Amazon.de prijzen pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisivisi
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-11-2020
Als eerste wil ik zeggen dat ik het waardeer hoe goed de pricewatch is. Ik heb al meerdere malen vors bespaard.

Echter is de laatste tijd amazon.de toegevoegd aan de pricewatch. Deze toevoeging beteur ik. Amazon heeft vaak de laagste prijs, maar ze leveren niet naar Nederland. Dit betekend dat ik, en mede tweakers meerdere malen tegen de lamp zijn gelopen als het gaat om de laagste prijs zoeken van een product.

Ik stel voor om:
- Of amazon.de uit de pricewatch te halen
- Of amazon.de wel weer te geven, maar niet weer te geven als laagste prijs (bij zoekresultaten)

Deze maatregelen moeten de site behoeden voor de teleurstellingen en de kwaliteit van de pricewatch. Als amazon.de wel standaard naar Nederland kan versturen, dan heeft het pas zin om deze toe te voegen.

enkele voorbeelden (15 juni '15):
pricewatch: Samsung Star Qwerty B3410 Roze (Vodafone-prepaid)
pricewatch: Samsung D3 Station 4TB Zwart
pricewatch: Seagate Expansion Desktop 5TB Zwart
klik op de amazon link en er zal dit staan:
''Leider kann dieser Artikel nicht in die Niederlande versendet werden. Siehe Details''

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:28
Chrisivisi schreef op maandag 15 juni 2015 @ 17:59:
klik op de amazon link en er zal dit staan:
''Dieser Artikel kann in die Niederlande versendet werden. Siehe Details''
Je weet wat dat betekent?

"Dit artikel kan naar Nederland verzonden worden. Zie details".

Amazon levert heel veel artikelen wél gewoon naar Nederland. Heb vorige week nog een pakketje ontvangen van ze. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Klopt, het ergert mij ook wel eerlijk gezegd. Je ziet een lage prijs in het overzicht en klik je door dan valt het tegen. dit omdat dan o.a. Amazon ergens onderaan staat. Fors besparen valt wel mee, Ja wel toen ik een SUHD tv kocht

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Lol die vertaling ja ;)

Koop liever (online) in Nederland ivm garantie.

Leider kann dieser Artikel nicht in die Niederlande versendet werden. Siehe Details

Bovenstaand betekend niet naar Nederland

[ Voor 46% gewijzigd door Hackus op 15-06-2015 18:09 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:16

XallaX

Meow

Er zijn voldoende aanbiedingen die wel verzonden worden en even verder zoeken op Amazon.de levert vaak wel een winkel op die verzend voor een paar euro meer dan de voordeligste aanbieder die bovenaan staat.

- Mobiele telefoons zijn lastig en regio gebonden dus dat voorbeeld vind ik vaag.
- D3 station is een ander artikel (2TB)
- De Expansion desktop is wel te vinden maar niet bij die aanbieder.

Je moet het denk ik meer als globaal vergelijken zien, voor wie er wil kijken en verder zoeken in Duitsland is er vaak wel wat te vinden maar het verschil in serienummers en benamingen maakt de search vanaf Tweakers niet altijd 100% denk ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hier staat het wel duidelijk bij:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mBmehqlYpT921ktF1vruOQcV/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
De eerste twee artikelen zijn inderdaad fout gekoppeld trouwens (geen telefoon maar een beschermfolie, kleinere HDD). Sowieso reden genoeg om het pricewatch meldpunt te gebruiken. ;) Maar dat is geen probleem uniek voor Amazon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04 12:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hackus schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:07:
Koop liever (online) in Nederland ivm garantie.
Waarom? De Europese wetgeving omtrent garantie geldt ook in Duitsland. Je zit hooguit met wat extra kosten om het spul weer in Duitsland te krijgen, maar daar staat tegenover dat je vaak vele procenten goedkoper uit bent. Ik ben blij dat Amazon.de in de PW staat, dat heeft me vorige maand nog 80 euro bespaard op een home cinema set. Dat was 15% van de prijs...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat het wel naar Nederland verstuurd word, maar niet met Ideal betaald kan worden. Daarom valt ie buiten de filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NMe schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:16:
[...]

