Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,

Ik ervaar wat problemen met plex server. Ik heb de volgende setup:

Bord: Intel DQ77KB
CPU: Intel i5 2500T
Geheugen: 2x4GB Kingston hyperX
Video: - (On board)
Lan: 1000mBit (AMT)
Operating: WHS 2011 64bit
Schijven:
1x 750GB Seagate 7200RPM 2,5"
1x 1TB WD green 5400 RPM 3,5" (Wordt nog vervangen)
3x 2TB WD green 5400 RPM 3,5"

Het idle verbruik zit onder de 25W met diverse services draaiende. De 2,5" blijft draaien (vandaar de keuze 2,5") en de andere doen in spin down indien idle. Ik moet windows draaien IVM plugwise software voor power monitoring in het huis.

Probleem:
Als ik een film ga kijken en voor transcoding kies IVM subtitle loopt deze niet vloeiend. Hij loopt een x aantal seconden vloeiend en dan moet die weer bufferen. Streamen over het internet loopt ook niet vloeiend (web interface) Naar mij idee moet de setup dit toch wel kunnen trekken?

Afspelen in huis doe ik op een samsung UE55HU8500 via samsung for plex. TV zit uiteraard ook aangesloten over LAN

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2015 21:00 ]

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 11:50

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dat is niet een probleem van je set-up. Dat is een probleem van Plex. Plex ondersteund geen ingebakken subs, helaas. Ik vindt het ook een grote tekort koming.
Ik heb een i5 gebaseerde nuc, met bijna dezelfde specs en bij mij doet hij dit ook niet. Ik heb er wat research naar gedaan op internet en Plex zelf geeft eenvoudig aan dat het ze niet lukt om een goed transcoding algoritme te maken waar ingebakken subs goed in mee worden genomen.
Het probleem schijnt hem er in te zitten dat deze subs vaak OVERLAYED plaatjes zijn in plaats van een tekst bestand dat mee gerenderd moet worden. Daarom moet bij transcoding het hele beeld opnieuw opgebouwd worden in dezelfde aspect ration als het ingebouwde plaatje in de subs. Dat schijnt heel moeilijk te zijn, of in ieder geval heel zwaar.
Door bijna iedereen wordt aangeraden om externe subs te gebruiken of heel goed Engels te leren ;)

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

ik zou het toch eerder zoeken in schijf of netwerk snelheid. Ik heb hier 4Tb aan de Plex hangen met van alles en nog wat en mijn Plex-server is een Windows 8, 4Gb RAM, Intel Celeron dual Core 1037u @ 1,7Ghz. Bij veel I/O of meer dan 2 streams gelijktijdig heb ik wel eens een frame-drop, maar anders is het echt werkelijk altijd vloeiend. Misschien goed om eens de instellingen van je Plex-server na te kijken :?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

aardbeix15 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:21:
ik zou het toch eerder zoeken in schijf of netwerk snelheid. Ik heb hier 4Tb aan de Plex hangen met van alles en nog wat en mijn Plex-server is een Windows 8, 4Gb RAM, Intel Celeron dual Core 1037u @ 1,7Ghz. Bij veel I/O of meer dan 2 streams gelijktijdig heb ik wel eens een frame-drop, maar anders is het echt werkelijk altijd vloeiend. Misschien goed om eens de instellingen van je Plex-server na te kijken :?
Maar gebruik je daarbij bijvoorbeeld .MKV bestanden met ingebakken subs (geconverteerd van DVD's bijvoorbeeld)?

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb vergelijkbare issue's gehad via mijn Chromecast (WiFi), maar via RasPlex (bedraad) werkt het prima.

Overigens heb ook series waar ingebakken subtitles gewoon werken...

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

ElCondor schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 14:14:
[...]

Maar gebruik je daarbij bijvoorbeeld .MKV bestanden met ingebakken subs (geconverteerd van DVD's bijvoorbeeld)?
jazeker dat soort materiaal komt ook wel regelmatig voorbij. Je specs zouden inderdaad ruim voldoende moeten zijn. Heb je al met de IPC buffer-ruimte zitten spelen? evt. met hulp van het Plex-forum..?

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

IPC-Buffer wut? Waar kan ik die instellingen vinden?

Ah, het is een Windows specific setting. Die heb ik niet. Ik draai hem op Ubuntu. Ik heb het Linux equivalent van de betreffende setting nog niet kunnen vinden. :(

[ Voor 61% gewijzigd door ElCondor op 16-06-2015 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo een vermoeden had ik dan al. Ik had al zoiets van de setup moet het kunnen halen. Het probleem ontstaat zodra deze een ander formaat dan SRT tegen komt in de MKV. Het jammere van SRT vind ik dat PLEX niets doet met de time stramps en de subs soms erg kort laat zien.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Hey Aarn,

ik heb hier opeens geen last meer met MKV's met ingebakken subs. Ook niet op Android.

Kun jij eens checken?

Pagina: 1