Geheugen cooling verbeteren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Dit topic gaat over het "brosse" koelpasta op een geheugen vervangen.

Ik heb twee geheugen modules van uit een server welke ik wil schoonmaken omdat deze ondermaats presteren en erg warm aanvoelen. De ene module voelt warmer aan dan de andere. De koelpasta wat onder het randje van de heatsink vandaan komt ziet er bros uit en lijkt een beetje op cement. Het lijkt zijn beste tijd gehad te hebben.

Ik heb de heatsink van de geheugen module gehaald om zo bij de chips op het geheugen te komen. Vervolgens met een plastic borsteltje het oude koelpasta geprobeerd te verwijderen. Op de lastige plekken met een oude tandenborsten staan boenen. Helaas blijven er hier en daar wat koelpasta resten achter tussen de naden van chips omdat mijn borsteltjes er niet bij kunnen. Op de chips is ook een aanslag van waar de koelpasta ooit heeft gezeten.

Zojuist bedenk ik me dat ik hier nog ultrasoon heb liggen en een 1 liter fles gedemineraliseerd water welke ik ooit eens bij de gamma gekocht om sieraden en brillen mee schoon te maken. Alleen ik weet niet zeker of er componenten op de geheugen module zitten die hier niet tegen trillingen kunnen en voor hoelang ik het programma moet zetten zonder dat de geheugen modulen kapot gaan.

Heeft er iemand ervaring met computer componenten in een ultrasoon dumpen?
Is er een verschil tussen gedemineraliseerd water of demi-water?
Iemand nog alternatieve tips om de geheugen modulen weer brand schoon te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
je neemt een lichte vloeistofd zoals aceton ethanol wasbenzine ets en dan lost de koelpasta zo op ooja nagellak remover van je vrouw werkt ook prima :P