Waarom? De Europese wetgeving omtrent garantie geldt ook in Duitsland. Je zit hooguit met wat extra kosten om het spul weer in Duitsland te krijgen, maar daar staat tegenover dat je vaak vele procenten goedkoper uit bent. Ik ben blij dat Amazon.de in de PW staat, dat heeft me vorige maand nog 80 euro bespaard op een home cinema set. Dat was 15% van de prijs...
Het gaat sneller binnen Nederland om een garantiegeschil te regelen. met verzending etc.
Post uit the UK is sneller hier als vanuit buurland Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hackus schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:20:
[...]

Het gaat sneller binnen Nederland om een garantiegeschil te regelen. met verzending etc.
Mijn laatste Amazon bestelling was op donderdag besteld en op vrijdag plofte het op de mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hackus schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:20:
[...]

Onzin. Binnen twee dagen na verzending. Ik bestel regelmatig bij Amazon in Duitsland. Daarbij heeft Amazon sowieso distributiecentra in Nederland dus grote kans dat je je levering zelfs van daaruit krijgt en misschien dat je zelfs naar een Nederlands adres verwezen wordt als je ooit garantie nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Brilsmurfffje schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:22:
[...]

Mijn laatste Amazon bestelling was op donderdag besteld en op vrijdag plofte het op de mat.
Dan zou ik wel pech hebben telkens. of het nu door DHL, DPD of door Postnl bezorgd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NMe schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:23:
[...]

Onzin. Binnen twee dagen na verzending. Ik bestel regelmatig bij Amazon in Duitsland. Daarbij heeft Amazon sowieso distributiecentra in Nederland dus grote kans dat je je levering zelfs van daaruit krijgt en misschien dat je zelfs naar een Nederlands adres verwezen wordt als je ooit garantie nodig hebt...
Onzin ??

Doe veel zaken via eBay.de en zie wat op het verzendbewijs staat. Ik vertel geen onzin !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Hackus schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:17:
[...]

Dat het wel naar Nederland verstuurd word, maar niet met Ideal betaald kan worden. Daarom valt ie buiten de filter.
Dan zet jij het filter toch ook op iDeal? Dan zul je geen last hebben van Amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-04 07:04
Amazon.de heeft prima garantie en retourvoorwaarden.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hackus schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:25:
[...]

Onzin ??

Doe veel zaken via eBay.de en zie wat op het verzendbewijs staat. Ik vertel geen onzin !
offtopic:
Heb jij de wijzig-knop rechtsboven al je berichten nog niet ontdekt? Dan hoef je niet telkens meerdere berichten achter elkaar te plaatsen ;)

Als je op het forum had gezocht, dan had je geweten dat dit niet bepaald het eerste topic is met commentaar over Amazon in de PW ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 15-06-2015 18:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hackus schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:25:
[...]

Amazon heeft heel andere deals met bezorgdiensten dan een of andere small-time eBay-winkel. En dit topic gaat toch echt specifiek over Amazon waar jij het algemene advies gaf om vooral niet in Duitsland te kopen vanwege garantie (terwijl de wetgeving hetzelfde is) en de snelheid van verzenden (wat gewoon hooguit twee dagen kost).

Het is wel jammer dat er met deze link ook producten getoond worden die helemaal niet in NL geleverd kunnen worden, maar daar begin je denk ik niet veel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NMe schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:29:
[...]

Amazon heeft heel andere deals met bezorgdiensten dan een of andere small-time eBay-winkel. En dit topic gaat toch echt specifiek over Amazon waar jij het algemene advies gaf om vooral niet in Duitsland te kopen vanwege garantie (terwijl de wetgeving hetzelfde is) en de snelheid van verzenden (wat gewoon hooguit twee dagen kost).

Het is wel jammer dat er met deze link ook producten getoond worden die helemaal niet in NL geleverd kunnen worden, maar daar begin je denk ik niet veel tegen.
Ik geef geen advies niet in Duitsland te kopen, ik zeg dat ik dat niet online doe ivm garantie.

