zou moeten zien met veilige modus opstarten, msdos, refresh etc.
Dit gebeurd dus niet, hij blijft op zwart scherm en doet niks.
Ik zit vast in deze nachtmerrie loop van een BSOD of automatic recovery die niet werkt.

Wat ik heb geprobeerd:
-Windows DVD
Helaas alleen Windows 7 dvd waarbij de recovery tools dus niet op 8 werken,

-Windows 8 recovery USB
Zowel met de 'create recovery drive' optie in windows 8 als de mediacreationtool van microsoft werken niet. Nadat deze geladen worden krijg ik zwart scherm.

-Hiren's Boot CD (op USB)
Na nodige aanpassingen in de BIOS waardoor hij de USB zag kon ik Mini XP opstarten. Helaas bleek hier zich een bug voor te doen waardoor alleen de achtergrond en de muis geladen werden 8)7 Voor de rest geen icoontjes, explorer.exe of toetsen die het doen.

-EBCD
Hiermee ben ik in het systeem gekomen en wat tests uitgevoerd, staat hier wat nuttige informatie tussen voor jullie?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OIVYE5m.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m3HoHDe.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bVS20NQ.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/StXCocO.jpg

De fix?
Ik heb vele Google pagina's en fora afgezocht voor een antwoord maar deze heb ik niet gevonden.
Bijna alle redelijke guides die dit probleem zou moeten verhelpen komen neer op het uitvoeren van CHKDSK via MSDOS. Helaas is het onmogelijk gebleken om hier makkelijk bij te komen.

Ik heb letterlijk geen ideeën meer wat ik zou kunnen doen.
De Hiren Boot CD en de Windows recovery usb werken wél gewoon goed op mijn desktop maar bij mijn laptop werken ze dus niet, erg raar dit.
Mijn laptop heeft veel belangrijke bestanden en programma's dus formatteren of windows opnieuw installeren is geen optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Schijf is gewoon stuque. Jammer maar helaas, vooral omdat je kennelijk geen backup hebt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 23:13

ZeroCode

Woopie

Schrijf eruit halen en in een gewone pc stoppen, hopelijk word de schijf herkent in windows of Linux en kan je dan nog bestanden overzetten. Zo niet dan heb je nu een les geleerd: neem een backup voor je documenten / filmpjes / fotos a la dropbox oid. Scheelt je zoveel ellende met dit soort problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
bedankt voor de reacties,

na meer dan 10x proberen pakte hij eindelijk de windows 8 recovery usb... waarom het deze keer wel lukte en de andere keren niet blijft mij een raadsel.
ik draai al meer dan 20 uur CHKDSK en hij heeft enorm veel unreadable file record segments gevonden.

ik heb gelukkig nog een oude back-up, de meest belangrijke documenten sla ik op in Google Drive maar het zijn vooral de vele (zware en geconfigureerde) programma's wat vervelend is om opnieuw te installeren en in te stellen.

maar hoe kan zoiets gebeuren?
puur door de hardware? (slechte hdd, beschadigingen)
of door software/windows?
want met een simpele google search zie je dat heel veel mensen in bijna alle windows versies hier last van hebben gehad, sommige waarvan hun laptop ook nieuw was en waarbij ze hem nauwelijks gebruikte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:58

ResuCigam

BOFH

Wat hierboven al genoemd is, de harde schijf is overleden. Dat is een hardware storing. De oorzaak kan verschillend zijn: Vanaf maandag morgen model tot de notebook laten vallen/stoten.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:48
Brian1454 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:14:

Handige info
Minder dan 1 jaar oud.
Terug naar de winkel.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Brian1454 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:21:
ik draai al meer dan 20 uur CHKDSK en hij heeft enorm veel unreadable file record segments gevonden.
Als je al een kans had iets te kunnen redden van je HDD heb je die nu ook vergooid.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:25
2448 defecte gebruikte sectoren. Hoeveel reserve zijn er eigenlijk?
Ik heb een schijf met ~480 die er zo nu en dan nog steeds een uit de roulatie haalt. (deze draait bij wijze van expiriment)

9827 start/stops met 2951 draaiuren is ook niet niets.
Koop een SSD nu je de kans hebt ;)

Wil je de data terug, maak dan een forensische kopie (full sector image). Of stuur hem naar een recovery bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
DukeBox schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:34:
[...]

