Auto-radio zonder bluetooth of aux: hoe muziek streamen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-03 11:55
Beste allen,
Ik heb een inbouw-af-fabriek autoradio (om precies te zijn een Siemens VDO type 96 646 223 XT 00) in mijn auto (Citroen C4 picasso) zitten.
Uitgerust met CD en Tuner, maar helaas geen bluetooth of Aux ingang... :(
Nu gebruik ik, om vanaf mijn mobiel muziek/audio te streamen een FM-transmitter. Nadeel is dat het volume/vermogen van dat ding vrij mager is en je dus je mobiel erg hard moet zetten, wat de signaal-ruisverhouding niet bepaald ten goede komt.

Plus: groot nadeel is de zeer beperkte accuduur van de transmitter (ik laad 'm op via een micro-USB autolader).

Ik wil graag een alternatief zonder dat ik de autoradio moet vervangen (ding zit op de boordcomputer en stuurbediening aangesloten namelijk) en zat het volgende te denken:
  1. nieuwe FM-transmitter die niet de genoemde 2 nadelen heeft. Iemand een tip?
  2. mijn huidige bluetooth carkit (uit het jaar 0 dus kan alleen spraak over de autoradio laten klinken) vervangen voor een nieuwer model met A2DP. Maar is prijzig geintje, ik geloof dik over de 200 euro.
  3. aux-ingang creëren, maar ik weet niet of dat zomaar mogelijk is? Ik hoorde iemand noemen dat het wel kan, als er een cd-wisselaar ingang op de radio zit, maar ik weet dus niet of dit het geval is. Hoe kom ik hier achter, want de handleiding zegt hier niet echt iets over.
Wie kan hier zinnige dingen over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:31

Mavamaarten

Omdat het kan!

Misschien handig om te vermelden welke auto je hebt? Misschien is een AUX-aansluiting heel makkelijk te krijgen.

Daarnaast bestaan er FM-transmitters die via de 12V-aansluiting in je auto werken, en muziek ontvangen via bluetooth. Dat hoeft niet prijzig te zijn als je even rondzoekt in china.

bv. http://www.banggood.com/C...USB-Charger-p-965745.html

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:56
Ik heb mensen gezien die met wat slim solderen een auxingang op de printplaat hebben kunnen maken. Weleens waar ten koste van de cassette of CD speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
Mavamaarten schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:24:
Misschien handig om te vermelden welke auto je hebt?
Net toegevoegd, thanx for reminding.
Misschien is een AUX-aansluiting heel makkelijk te krijgen.
Ah, hoe bedoel je dat precies, dat 'krijgen'?
Daarnaast bestaan er FM-transmitters die via de 12V-aansluiting in je auto werken, en muziek ontvangen via bluetooth. Dat hoeft niet prijzig te zijn als je even rondzoekt in china.

bv. http://www.banggood.com/C...USB-Charger-p-965745.html
Hmm, die kende ik nog niet, ga ik ook even onderzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:38
Koop een parrot mki9200, deze (net als je oude parrot) tussen radio en speakers.
Kan streamen vanaf telefoon en kan een usb/ sd kaart in voor muziek.
Ik heb m sinds kort ook en ben er erg tevreden over!

Met een beetje geluk koop je deze voor een euro of 60..70 op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
ronnie vd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:42:
Koop een parrot mki9200, deze (net als je oude parrot) tussen radio en speakers.

Okee, maar ben dan benieuwd of ik deze zomaar in de plaats van de oude (nokia) bluetooth carkit kan zetten? Ik wil me er eigenlijk niet aan wagen om 'm echt in te bouwen, zoals die nokia nu is ingebouwd via draadjes achterlangs het interieur e.d.
En inbouwstations kosten een klein vermogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Google brengt me bijvoorbeeld hier.
Kan je de radio niet even loshalen om achterop te kijken wat er mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Laatst online: 15:22
ronnie vd schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:42:

Als je muziek afspeelt via een parrot MKi9200 dan wordt de versterker van de parrot gebruikt... en dat is helaas niet zo'n beste, heb ik helaas zelf moeten ervaren. Sowieso laag vermogen, maar het geluid is ook niet helemaal goed, het is wat vlak. Het is uiteraard een oplossing en een hele verbetering t.o. een dergelijke FM transmitter, maar optimaal is het ook niet. Genoeg met google te vinden over de kwaliteit van de audio van een parrot... het is acceptabel maar meer ook niet.

Maar je kan op diezelfde manier ook gewoon een losse AUX/USB aansluiting rechtstreeks via de versterker laten, die sluit je dan aan alsof het een carkit is, maar ook via een eventuele CD-wisselaar aansluiting die op de meeste oudere autoradios ook wel te vinden is. Die zijn ook verkrijgbaar maar zal dan wel ten koste van de mogelijkheid van een carkit gaan, alhoewel ze ook met bluetooth te krijgen zijn en dan heb je in principe een carkit... alleen geen losse microfoon.

zoiets: http://www.carinterface.nl/citroen

[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 15-06-2015 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-01 13:39
wat al gezegd is, haal een parrot. denk niet dat er veel meer opties zijn. Heb zelf een Sollisto in mijn Seat gebouwd, maar geloof dat dat alleen voor VAG auto's is, je kan even kijken.

fotoblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:04
Je hebt ook FM zenders die je op de antenne ingang aansluit. Deze zijn minder gevoelig voor storing.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Laatst online: 15:22
ViolatoR schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:58:
wat al gezegd is, haal een parrot. denk niet dat er veel meer opties zijn. Heb zelf een Sollisto in mijn Seat gebouwd, maar geloof dat dat alleen voor VAG auto's is, je kan even kijken.
Genoeg opties ;) Zie mijn post net wat eerder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thezahir
RemcoDelft schreef op maandag 15 juni 2015 @ 20:55:
Google brengt me bijvoorbeeld hier.
Kan je de radio niet even loshalen om achterop te kijken wat er mogelijk is?
Had 'm inderdaad al los gehaald. Zie hier een foto.
Ik heb er zelf niet heel veel verstand van, maar weet iemand of zo'n Aux adapter hier nog bij past?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sqbyX93.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:38
Ik heb de parrot in mn toyota corolla gebouwd.
Enige wat je eventueel nodig hebt is een verloop kabel naar iso stekkers (als je auto geen iso stekkers heeft)
--> zo te zien heeft de radio al iso stekkers

Over het geluid heb ik niets te klagen, de parrot heeft een aantal equalizer presets, ik heb m op rock staan.
Dit voldoet prima.
Hij gaat hard maar niet super hard, maar ook hier ruim tevreden over.
Meer dan genoeg lawaai....

heft de radio een wisselaar aansluiting?
dan kun je met zoiets af:
http://www.gromaudio.com/usb.html

[ Voor 17% gewijzigd door ronnie vd op 16-06-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 519348

Misschien moet je eens kijken naar de yatour oplossing. Gebruik het nu icm de standaard radio rd4 maar met behoud van display en stuurbediening in mijn c4 picasso uit 2007. Moeten ze bij de dealer wel de cd wisselaar poort openzetten in de boordcomputer ( 43 euro bij de dealer)

Had mijn yatour besteld via ebay in duitsland.. zelfde prijs incl de Bluetooth module als alleen de unit hier bij de nl webshops
Pagina: 1