Zelf een e-inkt klok maken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-10 10:14
Beste tweakers.
Afbeeldingslocatie: http://freshgadgets.nl/wp-content/uploads/2014/07/clockone-elektonische-inkt.jpg
Ik heb een hele simpele vraag.
Is het mogelijk om zelf zo'n soort klok te maken.
Ik wil namelijk een grote wandklok hebben die niet tikt (gewoon echt niet)
En die bestaan niet echt voor een prijs onder de 200 euro(van de foto kost 600€ 8)7).
Kan je ergens een soort lossen e-inkt modules kopen zo iets als dit maar dan van e-inkt.
Of hebben jullie nog anderen ideeën om zo iets te maken.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:08

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ha zelfde als deze: https://cdn.sparkfun.com/...164a1ce395fa3708b4567.jpg ik vermoed dat die displays speciaal gemaakt zijn als 7 segment, want ik vind ze nog niet apart.

[ Voor 35% gewijzigd door Damic op 15-06-2015 21:58 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3BASTI3N
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:27
Zoiets misschien, is dan wel geen e-ink maar wel in de segmenten die je wilt.

http://www.seeedstudio.co...-Inches-Green-p-1226.html

[ Voor 24% gewijzigd door S3BASTI3N op 16-06-2015 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Sponder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-02-2024
Je kunt natuurlijk gewoon een wekker kopen met LCD; tikken niet en kosten echt geen drol.
Maaar... zelf maken is natuurlijk veel leuker, leerzamer en geeft voldoening zodra je er klaar mee bent.
Ik zou simpel beginnen, koop een arduino, en een simpel 2 lijns LCD display, en kijk hoever je daar mee komt. Zodra je dat werkend hebt kun je kijken of je het uit kunt bouwen met grotere displays, knopjes, speakertje voor alarm etc. Laat je fantasie lekker de vrije loop; zo moeilijk is het niet om een ethernet shield op de arduino te prikken en de tijd te laten syncen van een ntp server ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
Cpt.Sponder schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:23:
Je kunt natuurlijk gewoon een wekker kopen met LCD; tikken niet en kosten echt geen drol.
Maaar... zelf maken is natuurlijk veel leuker, leerzamer en geeft voldoening zodra je er klaar mee bent.
Ik zou simpel beginnen, koop een arduino, en een simpel 2 lijns LCD display, en kijk hoever je daar mee komt. Zodra je dat werkend hebt kun je kijken of je het uit kunt bouwen met grotere displays, knopjes, speakertje voor alarm etc. Laat je fantasie lekker de vrije loop; zo moeilijk is het niet om een ethernet shield op de arduino te prikken en de tijd te laten syncen van een ntp server ofzo.
Ja dat is waar, ben een puntje vergeten te melden ik wil een wandklok en geen wekker.
Ik heb al zo'n wekker maar wil iets groters.
Heb de topic start ook even aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:22
Als je voornaamste eis is dat hij niet tikt...
Er zijn genoeg analoge klokken te vinden die niet tikken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
RocketKoen schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:57:
Als je voornaamste eis is dat hij niet tikt...
Er zijn genoeg analoge klokken te vinden die niet tikken.
Ik lees hier over dat deze gewoon zachter tikken maar nog steeds hoorbaar als het stil is(als ik lig te slapen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:22
Matthijz98 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:59:
[...]

Ik lees hier over dat deze gewoon zachter tikken maar nog steeds hoorbaar als het stil is(als ik lig te slapen).
Je hebt klokken die continue lopen ipv in stappen. Daar kan niks tikken. En kost een paar tientjes

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:14
Juist, maar die klokken zoemen vaak in mijn ervaring..

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:42

FlyEragon

Alien Monkeys

Er zijn ook digitale wandklokken, gewoon ouderwets lcd paneeltje, wat je ook als e ink zou kunnen beschouwen.

Tenzij je een leer, voor-de-leuk of hobbydoel hebt zou ik er niet aan beginnen om het zelf te maken, het bestaat namelijk al

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.seton-signalering.nl/media/catalog/product/d/m/dmeu_hice_1_std.lang.all.jpg

Volledig solid state, dus zoemt niet, tikt niet, en de batterij gaat lang mee.

[ Voor 29% gewijzigd door FlyEragon op 17-06-2015 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:08

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

En zet zijn eigen juist :D

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
FlyEragon schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 01:11:
Er zijn ook digitale wandklokken, gewoon ouderwets lcd paneeltje, wat je ook als e ink zou kunnen beschouwen.