Anders had ik wel anders geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Raven schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:28:
[...]

offtopic:
Heb jij de wijzig-knop rechtsboven al je berichten nog niet ontdekt? Dan hoef je niet telkens meerdere berichten achter elkaar te plaatsen ;)

[...]

Als je op het forum had gezocht, dan had je geweten dat dit niet bepaald het eerste topic is met commentaar over Amazon in de PW ;)
Dat werkt alleen als je ingelogd bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hackus schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:32:
[...]

Ik geef geen advies niet in Duitsland te kopen, ik zeg dat ik dat niet online doe ivm garantie.
En ik zeg dat dat onzin is. Het duurt misschien een dagje langer met versturen en de garantiewetgeving is verder hetzelfde. Dus voor dat ene dagje extra (en eventueel een paar euro meer aan verzendkosten) kun je vaak tientallen euro's uitsparen.
Hackus schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:34:
[...]

Dat werkt alleen als je ingelogd bent ;)
Ik zal het eens minder subtiel zeggen dan Raven: hou eens op met dat gedubbelpost. Je kan gewoon je laatste post wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik heb geen multi-quote optie

[ Voor 15% gewijzigd door Hackus op 15-06-2015 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Scroll eens naar beneden tijdens het schrijven / wijzigen van je reactie, dan kan je gewoon extra quotes van andere reacties toevoegen ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Orion84 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:48:
Scroll eens naar beneden tijdens het schrijven / wijzigen van je reactie, dan kan je gewoon extra quotes van andere reacties toevoegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisivisi
Xander schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:05:
[...]

Je weet wat dat betekent?

"Dit artikel kan naar Nederland verzonden worden. Zie details".

Amazon levert heel veel artikelen wél gewoon naar Nederland. Heb vorige week nog een pakketje ontvangen van ze. :)
Ik heb natuurlijk de verkeerde voorbeelden gebruikt... Ik had alleen de 3e link goed gelezen en dacht dat bij de 2e link hetzelfde stond. Excusses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisivisi
Het staat duidelijk vermeld, dat is mijn punt niet. Het punt is dat je bij de zoekresulaten alleen de laagste prijs kan zien. In dit geval die amazon. Alleen is die prijs waardeloos omdat je het er kan bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Chrisivisi schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:05:
[...]

Het staat duidelijk vermeld, dat is mijn punt niet. Het punt is dat je bij de zoekresulaten alleen de laagste prijs kan zien. In dit geval die amazon. Alleen is die prijs waardeloos omdat je het er kan bestellen
Really? :P

Ik ben persoonlijk wel blij met amazon.de prijzen in de pricewatch! En ik kijk normaal toch wel verder dan de winkel met de laagste prijs. Het kan ook gebeuren dat hier een Nederlandse winkel bovenaan staat waar ik onder dwang nog geen bestelling zou willen plaatsen. ;) Maar zo heeft iedereen zijn eigen wensen, toch?

De prijsverschillen in 2 van jouw voorbeelden zijn echter wel extreem, maar dat komt zoals eerder gezegd ook omdat het verkeerde product gekoppeld is. Rapporteer het! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik vindt het ook een prima toevoeging, echter zou ik het wel handig vinden als er een filter voor zou komen, of dat resultaten die per artikel wel worden weggefilterd ook in de lijst met artikelen al wordt weggefilterd. Dit zal natuurlijk wel wat zwaarder voor de database zijn, maar dat kunnen jullie zelf het best beoordelen.

Nu zie je in de lijst met producten de amazon prijs, maar als je dan over de prijs hovert zie je juist de prijzen van de niet-weggefilterde shops. Geeft de verkeerde indruk naar mijn mening. Dit bijv:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/13556570/tweakers/voorbeeld_pricewatch.png

[ Voor 3% gewijzigd door defusion op 15-06-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-04 23:25
Ik heb zelf heel veel voordeel bij het feit dat Amazon.de inbegrepen wordt in de PW, maar ik begrijp best dat dit voor sommige Tweakers als storend wordt ervaren. Hetzij omdat ze geen creditcard bezitten, of gewoon niet in het buitenland spullen willen kopen.

