Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Draadloosinternet appartement/flatje

Pagina: 1
Acties:

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:23
Waarde tweakers,

Omdat ik zelf niet heel technisch ben ingesteld, maar mijn huisgenoten dat nog minder, vraag ik uw hulp.

Situatieschets: Wij wonen op de derde etage van een flat van twaalf hoog. Betonnen muren tussen alle kamers. Wij hebben een goedkoop telfort abonnement met enkel internet (30mbit down geloof ik).
De router, het apparaatje dat we van telfort geleverd kregen, staat in de woonkamer. Hij staat op kanaal 13 of 14 afgesteld, volgens de app wifi analyser de beste (of minst slechte) optie.

Wat het probleem is, zodra ik in de woonkamer op het internet ga en een filmpje stream, dan kunnen mijn huisgenoten, die dus ieder in een andere kamer zitten, soms nauwelijks internetten. Ik heb meerdere malen met telfort gebeld, en die zeggen me dat het internet dit aan moet kunnen.

Blijkbaar werkt het niet, wat zouden eventuele opties zijn? Wij hebben hier nog een andere router liggen, ook van het kaliber 'krijg-je-gratis-te-leen', die is ook van de vorige bewoners geweest. Zou ik die kunnen aansluiten om het bereik te vergroten of twee netwerken aan te leggen, een voor de woonkamer, een voor de rest? Zo ja, hoe dan? (als in, ik heb al geprobeerd gewoon een netwerkkabel ertussen te leggen, maar dit leek niks te helpen)

Moeten we een andere router kopen? Zo ja, heeft iemand advies en is dat dan gewoon vervangen en opnieuw een naampje en wachtwoord kiezen?

Of moeten we overstappen van aanbieder en bijvoorbeeld een duurder ziggo abbonement nemen waar we ook tv en telefoon bij moeten nemen. Ziggo is de enige die niet ADSL levert hier (als het zo heet, ziggo kan als enigste snel internet leveren volgens sommige, al hangt dat van je definitie van snel af)

Bij voorbaat dank!

Youp Julius

ps
wij zijn studenten, dus als het eventueel met de tweede router opgelost kan worden, dan is dat sws het proberen waard. Geld wordt elke 24ste gestort, maar het leven is al duur genoeg.

EDIT:
nog een grafiekje van wifi analyser, mijn netwerk is rood rechts, Huize Gorter
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2dm58he.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door juliusyoup op 15-06-2015 21:11 ]

Verwijderd

Wat is de afstand tussen de router en de andere kamer waar nauwelijks internet is? Hoeveel muren zitten er tussen?

Verder is 5GHz een must have, vooral in een flat, ondersteunt je router dit? En nog belangrijker kunnen de clients dit aan?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zorg dat je niet allemaal op 2.4Ghz zit. Je modem/router delen naar 5Ghz waardoor je op verschillende frequenties WiFi hebt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• juliusyoup
Onze modem/router ondersteunt dit denk ik niet, waar valt dit te zien? dan controleer ik het.

De afstand is 1 muur, en hemelsbreed 5 meter.

Verwijderd

juliusyoup schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:05:
Onze modem/router ondersteunt dit denk ik niet, waar valt dit te zien? dan controleer ik het.

Zet je kanaal eens op 14, op dit moment overlappen de kanalen elkaar namelijk.

• juliusyoup
Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:18:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/105p3zr.png

dit lijkt geen optie te zijn

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:18:
[...]

Jij woont in Japan en werkt nog met WiFi-b? 8)7

In de rest van de wereld en met de rest van de WiFi-standaarden is kanaal 14 niet toegestaan. Daarom heb je er ook niets aan: al zou je je AP op 14 instellen, je clients zouden er niet mee communiceren. Totaal zinloos dus.

Verder eens met Hackus, wat je nodig hebt is de 5GHz-band.
juliusyoup schreef op maandag 15 juni 2015 @ 21:05:
Kijk in de GUI. Misschien kunnen wij het je zo vertellen, maar dan moet je ons wel vertellen exact welke modem/router je hebt. Alleen de oudste Ziggo routers (Cisco EPC3925 en Ubee EVW320B enzo) kunnen geen 5GHz aan, de recentere doen het allemaal.
Klinkt als gevalletje interferentie dan, zeker gezien hoe sterk je eigen signaal binnenkomt. Zolang die muur niet vol metaal zit zou dit met 5GHz prima moeten lukken.

Oslik blyat! Oslik!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 18:55

donny007

Try the Nether!

Met ^^

Als iedereen op kanaal 1, 6 en 11 was gaan zitten konden de access points het verkeer beter coördineren, nu is het een warboel met al die overlappende kanalen.

Koop een fatsoenlijke dual-band router en ga lekker op de 5GHz-band zitten.

Als je iets meer te besteden hebt kun je beter gelijk voor 802.11ac gaan, de kans is groot dat je smartphones/tablets daar al gebruik van kunnen maken.

/dev/null

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:42:
Jij woont in Japan en werkt nog met WiFi-b? 8)7
Oeps 8)7

• juliusyoup
Kijk in de GUI. Misschien kunnen wij het je zo vertellen, maar dan moet je ons wel vertellen exact welke modem/router je hebt. Alleen de oudste Ziggo routers (Cisco EPC3925 en Ubee EVW320B enzo) kunnen geen 5GHz aan, de recentere doen het allemaal.

[...]

Klinkt als gevalletje interferentie dan, zeker gezien hoe sterk je eigen signaal binnenkomt. Zolang die muur niet vol metaal zit zou dit met 5GHz prima moeten lukken.
Met de GUI bedoel je het stukje software waar je met 192.nog iets inkomt? Verder heb ik een experiabox v8.

Waar zou ik kunnen zien of hij 5ghz kan uitzenden? En als hij dat kan, hoe? Kan ik dan een aparte 2,4 ghz netwerk en 5ghz netwerk maken?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

juliusyoup schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 10:52:
[...]

Met de GUI bedoel je het stukje software waar je met 192.nog iets inkomt? Verder heb ik een experiabox v8.

Waar zou ik kunnen zien of hij 5ghz kan uitzenden? En als hij dat kan, hoe? Kan ik dan een aparte 2,4 ghz netwerk en 5ghz netwerk maken?
Log in in je router/modem

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1