Game PC 1200 euro

Pagina: 1
Acties:

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-12 07:53
Dag beste medeTweakers,

Een vriendin van me wilt overgaan van het gamen op een laptop (standaard) naar het gamen op een desktop en heeft qua salaris een leuke bonus die ze uit mag geven. Nu hebben we samen al een lijstje gemaakt, maar er zijn een aantal dingen waar ik gewoon een extra stel hersenen op los zou laten:
  • Het mobo bijvoorbeeld, dat moet toch makkelijk goedkoper kunnen? Ik heb zelf een Asrock van een kleine 60 euro, maar ik geef niet zoveel om online gamen.
  • Zitten alle aansluitingen hier goed? Past de kaart op het mobo, de CPU in het mobo? De voeding is ruim genoeg denk ik. We hebben voorkeur voor de AMD GPU vanwege prijs/kwaliteit-verhouding.
  • Ik heb aangeraden 2 SSD's en een HDD te kopen. 1 kleine SSD voor de OS en basisprogramma's, en dan nog een grotere SSD voor haar belangrijkste spellen en tenslotte een HDD voor de overige meuk zoals muziek, films en data. De reden hiervoor, mijn argument althans, is dat je dan de SSD's achter tegen het mobo kunt monteren voordat deze erin gaat, en je niet alles eruit hoeft te halen wanneer je later een SSD's nog zou kopen, en daar weer een HDD bay verliest.
  • En we zijn vergeten een optical drive te kopen, maar die komt er dus ook nog bij voor een klein, schamel bedrag.
Tips, aanpassingen, opmerkingen en feedback welkom : ) Alvast bedankt voor jullie tijd!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, zowel online als offline. En uiteraard ook huis, tuin keuken etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€1200,- daar zitten we nu al onder, maar we willen graag nog wat van de prijs afsnoepen indien mogelijk. 2 ssd's meteen kopen? Of 1 later erin zetten? Zie verhaal : )

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, maar het scherm en toetsenbord zijn al ongeveer duidelijk en worden later aangeschaft. (muis ook, OS hebben we ook al)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD voor GPU, beSilent en Corsair voor PSU, Intel voor CPU, Mobo staat ter discussie : )

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stille kast heeft voorkeur over design. Airflow is niet onbelangrijk. Design liefst karig, vandaar Fractal. Monsterkasten met scherm, LED etc. totaal overbodig.

Ga je overklokken?
Tevreden met standaard. Kleine overklok zonder problemen met MSI Afterburner is geen probleem, maar echt tijd en moeite steken we er niet in.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,50€ 180,50
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 129,95€ 129,95
1Club 3D Radeon R9 290 royalAce€ 313,50€ 313,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 52,95€ 52,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 104,95€ 104,95
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 50,95€ 50,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 50,51€ 50,51
1Corsair RM550€ 109,07€ 109,07
1Crucial MX100 128GB€ 65,95€ 65,95
1Crucial MX100 256GB€ 107,10€ 107,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.165,43

&

• Kevin1Smid
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-12 19:09
Het moederbord kan goedkoper, de cpu koeler ook aangezien er niet wordt overgeclocked en de rm550 is van slechte kwaliteit en kan goedkoper. De 2 SSDs snap ik niet zo? Je kan er ook een van 512gb pakken voor dezelfde prijs zonder merkbaar verlies in snelheid.

Nog voorkeuren voor een window en een mooi kleurschema?

pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power
verder precies zoals Splitinfinive zegt

[ Voor 32% gewijzigd door Kevin1Smid op 15-06-2015 21:10 ]

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-11 18:58

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

hmm volgens mij is die voeding niet de beste, al heb ik ook al vaker gelezen dat het de oude versie was. ik heb zelf deze pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular en is mij voor een paar maanden terug aangeraden. Hij is stil idle en zit volgens mij bijna tegen het platinum aan op sommige verbruikspercentages.

Waarom de Z97? als je het voor de ultra lag killer mega 1000megabit low latency hocus pocus network card doet, dat zou niet hoeven. dit is meestal verkooppraat. ik zou voor een H97 bordje kiezen. goedkoper en voorzien van alle aansluitingen die je meestal nodig hebt. Volgens mij is de series alleen intresant als je gaat overclocken op de CPU of als je SLI wil draaien. Als ALT: pricewatch: ASRock H97 Anniversary

Die dark rock. Is ook redelijk duur, (wel zeer mooi naar mijn mening maar daar zie je in deze case niets van) Een Tranquilo is al snel 20 euro goedkoper, en doet zijn werk ook zeer goed.

Twee SSDs? ga dan voor een 512gb pricewatch: Crucial BX100 500GB zit je op ongeveer de gelijke prijs, maar wel wat GBs meer. De SSDs zijn tegenwoordig goed betrouwbaar. Volgens mij volgens een duurtest kon je 10 jaar lang 20gb per dag wegschrijven naar zo'n ding. Als het niet meer is. dus een tip

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 23:06

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

In principe bijna helemaal goed.

CPU: beste keuze, niet meer veranderen.

Moederbord: je wil goedkoper, ik zou zeggen, laat Z97 schieten, want dat biedt haar toch niets extra's. SLI/CFX is eigenlijk altijd minder dan single-GPU als je op budget zit, en overklokken kan toch niet met je CPU. Ik zou eens kijken naar een Gigabyte Sniper B6, best luxe met eigenlijk alles wart je modig hebt en 50 euro goedkoper.

Videokaart: topkeuze, prima bang/buck.

HDD: Ook prima, misschien dat er nog een paar euro af kan bij een ander merk? Gewoon de goedkoopste 7200rpm 1TB HDD halen dus?

Kast: Overall de beste keus in het 90-120 euro segment, en misschien nog wel daarboven. Behouden dus.
CPU koeler: Beetje vreemde keus hier. De Thermalright True Spirit 140 is voor de prijs de beste koeler die je in een Fractal Design R5 kan stoppen. Beter dan die Dark rock en goedkoper.

RAM: Prima, misshcien Crucial Ballistix Tactical halen? Iets lagere latency en low voltage, maar daar merk je eigenlijk ook weer niets van.

Voeding: Helaas een slechte keuze. Veel te duur voor de geboden matige kwaliteit. En 450W is al genoeg. Haal een Seasonic S12G 450W, veel beter in kwaliteit, stukken goedkoper, en niet modulair, wat beter is in een Fractal Design Define R5. De kabels trek je gewoon in een bundel het kabelmanagementcompartiment in, en daar kan je laten wat je niet nodig hebt. Ziet er vervolgens beter uit in het hoofdcompartiment en is ook nog eens beter voor de airflow.

SSD: 2 SSD's vind ik een rare keuze. Voor dezelfde prijs haal je een enkele 512GB SSD, dus meer ruimte. Echt een voordeel van 2 SSD's is er dan weer niet, voor de prestatie hoef je het niet te doen, een SSD kan sowieso echt een gigantische hoeveelheid I/O verwerken, dus als je bang was dat windows conflicteerde met de games, think again. De Crucial MX100 is echter een prima keuze, de BX100 kan ook als je iets geodkoper wil, de MX200 is ook een goede optie.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• Magicliss
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 28-11 13:43
Een beetje aan de late kant, maar bedankt voor jullie reacties! Het gaat hier om mijn toekomstige pc. Altijd verleidelijk om te denken dat duurder beter is, zeker voor een leek zoals ik.

Ik ga sowieso de voeding veranderen dan, en het moederbord waarschijnlijk ook. Ik weet niets van overklokken dus dan heeft het zoals je zei weinig toegevoegde waarde. : )