Als je al een kans had iets te kunnen redden van je HDD heb je die nu ook vergooid.
hoezo? bijna alle guides en oplossingen zeggen dat dit het probleem kan verhelpen.
zo niet... jammer dan. ik zou toch alle bestanden kwijt zijn als ik hem zou opsturen dus het kan er alleen maar beter op worden.

vandaag gebeld met Coolblue en ze zeiden inderdaad dat ik hem naar de fabrikant moet opsturen omdat het hoogstwaarschijnlijk een hardwarematig probleem is met de HDD. erg aar
jeroen3 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:40:
2448 defecte gebruikte sectoren. Hoeveel reserve zijn er eigenlijk?
Ik heb een schijf met ~480 die er zo nu en dan nog steeds een uit de roulatie haalt. (deze draait bij wijze van expiriment)

9827 start/stops met 2951 draaiuren is ook niet niets.
Koop een SSD nu je de kans hebt ;)

Wil je de data terug, maak en een forensische kopie (image). Or stuur hem naar een recovery bedrijf.
tot nu toe geeft de CHKDSK aan dat er 60 bad file records zijn geprocessed.
grappig genoeg ben ik al weken aan het kijken naar het inbouwen van een SSD in de plek van de dvd speler en de HDD als opslag gebruiken. echt een slechte hdd die bijna altijd een bottleneck vormde, werd er helemaal gek van. ben alleen blijven steken toen ik hoorde dat mycom er 100eu voor vraagt om het te doen (plus kosten SSD natuurlijk) en ik ging kijken of het toch zelf te doen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Brian1454 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:51:
[...]

hoezo? bijna alle guides en oplossingen zeggen dat dit het probleem kan verhelpen.
zo niet... jammer dan. ik zou toch alle bestanden kwijt zijn als ik hem zou opsturen dus het kan er alleen maar beter op worden.

vandaag gebeld met Coolblue en ze zeiden inderdaad dat ik hem naar de fabrikant moet opsturen omdat het hoogstwaarschijnlijk een hardwarematig probleem is met de HDD. erg aar

[...]

grappig genoeg ben ik al weken aan het kijken naar het inbouwen van een SSD in de plek van de dvd speler en de HDD als opslag gebruiken. echt een slechte hdd die bijna altijd een bottleneck vormde, werd er helemaal gek van. ben alleen blijven steken toen ik hoorde dat mycom er 100eu voor vraagt om het te doen (plus kosten SSD natuurlijk) en ik ging kijken of het toch zelf te doen was.
Kijk een willekeurig filmpje op youtube over hoe makkelijk het is om een SSD in te bouwen, als je het pakken van de schroevendraaier niet meerekent 1 minuutje werk ;)
Overigens nooit een SSD in de DVD bay doen, dat is meestal een Sata1 aansluiting op 1.5Gb, dat is zat voor een hardeschrijf maar met een SSD is het een beetje zonde.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YassinIT
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05-2024
Brian1454 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 16:51:
[...]

[...]

Misschien even aankaarten dat niet jij de laptop/hdd naar de fabrikant moet sturen maar juist Coolblue. Jij hebt de laptop namelijk (veronderstel ik) bij hun gekocht dus breng je de laptop ook gewoonweg terug naar hun, hoe Coolblue het regelt is hun probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
YassinIT schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 17:20:
[...]

