Netwerkverbinding NAS bij opstarten niet verbonden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoobie2002
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-05 10:35
Beste allemaal,

ik draai windows7 ultimate. Ik heb een bedrade internetverbinding naar mijn NAS. Ik heb een netwerkverbinding aangemaakt (via de windows explorer). Daarbij aanmelden met andere referenties en de vinkjes voor onthouden en opnieuw aanmelden bij opstarten beiden aangevinkt.

Telkens als ik de computer opstart doet ie niet de verbinding met de NAS vernieuwen. Ik merk dat omdat het rode kruis op de betreffende driveletter (F in dit geval) staat. Als ik vervolgens in windows explorer op de F schijf klik, verbind deze wel en zie ik gewoon de inhoud van de NAS.

Ik heb een batchbestand geprobeerd in het windows opstartdirectory met de ene keer de netuse truuk en de andere keer 'dir f:' Geen van beiden een succes.
Ik heb de drive verwijderd en via cmd de verbinding aan te maken met optie persistent; de drive werd prima aangemaakt maar stond na een herstart gewoon weer met een rood kruis.

Ik begrijp er geen drol meer van. Ik heb nog een windows7 pc en daar gaat het 9 van 10 keer gewoon wel goed. Waarom hier nu niet???

Heeft iemand een idee? Kan ik bijvoorbeeld het vernieuwen van de netwerkverbinding achterin de opstartrij zetten zodat de netwerkverbinding van de pc met het netwerk eerst wordt opgestart en pas dan de netwerkverbinding met de NAS?

DIt is frrrrrrrrrrrrrrrrrrustrrrerend....

Iemand... HEEEELLLPP :X

Scoobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-07-2024
De oorzaak is dat Windows 7 al voorbij het aanmelden is voordat het netwerk is opgestart. Een truukje van Microsoft om het opstarten van windows sneller te laten lijken. Gewoon eerst aanmelden en ondertussen wordt op de achtergrond nog een hoop gestart (zoals bijvoorbeeld het netwerk).

Waarom het op je andere pc wel goed gaat? Misschien een langzamer systeem waardoor het netwerk al wel opgestart is voor het aanmelden gebeurd?

Hoe lost je dit op. Even voor de engelsse windows (ik heb geen Nederlandse windows geinstalleerd) Vertalen moet je zelf dus even doen.

Start -> zoekbalkje -> type in: gpedit.msc

Ga naar Computer Configuration -> Administrative templates -> System -> Logon

In het rechter scherm staat nu o.a. "Always wait for the network at computer startup and logon" (maar dan in het Nederlands waarschijnlijk).

Aanklikken op op "Enabled" zetten.

Daarmee zou het 'probleem' verholpen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:09

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Gaat ie dan niet trager opstarten of zelf compleet wachten (als in: geen netwerk = wachten tijdens login) als je dat opzet?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoobie2002
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-05 10:35
Brabix, ik weet niet waar je van houdt... maar je hebt t dubbel en dwars verdiend!

HEEEERLIJK !!!

Het werkt !

Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdsm
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02-2019
Damic schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 07:05:
Gaat ie dan niet trager opstarten of zelf compleet wachten (als in: geen netwerk = wachten tijdens login) als je dat opzet?
Dat klopt, dat is de trade-off van deze optie aanzetten. Het is dus maar net hoe hard je je stoort aan een paar rode kruizen in je Explorer of je dit er voor over hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Overigens kun je met de oplossing van Brabix nog steeds tegen het probleem aanlopen. Dit wanneer je NAS bijvoorbeeld de disks uit zet (spindown) om stroom te besparen en de levensduur van de disks te verlengen als hij niet gebruikt wordt. Het duurt dan namelijk even door de NAS de inhoud van de netwerk shares kan teruggeven omdat de disks eerst gestart moeten worden.

Mijn Synology (DS410) heeft hier bijvoorbeeld wel eens last van. De enige manier om het dan nog te fixen is om de disk spindown van je NAS uit te zetten, maar dat heeft wel tot gevolg dat je disks veel eerder kapot zullen gaan en je onnodig energie verbruikt.

Zelf gebruik ik de fix die Brabix noemt al een tijdje om Steam goed werkend te houden. Voor de fix gaf hij vaak aan dat het netwerk down was en moest ik iedere keer opnieuw inloggen...

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:51
Je kunt de windows timeout aanpassing als je langer wilt wachten op die upspinning disks in je Nas.
zie:
http://blogs.msdn.com/b/o...-timeouts-in-windows.aspx

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1