De mogelijkheid om te kunnen filteren (NL webshop / buitenland) zou daarom naar mijn mening geen overbodige luxe zijn. Wellicht is het dan zelfs mogelijk om ook andere shops toe te voegen. Zo levert Amazon Frankrijk en Italië / Spanje bijvoorbeeld ook veel artikelen gewoon naar Nederland. Nu staat Amazon.de een beetje in z'n eentje onderaan, met toch redelijk vaak de laagste prijs. Verzendkosten worden in die (FR/ES) landen wel gerekend, maar anno 2015 vind ik het vrij normaal te kunnen winkelen in online shops binnen de EU.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:59
Je kunt een prepaid creditcard aanvragen (paar tientjes per jaar en een euro per transactie), dan nog ben je vaak goedkoper uit dan in NL + extra dekking + dezelfde garantie als hier. Het duurt alleen wat langer ja, dus Amazon.de in de pricewatch: driewerf hoera!

[ Voor 12% gewijzigd door derhenno op 16-06-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

NMe schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:16:
Je zit hooguit met wat extra kosten om het spul weer in Duitsland te krijgen...
Alle Amazon/Prime artikelen mogen naar het Nederlandse retour adres verzonden worden. Of dat ook geld van de andere aanbieders is afhankelijk van de distributie overeenkomst met amazon.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik zie dat er al een topic over is dus ik schop dit weer even omhoog :).

Ik heb deze maand een pricewatch: D-Link DIR-860L besteld. Amazon komt hier ook als laagste prijs naar voren in de Pricewatch, maar dit is alleen met Prime. Als je geen Prime hebt is het ineens 10 EUR duurder; daarnaast komen er ook nog es verzendkosten bij.

Dit vertekent de prijzen enorm. Je ziet < 60 EUR als prijs geafficheerd maar uiteindelijk liggen de prijzen 15% hoger.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Borromini schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:29:
Amazon komt hier ook als laagste prijs naar voren in de Pricewatch, maar dit is alleen met Prime. Als je geen Prime hebt is het ineens 10 EUR duurder; daarnaast komen er ook nog es verzendkosten bij.
Onzin, je kan hem gewoon bestellen voor EUR 59,30 met gratis verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:40
DukeBox schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:28:
[...]

Ik kan dit bevestigen. Kan het ook bestellen voor 59,30 incl. gratis verzenden. Loop overigens nooit tegen het feit aan dat ik prime moet hebben voor een bepaalde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

DukeBox schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:28:
[...]

Naar België? Doorgelinkt vanaf de Pricewatch:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1SCAmJ5l.jpg

Ik kan nu niet inloggen op Amazon, maar Amazon heeft het de afgelopen weken wel uit m'n mandje gegooid met de melding dat het alleen voor Prime-leden was...

[ Voor 8% gewijzigd door Borromini op 31-10-2016 13:18 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Borromini schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:15:
.. met de melding dat het alleen voor Prime-leden was...
Ik denk dat je daar fout gaat. Het is mogelijk deze met Prime te bestellen (2-day delivery) maar dat is optioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Dit artikel wordt door Amazon niet verstuurt naar Nederland:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/L5pip9g.png

Nu wil ik een prijsalert instellen, mocht een winkel die wel in Nederland levert dit product in de aanbieding hebben. Die heb ik nu dus maar op € 103 gezet, om onder de (onmogelijke) amazon prijs te zitten.

Is het mogelijk om hier shops die überhaupt niet kunnen leveren weg te laten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het probleem is dat dat niet per se aan het product ligt. Amazon levert hetzelfde product via meerdere aanbieders. De ene aanbieder levert misschien wel in NL, de andere niet. En ze wisselen van aanbieder zodra de goedkoopste door z'n voorraad heen is.

Pagina: 1