Tenzij je een leer, voor-de-leuk of hobbydoel hebt zou ik er niet aan beginnen om het zelf te maken, het bestaat namelijk al

Voorbeeld:
[afbeelding]

Volledig solid state, dus zoemt niet, tikt niet, en de batterij gaat lang mee.
Vind dit niet echt heel erg mooi maar dat is mijn mening.
Ben wel naar iets op zoek wat er een beetje netjes uit ziet.
Maar zal wel eens kijken naar lcd daar had ik nog niet aan gedacht. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Laatst online: 22:42

FlyEragon

Alien Monkeys

Was ook maar een voorbeeld, er zijn eindeloos veel varianten van, ook zoals degene die jij liet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Matthijz98 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:49:
Beste tweakers.
[afbeelding]
Ik wil namelijk een grote wandklok hebben die niet tikt (gewoon echt niet)
Ik ken het probleem, heb ook een enorme hekel aan tikkende klokken.
Dit heb ik heel simpel opgelost met een radio-wandklok voor 11.99 van de Lidl. Het tikken komt door de secondenwijzer en als je die er af trekt dan is het op meer dan 50cm afstand onhoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ploink schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 18:46:
[...]

Het tikken komt door de secondenwijzer en als je die er af trekt dan is het op meer dan 50cm afstand onhoorbaar.
Errr. Voor jou misschien. :P

Ik heb nog geen analoge klok gevonden die ik niet irritant vind. Veel klokken hoor ik 's nachts zelfs een ruimte verder, door een muur heen. Die klokken die vloeiend lopen tikken inderdaad niet, maar die zoemen of ratelen. :P

Niet iedereen is even gevoelig voor dat soort dingen. Adapters en transformators hoor ik vaak ook, dimknoppen, de achtergrondverlichting van monitors/TV's... Hell zelfs mijn draadloze muis maakt een irritant hoogfrequent geluidje als ik hem beweeg.

Ik heb ook digitale wekkers weggedaan omdat ze zachtjes zoemde of piepte. :X

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Xander schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:28:
[...]

Errr. Voor jou misschien. :P

Ik heb nog geen analoge klok gevonden die ik niet irritant vindt. Veel klokken hoor ik 's nachts zelfs een ruimte verder, door een muur heen. Die klokken die vloeiend lopen tikken inderdaad niet, maar die zoemen of ratelen. :P

Niet iedereen is even gevoelig voor dat soort dingen. Adapters en transformators hoor ik vaak ook, dimknoppen, de achtergrondverlichting van monitors/TV's... Hell zelfs mijn draadloze muis maakt een irritant hoogfrequent geluidje als ik hem beweeg.

Zo ben ik ook. :) Ik slaap ook met de ramen potdicht vanwege de weg 100m verderop en mijn LCD monitor maakt irritant geluid bij een bepaalde scherm inhoud en mijn pc heb ik fluister stil gemaakt.

De ene wandklok is anders dan de andere kwa geluid, maar als je er een hebt, probeer het eens. De wijzer heeft een massa en als die verder springt veroorzaakt dat een trilling. Zonder secondenwijzer heb je 95%minder volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Laatst online: 22:57
Woordklok maken als wandklok? :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
FlyEragon schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:02:
Was ook maar een voorbeeld, er zijn eindeloos veel varianten van, ook zoals degene die jij liet zien.
Ja maar niet die ik boven mijn bed wil hebben.
Xander schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:28:
[...]

Ik ben er ook heel erg gevoelig voor vooral geluiden met een ritme, een langsrijdende auto vind ik minder erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:22

Stoney3K

Flatsehats!

Zo'n grote 7-segments-klok hoef je niet per sé met e-inkt te maken, je kan ook de segmenten maken uit kartonnen plaatjes die aan één kan wit zijn en aan de andere kant zwart, en die je omdraait op het moment dat een segment 'aan' of 'uit' moet.

Of je voert het per cijfer uit en maakt een enorme flipklok, zoals je die soms ook op stations nog wel eens ziet.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
Stoney3K schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:56:
Zo'n grote 7-segments-klok hoef je niet per sé met e-inkt te maken, je kan ook de segmenten maken uit kartonnen plaatjes die aan één kan wit zijn en aan de andere kant zwart, en die je omdraait op het moment dat een segment 'aan' of 'uit' moet.

Of je voert het per cijfer uit en maakt een enorme flipklok, zoals je die soms ook op stations nog wel eens ziet.
Ik denk dat dat nog veel meer geluid maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heedless
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Je kan ook je eigen LCD maken als je de tijd hebt, die zou je in elke gewenste vorm moeten kunnen maken lijkt mij ;)
https://www.youtube.com/watch?v=_zoeeR3geTA
Pagina: 1