Beste allen,
Ik heb een inbouw-af-fabriek autoradio (om precies te zijn een Siemens VDO type 96 646 223 XT 00) in mijn auto (Citroen C4 picasso) zitten.
Uitgerust met CD en Tuner, maar helaas geen bluetooth of Aux ingang...
Nu gebruik ik, om vanaf mijn mobiel muziek/audio te streamen een FM-transmitter. Nadeel is dat het volume/vermogen van dat ding vrij mager is en je dus je mobiel erg hard moet zetten, wat de signaal-ruisverhouding niet bepaald ten goede komt.
Plus: groot nadeel is de zeer beperkte accuduur van de transmitter (ik laad 'm op via een micro-USB autolader).
Ik wil graag een alternatief zonder dat ik de autoradio moet vervangen (ding zit op de boordcomputer en stuurbediening aangesloten namelijk) en zat het volgende te denken:
Ik heb een inbouw-af-fabriek autoradio (om precies te zijn een Siemens VDO type 96 646 223 XT 00) in mijn auto (Citroen C4 picasso) zitten.
Uitgerust met CD en Tuner, maar helaas geen bluetooth of Aux ingang...
Nu gebruik ik, om vanaf mijn mobiel muziek/audio te streamen een FM-transmitter. Nadeel is dat het volume/vermogen van dat ding vrij mager is en je dus je mobiel erg hard moet zetten, wat de signaal-ruisverhouding niet bepaald ten goede komt.
Plus: groot nadeel is de zeer beperkte accuduur van de transmitter (ik laad 'm op via een micro-USB autolader).
Ik wil graag een alternatief zonder dat ik de autoradio moet vervangen (ding zit op de boordcomputer en stuurbediening aangesloten namelijk) en zat het volgende te denken:
- nieuwe FM-transmitter die niet de genoemde 2 nadelen heeft. Iemand een tip?
- mijn huidige bluetooth carkit (uit het jaar 0 dus kan alleen spraak over de autoradio laten klinken) vervangen voor een nieuwer model met A2DP. Maar is prijzig geintje, ik geloof dik over de 200 euro.
- aux-ingang creëren, maar ik weet niet of dat zomaar mogelijk is? Ik hoorde iemand noemen dat het wel kan, als er een cd-wisselaar ingang op de radio zit, maar ik weet dus niet of dit het geval is. Hoe kom ik hier achter, want de handleiding zegt hier niet echt iets over.