Misschien even aankaarten dat niet jij de laptop/hdd naar de fabrikant moet sturen maar juist Coolblue. Jij hebt de laptop namelijk (veronderstel ik) bij hun gekocht dus breng je de laptop ook gewoonweg terug naar hun, hoe Coolblue het regelt is hun probleem.
Dat is iets wat Coolblue wel vaker doet, de klant naar de fabrikant sturen omdat het 'sneller' ,'goedkoper' of 'beter' is maar uiteraard is dat onzin, zeker als de laptop kapot is en de fabrikant daar de kosten niet op Coolblue verhaalt maar op de klant, iets waar Coolblue natuurlijk erg blij mee zou zijn...
M.a.w. gewoon naar Coolblue brengen en niet in de verhaaltjes trappen dat jij naar de fabrikant moet, dat moet degene die jou die laptop verkocht heeft.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
het leek me juist vrij logisch dat coolblue, als tussenpersoon die slechts het product doorverkoopt, mij vraagt om het zelf te doen omdat dit inderdaad sneller is.

wat zouden dan de eventuele nadelen kunnen zijn? als de laptop kapot is dan denk ik niet dat ze dit op wat voor manier dan ook kunnen verhalen op coolblue maar juist op mij omdat ik bijv. onvoorzichtig ben geweest en dat hij daarom kapot is o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YassinIT
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05-2024
Brian1454 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 19:38:
het leek me juist vrij logisch dat coolblue, als tussenpersoon die slechts het product doorverkoopt, mij vraagt om het zelf te doen omdat dit inderdaad sneller is.

wat zouden dan de eventuele nadelen kunnen zijn? als de laptop kapot is dan denk ik niet dat ze dit op wat voor manier dan ook kunnen verhalen op coolblue maar juist op mij omdat ik bijv. onvoorzichtig ben geweest en dat hij daarom kapot is o.i.d.
Wel wettelijk gezien sluit je eigenlijk een overeenkomst met Coolblue en niet met de fabrikant. Je hebt een laptop bij Coolblue gekocht en krijgt dan ook bij hun 2 jaar garantie. Coolblue kan dan nog kiezen hoe ze de laptop/hdd maken, door een eigen dienst of externe partij of de fabrikant.

Het nadeel om dit niet te doen kan zijn, zoals RGAT al zei, dat de kans bestaat dat de fabrikant de kosten op jou gaat verhalen ipv op Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian1454
oke, bedankt voor de goeie reacties!

morgen ga ik contact opnemen met asus, mocht het waar zijn wat jullie zeggen dan laat ik het gwn door coolblue regelen ookal duurt het wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
Niet contacten met asus maar met coolblue, zoals je het hoort tedoen, coolblue kan namelijk bij 2de keer kapot zeggen dat iemand anders het opengemaakt hebt en dan ben je nog verder van huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:34
devil-strike schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:32:
Niet contacten met asus maar met coolblue, zoals je het hoort tedoen, coolblue kan namelijk bij 2de keer kapot zeggen dat iemand anders het opengemaakt hebt en dan ben je nog verder van huis.
Zo werkt dat niet, aangezien de winkel het op die manier heeft verzocht te doen(zij blijven dus hoe dan ook verantwoordelijk)
Daarnaast, we hebben het hier wel over CoolBlue, niet over Alternate of andere -ik lap de wet aan aan m'n laars- webshop. Die gaan heus niet moeilijk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
Zo werkt dat wel aangezien je het product gekocht hebt bij coolbleu dus hun moet je contacten en dus niet asus ookal zegt cool-bleu dat dit sneller is.

zeg ik stuur hem wel naar asus en daarna voor 2de keer kapot naar coolbleu dan kan coolbleu zeggen dat iemand anders hem open gemaakt hebt en dan ben je gewoon de pispaal, ik zeg niet dat ze het doen maar het kan wel.

Daarom het altijd laten doen door de winkel waar je het gekocht hebt.

[ Voor 49% gewijzigd door devil-strike op 20-06-2015 08:33 ]

Pagina: 1